Andet multimedie
bentjuul 3670
Mindre "billeddatabase"
Fra : storm

Dato : 29-01-01 21:31

Jeg har navnene på forskellige mindre freeware/shareware programmer der
hurtigt skulle kunne browse thumbnails af billedfiler placeret på en bestemt
CD, harddisk eller server:

iSee, ACDsee, Shomi, QuickNailer, iView multimedia, ImageViewer eller
U/Gather.

Jeg har brug for et lille program der findes til såvel PC som MAC, som kan
vise thumbnails via en internetbrowser - og vise alle de gængse grafiske
filformater (eps, tiff, jpeg, gif, pdf).

Jeg har før brugt ACDsee på min PC, men synes at kunne huske at den ikke
ville vise eps'er.

Er der nogen der har erfaring at øse af?

Nina

Fra : Claus S.

Dato : 29-01-01 21:52

Har du prøvet ThumbsPlus fra http://www.cerious.com/
Prog. supporterer flg.filformater:
..AIFF, .AIF, .AU, .SND Sound files (play only, require Active Movie)
..AVI Video for Windows files
..BMP,.DIB,.RLE Windows Bitmap files
..CAL CALS Raster
..CAM Casio Camera format
..CDR,.PAT,.BMF CorelDRAW, CorelGALLERY
..CEL AutoDesk Animator CEL files
..CEX CEX
..CGM Computer Graphics Metafile (binary encoding)
..CT CT-scan files (Raw grayscale)
..CUR,.ANI Windows Cursor files
..DCS (R) Kodak Profession DCS Camera Files
..DCX Multi-image PCX files
..DXF (R) AutoCAD Exchange format files
..EPS Encapsulated Postscript files (preview image only)
..FIF Fractal image files (Iterated Systems, Inc.)
..FPX (R) FlashPix image files
..FITS,.FTS,.HDR,.LBL NASA FITS format
..FLC Autodesk Animator
..GEM GEM Metafiles
..GIF CompuServe Graphics Interchange Format files
..ICO Windows Icon files
..IFF,.LBM Amiga IFF format
..IMG GEM Image format
..IMQ NASA Compressed PDS format
..IPL IPLab files
..J6I Ricoh Camera format (JPEG with header)
..JPG,.JFI,.JIF,.JPEG JPEG compressed files (in JFIF format)
..KDC Kodak DC40, DC50 and DC120 digital camera native files
..KQP Konica camera native files
..KIZ Kodak Digital Postcard files
..MAC Macintosh Paint files
..MAM Mammography files (raw grayscale)
..MIC Microsoft Image Composer
..MID Windows MIDI files
..MND,.MNI Mandelbrot for Windows image files
..MOV QuickTime Movies
..MPG (R) MPEG compressed movies
..MRI MRI scans
..NAN Nanoscope files (raw grayscale)
PBM, .PGM, .PPM, .PNM Conversion formats from PBMPlus/NETPBM
..PCX,.PCC ZSoft Picture files
..PCD Kodak PhotoCD files
..PCT,.PICT Macintosh PICT files (V1, V2, raster, vector)
..PDS NASA Planetary Data System format
..PIC BioRAD Confocal PIC files
..PIC SoftImage PIC
..PFB,.PSS (R) Adobe Type 1 Font files
..PMP Sony digital camera format (JPEG with header)
..PNG PiNG format files
..PSD, .PDD Adobe Photoshop, PhotoDeluxe files
..RAS,.SUN Sun Raster format
..RAW Raw grayscale or RGB images
..RGB, .SGI Silicon Graphics RGB files
..SCT SciTex CT
..SFW Seattle Filmworks mangle JPEG files
..ST4 Santa Barbara Instrument Group (SBIG) files
..STX, .ST5, .ST6, .ST7, .ST8 Santa Barbara Instrument Group (SBIG) files
..TGA,.WIN Targa TruevisionT files
..TIF,.TIFF Tagged Image Format files
..TTF,.TTR TrueType fonts
..UUE UUencoded files
..WAV Windows sound files
..WMF,.MF Windows Metafiles and Placeable Metafiles
..WPG WordPerfect graphics files

Mvh
Claus S.

Fra : storm

Dato : 29-01-01 22:55

"Claus S." <claussim0@technologist.com> skrev

> Har du prøvet ThumbsPlus fra http://www.cerious.com/

Tak - prøver i morgen!
Nina

Fra : PER BRUUS

Dato : 30-01-01 00:06

Tjek også lige fotostation som også kan vise/redigere 16-bit tiff.
www.fotostation.com

vh. Per

Fra : storm

Dato : 30-01-01 20:50

"PER BRUUS" <danlux@get2net.dk> skrev

> Tjek også lige fotostation som også kan vise/redigere 16-bit tiff.
> www.fotostation.com

Det gør jeg - tak!
Nina