Prøveplade, tsk......
Fra : Claus MC

Dato : 22-03-02 20:37

Så lige Nørrebrogade i nyhederne!

Det var jo et fantastisk syn, bortset fra en, der åbenbart ikke kunne vente
med at lufte sin cykel indtil han havde betalt afgift (?)

For midt i mit skue sad den grimmeste prøveplade på hans motorcykel, tsk...

Kald mig bare paragrafrytter, men jeg var vidne til en overtrædelse af
registreringsbekendtgørelsen, samt en overtrædelse af det sammenhold der er
blandt motorcyklister, der har betalt for afgifter etc

Ligesom mc´isterne beder "Øvert´erne" om at holde sig væk fra bakkeåbningen,
burde der udøves selvjustits mod disse svindlere

....slut herfra

/Claus MC

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-03-02 20:53

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> [...]
er
> blandt motorcyklister, der har betalt for afgifter etc

Det er nesten ikke til å tro.

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-03-02 21:44

On Fri, 22 Mar 2002 20:52:54 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Det er nesten ikke til å tro.

Nej det var da forfærdeligt,himlen falder ned om ørerne på os - Den
yderste dag er nær.....

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 22:12

Michael K. S. skrev:

> Nej det var da forfærdeligt,himlen falder ned om ørerne på os - Den
> yderste dag er nær.....

Her vil jeg så give Jørund ret. MC-fællesskabet har ikke en skid at gøre
med hvem der har betalt penge til staten, derimod er det den fælles
interesse der giver fællesskabet IMO
Det Claus siger lyder i mine ører lidt i samme stil, som hvis jeg sagde at
mc'ister der kunne lide stegt lever ikke hørte til i fællesskabet

--
mvh Jes Vestervang (der er med i sidstnævnte fællesskab, da jeg ikke er
tilhænger af stegt lever

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-02 22:10

> [...]
> Det Claus siger lyder i mine ører lidt i samme stil, som hvis jeg sagde at
> mc'ister der kunne lide stegt lever ikke hørte til i fællesskabet
kan jo kun sige at jeg er enig her

Det er da MC'erne og vores glæde ved at køre/pille ved dem, der giver
"fællesskabet".. afgiften giver kun en dum metalplade !
Min bedste ven sagde 3mdr efter at jeg var begyndt at køre MC, og hilste til
højre og venstre..: "ok, når man køre mc så er man bare lige pludselig
medlem af et fællesskab eller hvad ??" og det kunne jeg jo kun stolt sige ja
til !!
Jeg hjælper andre MC'ister også når jeg køre i bil den pågældende dag (det
ved Stig Thomsen, herinde fra).. og håber da at andre gør det samme !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 22:23

Morten Juel skrev:

> kan jo kun sige at jeg er enig her
>
> Det er da MC'erne og vores glæde ved at køre/pille ved dem, der giver
> "fællesskabet".. afgiften giver kun en dum metalplade !

Jeps!

> [...]
> medlem af et fællesskab eller hvad ??" og det kunne jeg jo kun stolt sige

Ja, det er fedt! Man kan stå og snakke mc-snak med en vildfremmed som om
man havde kendt ham/hende i 10 år... det er fedt

> Jeg hjælper andre MC'ister også når jeg køre i bil den pågældende dag (det
> ved Stig Thomsen, herinde fra).. og håber da at andre gør det samme !!

Jowæh, der er vist ikke så mange herindefra der bor i nærheden af mig
Men jeg har da været i Vejle og hjælpe Morten Dahl, Mads Lund og Lau med at
konsumere nogle bajere

--
mvh Jes Vestervang - hjælper med glæde folk i området... især med
øldrikning

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-02 23:01

> Ja, det er fedt! Man kan stå og snakke mc-snak med en vildfremmed som om
> man havde kendt ham/hende i 10 år... det er fedt
Nemlig

> Jowæh, der er vist ikke så mange herindefra der bor i nærheden af mig
Hehe jeg mente også tilfældige på en alm landevej !

> Men jeg har da været i Vejle og hjælpe Morten Dahl, Mads Lund og Lau med
at
> konsumere nogle bajere
Nu har jeg ikke set Mads irl.. men de to andre kan jeg skam nemt forstille
mig tylle pilz det kan man jo også se fra sidste gang jeg var i DE og hente
en MC ! http://starchild.dk/mc-tur/

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 23:35

Morten Juel skrev:

> Hehe jeg mente også tilfældige på en alm landevej !

Også der!

> Nu har jeg ikke set Mads irl.. men de to andre kan jeg skam nemt forstille
> mig tylle pilz

Det kan Mads også

> det kan man jo også se fra sidste gang jeg var i DE og
> hente en MC ! http://starchild.dk/mc-tur/

Smutter flux ind og kigger

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 23:36

Morten Juel skrev:

> Hehe jeg mente også tilfældige på en alm landevej !

Også der!

> Nu har jeg ikke set Mads irl.. men de to andre kan jeg skam nemt forstille
> mig tylle pilz

Det kan Mads også

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 23:55

Morten Juel skrev:

> Hehe jeg mente også tilfældige på en alm landevej !

Også der!

> Nu har jeg ikke set Mads irl.. men de to andre kan jeg skam nemt forstille
> mig tylle pilz

Det kan Mads også

Fra : mc

Dato : 23-03-02 01:24

som hvis jeg sagde at
mc'ister der kunne lide stegt lever ikke hørte til i fællesskabet
---
Gør de det ???

)

Mc

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-02 20:09

mc skrev:

> som hvis jeg sagde at
> mc'ister der kunne lide stegt lever ikke hørte til i fællesskabet
> ---
> Gør de det ???
>
> )

De _er_ jo egentlig lidt underlige, så...

--
mvh Jes Vestervang

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-03-02 22:02

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Nej det var da forfærdeligt,himlen falder ned om ørerne på os - Den
> yderste dag er nær.....

LOL - noe i den stil.

JS

Fra : Claus MC

Dato : 22-03-02 23:00

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7g22n$sf7$1@sunsite.dk...
> "Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> er
>
> Det er nesten ikke til å tro.

Flot Jørund...............Det *eneste* du ikke havde citeret var
smiley´en........

/Claus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 23:33

Claus MC skrev:

> Flot Jørund...............Det *eneste* du ikke havde citeret var
> smiley´en........

*Yrrk*! Glem lige det jeg sagde om stegt lever!
.... Du er go' nok!
Hvad Jørund angår, så er jeg helt sikker på at det ikke var med vilje!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-03-02 23:22

>Det *eneste* du ikke havde citeret var
> smiley´en........

Og den skulle så utgjøre en vesentlig forskjell??

JS

Fra : Claus MC

Dato : 22-03-02 23:27

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7gaqk$qe8$1@sunsite.dk...
> Og den skulle så utgjøre en vesentlig forskjell??

...det må du sgu egentlig selv om. Jes kunne se det .

/Claus

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-03-02 23:31

> ..det må du sgu egentlig selv om. Jes kunne se det .

Min kommentar skal ses i lyset av, at jeg synes denne gruppe i større og
større grad preges av småborgerlige kommentarer og dobbeltmoral. Intet
personlig, Claus, jeg synes bare vi kan klare oss uten. Jeg er ingen
tilhenger av prøveplater, men jeg gider heller ikke bruke masser av krutt på
å fordømme alle og enhver som måtte kjører rundt med en.

JS

Fra : Claus MC

Dato : 22-03-02 23:47

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7gbbu$s89$1@sunsite.dk...
> [...]
> tilhenger av prøveplater, men jeg gider heller ikke bruke masser av krutt

> å fordømme alle og enhver som måtte kjører rundt med en.

OK.

/Claus

Fra : Morten Dahl

Dato : 23-03-02 18:07

> [...]
> tilhenger av prøveplater, men jeg gider heller ikke bruke masser av krutt

> å fordømme alle og enhver som måtte kjører rundt med en.

næhh egentlig ikke, så var det bedre på nørrebro igår. Holder bag ved en 5-6
smarte gutter på Duc´996 og 916 i matchende læder og prøveplader.. Der
kommer så 2 10-12årige lnægte og kigger på cyklerne som bliver gasset op, så
spørger den ene dreng, "hvorfor" ser jeres nummeplader anderledes ud,
hvorefter en gut på en formodentlig spritny GoldWing siger, "fordi de ikke
har råd til rigtige nummeplader " og alle omkringværende skreg af grin

Bare det at se de 5-6gutter i hovedet bagefter, de vidste at de var til
grin, og det pinte dem..

-
Morten Dahl
GSXR600 - med plader

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 23-03-02 19:56

"Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har råd til rigtige nummeplader " og alle omkringværende skreg af grin
>
> Bare det at se de 5-6gutter i hovedet bagefter, de vidste at de var til

ROFL!!!
Jeg så også noget i nyhederne, sidste år, i forbindelse med et træf i
Esbjerg eller i vestjylland. at politiet målbevist gik efter motorcykler med
prøveplader på. og det skulle efter sigende være en MEGET dyr fornøjelse at
blive snuppet, noget i retning af:
afgift (da motorcyklen var regnet for "taget i brug på offentlige veje")
samt en bøde på, jeg tror det var en 10-12000 kroner.
Endvidere sagde den intewievede politimand at bøderne (samt afgift) typisk
lå på 50000 og opefter!!!!
så sådan en dag kunne godt gå hen og blive meget dyr for en gut med en
spritny duc på pplader

--
jacob

Fra : Claus MC

Dato : 24-03-02 00:41

"Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> Bare det at se de 5-6gutter i hovedet bagefter, de vidste at de var til
> grin, og det pinte dem..

*LOL*

/Claus

Fra : Malik Reiding

Dato : 24-03-02 13:00

in article 3c9cb61d$0$39532$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Morten Dahl at
morten@mekasign.dk wrote on 23/03/02 14:07:

> [...]
> har råd til rigtige nummeplader " og alle omkringværende skreg af grin
>
> Bare det at se de 5-6gutter i hovedet bagefter, de vidste at de var til

spørgsmålet er om det er den eller jer der var berettiget til at grine....
tænk lidt over den....!

m'

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-03-02 10:29

"Malik Reiding" <malikules@mac.com> skrev i en meddelelse

> spørgsmålet er om det er den eller jer der var berettiget til at grine....
> tænk lidt over den....!

vi kan ikke være uenige i at afgifterne er latterlig høje,men nu er det en
gang sådan. Og der hvor jeg kommer fra har jeg lært at sætte tæring efter
næring. Og hvis man gerne vil køre MC så må man købe det man har råd til,har
man ikke råd til en duc996,så må man nøjes de der er økonomi til. Jeg ville
sku da også gerne have sådan en til søndagsræs (og en GSXR1000 og en R1 og
en...)

-
Morten Dahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-02 19:50

> [...]
ville
> sku da også gerne have sådan en til søndagsræs (og en GSXR1000 og en R1 og

Hovedet på sømmet!

Jeg kender iøvrigt en som blev knaldet på en Duc med "forkerte plader". Det
blev eddermame dyrt.

Rittig

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 24-03-02 22:58

> Jeg kender iøvrigt en som blev knaldet på en Duc med "forkerte plader".
Det
> blev eddermame dyrt.

ikke for at snage, men hvad kostede det egentlig (så'en cirka)?

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-02 00:00

origo@earthling.net skrev:

> "Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
>
> Og den skulle så utgjøre en vesentlig forskjell??

Ja! Det er den smiley der (bl.a.) bruges som ironi-smiley! Så Claus'
kommentar var faktisk rettet _mod_ den småborgerlighed du også er imod. Men
jeg må nu indrømme at jeg også overså smileyen første gang, der røg det
bare i det interne provokationsfilter
Man skal passe på med ironi på skrift, det har efterhånden været kilde til
en del krig herinde :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-02 20:57

> [...]
er
> blandt motorcyklister, der har betalt for afgifter etc
Så for søren der kom janteloven lige op i dig hva Claus !
Havde jeg valgt tage derop idag havde jeg også valgt at køre på pplader,
fordi jeg lige har fået cyklen fra DE og ikke ville ha kunne nået at få den
på plade !!
Jeg forstår ikke at nogle folk kan ha ond i røven over den slags ting..

Fra : Bendt Grunge

Dato : 22-03-02 21:25

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> er> > blandt motorcyklister, der har betalt for afgifter etc

Jeg holder med dig Claus. Snyltere køre P-plader

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-02 21:30

> Jeg holder med dig Claus. Snyltere køre P-plader
Ok, du har aldrig lavet orange arbejde ?? eller fået det udført ??
fordi så er du også en snylter.. tænk lidt over den !

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-03-02 22:15

Lige mine ord.

Hilsen Brian

Fra : Ole Baun

Dato : 22-03-02 22:33

> Ok, du har aldrig lavet orange arbejde ?? eller fået det udført ??
> fordi så er du også en snylter.. tænk lidt over den !

Jeg har en gang gået over for rødt lys. Må jeg så heller ikke synes at det
asocialt at nyde uden at yde ?

Ole Baun

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 22:56

Ole Baun skrev:

> Jeg har en gang gået over for rødt lys. Må jeg så heller ikke synes at det
> asocialt at nyde uden at yde ?

IMO ydes der allerede rigeligt uden afgifterne :-/ Men du må da synes hvad
du vil

Nu i er så mange der har en åh så god moral, hvordan har i det så med
software. Er det iorden at kopiere et program uden af have licens til det,
eller hvad? De andre kunder kommer jo til at betale en større pris, da der
er færre kunder til at dække udgifterne.
--
mvh Jes Vestervang - med GNU/Linux (og 40 tons piratos derudover, så
jeg er ikke en skid bedre end andre)

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-02 23:03

> Jeg har en gang gået over for rødt lys.
hehe har det noget med afgifter at gøre ?

Fra : Ole Baun

Dato : 23-03-02 00:26

> hehe har det noget med afgifter at gøre ?

Næ, er der nogen der har påstået det ?
Men du skrev "Ok, du har aldrig lavet orange arbejde ?? eller fået det
udført ??
fordi så er du også en snylter.. tænk lidt over den !", hvilket jeg
opfattede som om du mente at man kun havde ret til at give sin mening til
kende hvis man aldrig havde overtrådt nogen regler.

Ole Baun

Fra : Morten Juel

Dato : 23-03-02 10:45

> [...]
> opfattede som om du mente at man kun havde ret til at give sin mening til
> kende hvis man aldrig havde overtrådt nogen regler.
hehe nej nej, alle meninger er velkomne, det er jo det der gør den del af DK
så fed
synes bare der var en masse dobbeltmoral i det spectra ..

En af vores naboer er fra jugo tror jeg eller tjekkiet eller noget i den
stil.. han har kørt med sin Golf2 på deres plader i 5år nu..
Det pisser mig sq ikek af at han ikke skal betale afgiften.. det der pisser
mig af er at HVIS der sker et uheld, så har han sikkert ingen forsikring..
og var det min bil han ramte... så ville der falde brænde ned.. men det er
jo ikke tilfældet med pplader da der jo er forsikring på !

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 22:04

Bendt Grunge skrev:

> Jeg holder med dig Claus. Snyltere køre P-plader

Jeg er uenig... Flertallet af befolkningen tyranniserer mindretallet ved at
belægge deres køretøjer med voldsomme afgifter. Derfor har jeg ikke ondt i
røven... flertallet rager mig en papand
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Malik Reiding

Dato : 24-03-02 12:51

in article 3c9b92f8$0$208$bc7fd3c@news.sonofon.dk, Bendt Grunge at
micro@sucks.cum wrote on 22/03/02 17:25:

> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>
> Jeg holder med dig Claus. Snyltere køre P-plader

den eneste snylter er den danske stat, for at tage røven på bilister og
mc'ister med den slags afgifter!! og det rimer endda...

føler mig dum med en busa på danske plader!! hvad var det lige jeg fik for
mine 120k afgift?? man skulle da mene jeg betaler rigeligt gennem min skat,
ik??

m'

Fra : Claus MC

Dato : 24-03-02 11:48

> [...]
>
> føler mig dum med en busa på danske plader!! hvad var det lige jeg fik for
> mine 120k afgift?? man skulle da mene jeg betaler rigeligt gennem min

Tror du, at der er andre lande, hvor de har det bedre end os ? Svenskerne
har billigere biler og mc´ere end os. Til gengæld har de dyrere øl og
spiritus

Samlet tror jeg ikke, at de har et større rådighedsbeløb end danskerne !

/Claus

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 24-03-02 12:21

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Tror du, at der er andre lande, hvor de har det bedre end os ? Svenskerne
> har billigere biler og mc´ere end os. Til gengæld har de dyrere øl og

tilgengæld kan de noget lettere importere det og nyde det i Sverige, end vi
kan købe (importere) en mc og køre med den på vejen her i Danmark

> Samlet tror jeg ikke, at de har et større rådighedsbeløb end danskerne !

samlet er Danmrk et af de dyreste (hvis ikke dét dyreste)land i Europa, at
leve i. DR nyhederne havde en lille reportage serie for et halvt år siden,
hvor de vidste at en gennemsnits familie i Frankrig havde, jeg mener det var
2-300.000 mere om året eller var det 2-3 gange så mange penge at leve for.
Dette forudsat at begge familie havde samme forhold (mad, sygesikring,
"gennemsnitshus", "gennemsnitsbil", pension osv osv)

--
Jacob -- der mener at man kan drikke mange flasker sprut for de 100.000
kroner man spare på mc'en

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-02 19:53

> [...]

> føler mig dum med en busa på danske plader!! hvad var det lige jeg fik for
> mine 120k afgift?? man skulle da mene jeg betaler rigeligt gennem min

Hvis du mener det, så tænk over hvor du stemmer til næste valg. At snyde med
afgiften er det samme som at snyde i skat, og nærigrøve der unddrager sig
deres bidrag til vores fællesskab rangerer _meget_ lavt på min
respekt-skala.
Jeg ville med glæde indgive en politianmeldelse hvis jeg fik chancen - så
lad være med at give mig den.

Rittig

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 24-03-02 23:05

> [...]
> respekt-skala.
> Jeg ville med glæde indgive en politianmeldelse hvis jeg fik chancen - så

Jeg er nu helt enig med Malik, det er en vild afgift vi har herhjemme. Når
man ser på priserne i udlandet (fx norge og sverige, der iøvrigt minder meg
om Danmark) føler man sig lidt "dum" når man giver små 3 x pris herhjemme.
Hermed ikke ment at jeg synes at det er iorden at snyde med afgift (man
risikere jo også at det giver bagslag), men den er sgu for stor herhjemmme!!

--
Jacob

Fra : Malik Reiding

Dato : 25-03-02 12:35

in article a7liec$3s8$1@sunsite.dk, Jacob Stegelmann at stegelmann@privat.dk
wrote on 24/03/02 19:04:

> [...]
> risikere jo også at det giver bagslag), men den er sgu for stor herhjemmme!!

jeg tror faktisk at norge er det eneste land på kloden der har en værre
afgift end os... kan det passe??

Fra : origo@earthling.net

Dato : 25-03-02 09:31

"Malik Reiding" <malikules@mac.com> wrote in message
> jeg tror faktisk at norge er det eneste land på kloden der har en værre
> afgift end os... kan det passe??

Nei, den er lavere, men stadig ikke billig.

JS

Fra : Jonas Holt

Dato : 25-03-02 13:58

> jeg tror faktisk at norge er det eneste land på kloden der har en værre
> afgift end os... kan det passe??

Singapore stikker i nogle enkelte tilfælde mener jeg at kunne huske jeg har
læst i Penge & privatøkonomi.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:09

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> [...]
> Hermed ikke ment at jeg synes at det er iorden at snyde med afgift
> (man risikere jo også at det giver bagslag), men den er sgu for stor

Og sådan er der jo så meget:
Hvad tror du at grunden til at man kan tage så horrible udlejningspriser
for sommerhuse ved Vesterhavet?
Fordi Tyskerne (som er kernekunderne i den gesjæft), hjemme har så meget
højere huslejer end vi danskere kan følge

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-03-02 21:36

Armand skrev:
> [...]
> Fordi Tyskerne (som er kernekunderne i den gesjæft), hjemme har så meget
> højere huslejer end vi danskere kan følge

Det vrøvler socialister tit om, men ikke desto minder har jeg aldrig set
nogen beviser for sammenhængen. Derimod tror jeg da nok at jeg har set det
dementeret et par gange
....Men det er jo ot
Ojjj, højtryk i påsken sagde de lige i tv'et! Huraaa!

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Morten Dahl

Dato : 26-03-02 08:08

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det vrøvler socialister tit om, men ikke desto minder har jeg aldrig set
> nogen beviser for sammenhængen.

Nå men så kan jeg fortælle dig at et gennemsm´nitshus i tyskland neemt
koster 300K Euro samt at man i tyskland skal stille med (mener) 40% i
udbetling !!

-
Morten Dahl
- IKKE socialist

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 08:28

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Nå men så kan jeg fortælle dig at et gennemsm´nitshus i tyskland neemt
> koster 300K Euro samt at man i tyskland skal stille med (mener) 40% i
> udbetling !!
Og de har ingen skattefradrag på lånet. Men - sammenligner jeg mitt
rådighetsbeløp og kjøpekraft her i DK, med venner i Tyskland med tilsvarende
job og inntekt, kommer de totalt en hel del bedre ut av det enn jeg gjør.

JS

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-03-02 20:03

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7p7ta$ntc$1@sunsite.dk...
> [...]
tilsvarende
> job og inntekt, kommer de totalt en hel del bedre ut av det enn jeg gjør.

For ca. 5 år siden var der en artikel i ugebladet Ingeniøren, hvor man
sammenlignede en ingeniør bosat og arbejdende i henholdsvis DK og D.
Bruttolønnen var nogenlunde det samme, og efter fordeling på de forskellige
nødvendige udgifter kunne det konstateres at en tysker havde ca. halvdelen
af danskerens rådighedsbeløb til bil. Konklusionen blev at de 2 ingeniører
ville køre i nogenlunde ens biler, rent økonomisk.

Allan Bojesen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 20:26

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> af danskerens rådighedsbeløb til bil. Konklusionen blev at de 2 ingeniører
> ville køre i nogenlunde ens biler, rent økonomisk.

Mens jeg leste på Hanelshøjskolen, ble det utarbeidet en rapport omkring
inkomstnivå og kjøpekraft i forskjellige EU lande. Den kjøpekraft man har
svinger meget avhengig av hvorvidt man er enlig eller har familie, men
såsnart ens årlige innkomst steg over 400.000 om året, hvilket jo ikke er
voldsomt meget, begynte DK å falle etter. Toppskatten slår så hardt igjennom
at det er meget lite å hente. Betaler man toppskat, vil en lønnstigning på
10.000kr medføre en nettoutbetaling på 3000. Ikke meget å rope hurra for.

JS

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-03-02 20:50

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7qi5l$h6$1@sunsite.dk...
> [...]
> 10.000kr medføre en nettoutbetaling på 3000. Ikke meget å rope hurra for.

Ja det kan godt virke lidt surt indimellem. Men har man været ude og
bo/arbejde med familien i udlandet, kan alt det lyserøde godt blive lidt grå
der også.
Det er godt nok ved at være OT.

Allan Bojesen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 21:36

> Ja det kan godt virke lidt surt indimellem. Men har man været ude og
> bo/arbejde med familien i udlandet, kan alt det lyserøde godt blive lidt
grå
> der også.

Jeg fremhever ikke andre EU lande som værende utltimative, men fra et
økonomisk perspektiv vill jeg ihvertfall selv komme vesentlig bedre ut av
det enn tilfellet er i DK.

JS

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-03-02 16:58

Morten Dahl skrev:

> Nå men så kan jeg fortælle dig at et gennemsm´nitshus i tyskland neemt
> koster 300K Euro samt at man i tyskland skal stille med (mener) 40% i
> udbetling !!

Der er jo stadig lige det med sammenhængen. Hvordan gør socialismen i
Danmark husene billigere?
Selv hvis jeg tager fejl, så er der jo også totaløkonomien (tm) som Jørund
nævner

> Morten Dahl
> - IKKE socialist

Så towlig er du ligegodt ikke

--
mvh Jes Vestervang - temmelig meget ikke-socialist

Fra : Armand

Dato : 27-03-02 00:58

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en

> Nå men så kan jeg fortælle dig at et gennemsmnitshus i tyskland neemt
> koster 300K Euro samt at man i tyskland skal stille med (mener) 40% i
> udbetling !!

Jup!
Min svoger rejste tidligere rundt og rejste typehuse syd for grænsen.
Et 140 kvadratmeters hus kostede ca. det samme i DM, som et 100 kv.m.'s
hus herhjemme!
Herhjemme er priasen blot alt incl., hvor de tyske kunder i forvejen
havde
købt grunden og foranlediget at soklen var støbt. Efter at huset var
rejst var der tillige det indre installierings, samt male -arbejde
tilbage

Den almindelige bygherre/kunde var et ægtepar fra middelklassen og
omkring midten af 40'erne, som havde spinket og sparet de 40% sammen, og
efterfølgende skulle udleje byggeriet indtil deres pensionering, hvorved
de endelig havde råd til at bo selv i det

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-03-02 05:09

> Min svoger rejste tidligere rundt og rejste typehuse syd for grænsen.
> Et 140 kvadratmeters hus kostede ca. det samme i DM, som et 100 kv.m.'s
> hus herhjemme!
Sammenlignet med hvor? Kbh eller Fredericia?

JS

Fra : Armand

Dato : 28-03-02 17:31

<origo@earthling.net> skrev i en news:a7rgka$h86$1@sunsite.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> Sammenlignet med hvor? Kbh eller Fredericia?

Tjaeh :-/
Mon ikke at det var ud fra lokalområdets (trekantområdet).
Til gengæld var det nogle år tilbage, og huspriserne er steget grundigt
i mellemtiden - men ikke med den faktor 3,7, som D-marken lå i !!

--
Armand.

Fra : Malik Reiding

Dato : 25-03-02 12:33

in article 3c9e2064$1$72022$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Claus Rittig at
ClausRittig@Hotmail.Com wrote on 24/03/02 15:52:

> [...]
> respekt-skala.
> Jeg ville med glæde indgive en politianmeldelse hvis jeg fik chancen - så

du er da velkommen.... men som sagt, så har jeg jo betalt mine 120k.. til
dit "fællesskab".....!!! dælene et stort skab det der!!

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-03-02 11:10

> du er da velkommen.... men som sagt, så har jeg jo betalt mine 120k.. til
> dit "fællesskab".....!!! dælene et stort skab det der!!

Nej nej, der er bare et stort indmeldelsesgebyr

--
Jacob -der også er medlem, dog med et billigere medlemsskab

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-03-02 18:49

"Malik Reiding" <malikules@mac.com> skrev i en meddelelse

Det der, Malik, er det ikke noget der hører hjemme i knallert-gruppen? Er du
ikke klogere end det? Det mener jeg at kunne huske fra dine tidligere
indlæg, men nu røg du i filteret alligevel. Mine debatter føres på et andet
niveau.

Rittig

Fra : Thomas K.J.

Dato : 23-03-02 00:30

> [...]
> med at lufte sin cykel indtil han havde betalt afgift (?)
>
> For midt i mit skue sad den grimmeste prøveplade på hans motorcykel,

[snip]

Hold da helt ferie som man kan ha ondt i røven..!

Men husk lige på at det ikke er ulovligt at køre med prøveplader..! han
kunne jo feks. være forhandler - en oplagt mulighed for at få solgt en
speciel cykel.

Mvh. Thomas
VTR-1000
CB 600 Hornet
ER-5

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-03-02 00:13

Thomas K.J. skrev:

> vente

> tsk...
>
> [snip]
>
> Hold da helt ferie som man kan ha ondt i røven..!

Det var ironisk ment :-/ Ironi gør sig ikke godt på skrift, selvom
smileyen bruges.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Albert

Dato : 23-03-02 01:28

> [...]
> med at lufte sin cykel indtil han havde betalt afgift (?)
>
> For midt i mit skue sad den grimmeste prøveplade på hans motorcykel,

Jeg må så sige til din fortrøstning, at i år var der faktisk forbløffende få
prøveplader tilstede. Jeg tror jeg så en duc på prøverplader, og det er ca.
100 mindre end jeg plejer at tælle. Der var dog mange k12'ere på
prøveplader, men det er måske duc' folket der har opgraderet

mvh Albert - HAR betalt told