Web-deling?
Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 22-03-02 20:19

Jeg skal overføre een fil fra min G4 til en PC. Filen er større end den kan
være på en CD. Da det kun er een fil det drejer sig om, er jeg ikke
interesseret i at investere i DAVE eller anden software.

Er der noget med, at jeg kan få PC'en til at "se" G4'eren på et netværk ved
hjælp af "Webdeling"??
og hvis ja - hvad skal jeg gøre på PC'en???
og hvad skal jeg gøre på mac'en?

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 22-03-02 21:25

Asbjørn Måstrup Kristensen <am.kristensen@get2net.dk> wrote:

> Er der noget med, at jeg kan få PC'en til at "se" G4'eren på et netværk ved
> hjælp af "Webdeling"??

Ja - det er en ganske almindelig web server som du forbinder til med en
webbrowser og kan dowloade filer fra.

> og hvis ja - hvad skal jeg gøre på PC'en???
> og hvad skal jeg gøre på mac'en?

· Opret et ip netværk mellem de to computere.
· Definer den mappe der skal være webserverens rod.
· Placer filen "fil.zip" i webserverens rod.
· Start webdeling på mac'en
· skriv "http://ip-nummeret-på-g4/fil.zip" i din pc's web-browser.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 22-03-02 22:12

Det lyder jo nemt.

Tak for hjælpen!