hva må en '92 CBR1000 koste?
Fra : assassin

Dato : 22-03-02 20:34

Hvad må en CBR1000 sc21 årg. 92 koste (plus en masse andre spørgsmål)?
Jeg kan købe en for 60kkr, den har kørt ca 80kkm, er det for meget? Jeg er
klar over at 80kkm er meget for en mc, men er det alt for meget? "Bundkæden"
begyndt at gi lyd fra sig, jeg er klar over at det er en udbredt "fejl" ved
CBR1000, men det er ikke helt galt endnu. Er den nem at skifte selv? Jeg har
renoveret en Yamaha 400 seca motor, så jeg er ikke helt uden skrue-erfaring,
selvom denne motor ikke er samme kaliber som CBR1000'erens.
Kan man være helt sikker på cyklens årgang udfra registringsattesten, eller
siger den kun hvornår den er registreret i DK første gang? (kunne jo være
import) Hvordan finder man ud af den reelle årgang hvis regatt. ikke giver
sikkert svar?

på forhånd tak

Fra : Peter J

Dato : 22-03-02 21:16

assassin <martin_dk97@hotmail.com> skrev i en

snip

>Hvad må en CBR1000 sc21 årg. 92 koste (plus en masse andre spørgsmål)?
..
> [...]
> import) Hvordan finder man ud af den reelle årgang hvis regatt. ikke giver

Du kan finde årgangen udfra stelnummeret, du kan evt maile mig stelnummeret
så skal jeg nok finde ud af hvornår den er fra.
Du skriver om bundkæden, er det knastkæden du mener ?
Den kan du selv skifte, evt bare knastkædestrammeren.
80k km, skulle ikke være noget problem for en CBR 1000 motor, hvis altså den
ikke er kørt alt for hårdt, og ellers vedligeholdt med olie osv.
Jeg gav 60k kr. for min CBR 1000 SC 21 årg. 88 og den havde gået 48k km. Så
en pris på 60k kr. for en 92 med 80k km. på klokken er vel meget rimeligt.
Hvordan ser cyklen ellers ud ? er den velholdt ? er der overholdt service på
den ? mener du selv at den er prisen værd når du ser på den ?

Cyklen skal du nok blive glad for, det er jeg ihvertfald !!

Ses derude

Peter

CBR 1000 F

Fra : Albert

Dato : 23-03-02 01:17

SC21 fandtes ikke i 92, så det må være en overvintret model. Kan du holde
ud
at kigge på 21'eren, så er det en fin cykel.

Bundkæden er ikke sværere at skifte i en CBR end i så mange andre maskiner,
men det er absolut ikke det samme som at det er nemt !! En anden ting
er dog prisen, regn med knap 2.000 for kæden

Knastkæde+strammer burde ikke tage særlig lang tid, men det må vente
til vinter før jeg kan give dig den præcise erfaring. Koster ca. 1300 for
et
sæt...

Jeg har set 21'ere til knap 50.000, men hvis den du nævner er nyere, og hvis
den
er absolut tiptop er prisen i orden, ellers vil jeg sige, at der ikke er
langt op til
en 24'er, som i mine øjne er en langt flottere maskine (men derudover ikke
så meget anderledes)

Mvh Albert
CBR1000 SC24, kørt 82600, bruger nul olie og spinner som en mis