/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Advokat overvejer Politi-tilhold på klient~
Fra : J. Kunzendorf


Dato : 22-03-02 19:09

Jeg har tilligere nævnt en sag om "Advokat og- el. tyveknægt??"

Nu har jeg bedt om, at få mine sagsakter sendt retur, hvorefter jeg modtager
et brev, som forlyder, at der vil blive fremsendt en faktura & når denne er
betalt-vil mine sagsakter blive sendt!

Derefter kontakter jeg mit fagforbund, som straks tage kontakt til
"Advokatfirmaet" og beder om mit materiale udleveret STRAKS!

Dette resultere i, at Advokaten ringer mig op og næver, at sagen er sendt
med posten & hvis jeg ringer til hans kontor mere, vil han overveje et
Politi-tilhold!!

Nu vil jeg gerne vide om der er nogen, Advokater som har ret til at
tilbageholde klienters matereiale og hvis ikke om man så kan kræve
tilbagebetaling af honorar-eller få andre advokater til, at føre en sag
overfor sådan en SVINLER??

J.Kunzendorf



 
 
Jakob Paikin (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 22-03-02 19:29

On Fri, 22 Mar 2002 19:08:44 +0100, "J. Kunzendorf" <avant@c.dk>
wrote:

>Nu vil jeg gerne vide om der er nogen, Advokater som har ret til at
>tilbageholde klienters matereiale og hvis ikke om man så kan kræve
>tilbagebetaling af honorar-eller få andre advokater til, at føre en sag
>overfor sådan en SVINLER??

Det er berettiget for advokater (og revisorer) at udøve
tilbageholdsret i sagsakter/regnskabsmateriale for at sikre betaling
af honorar.

Undtagelsen herfra er, hvis tilbageholdelsen vil medfører et
uforholdsmæssigt retstab for klienten. F.eks. hvis tilbageholdelsen
vil umuliggøre rettidigt sagsanlæg/reaktion i en retssag.

Af domme om spørgsmålet kan nævnes U.1990.412Ø og U.1997.219Ø - men
især U.1973.229Ø og U.1981.141V.


--
Jakob Paikin

Peter G C (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-03-02 19:39

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
news:bdtm9ukvprr4b1a7ogn45cpbcsacg6trps@4ax.com...

[klip]

> Det er berettiget for advokater (og revisorer) at udøve
> tilbageholdsret i sagsakter/regnskabsmateriale

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peter Hansson (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 22-03-02 20:49


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTE.nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:a7ftlm$i2k$1@tux.netsite.dk...
> "Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdtm9ukvprr4b1a7ogn45cpbcsacg6trps@4ax.com...
>
> [klip]
>
> > Det er berettiget for advokater (og revisorer) at udøve
> > tilbageholdsret i sagsakter/regnskabsmateriale
>
> Enig.
>
> /Peter
>
Ja. Men at true med polititilhold. Det er vist lidt ude i hampen, forudsat
at der kun er tale om at klienten ringer til kontoret.m Desuden er det jo
ikke advokaten der kan tage stilling til et evt. tilhold.

PH



Allan Olesen (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 22-03-02 22:01

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> wrote:

>Ja. Men at true med polititilhold. Det er vist lidt ude i hampen, forudsat
>at der kun er tale om at klienten ringer til kontoret.m Desuden er det jo
>ikke advokaten der kan tage stilling til et evt. tilhold.

Hvor stor tiltro har du til, at vores vens fremstilling er 100% korrekt?


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Henning (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 22-03-02 22:13

>>
>> Enig.
>>
>> /Peter
>>
>Ja. Men at true med polititilhold. Det er vist lidt ude i hampen, forudsat
>at der kun er tale om at klienten ringer til kontoret.m Desuden er det jo
>ikke advokaten der kan tage stilling til et evt. tilhold.

Du ved ikke hvordan klienten har optrådt i telefonen - ej heller om
polititruslen er udslag af en længere diskussion.


Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Peter Hansson (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 22-03-02 23:17


"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:6i7n9ucl1lp24g4qaliigqaibna57bvpge@4ax.com...

> Du ved ikke hvordan klienten har optrådt i telefonen - ej heller om
> polititruslen er udslag af en længere diskussion.
>
>
I har selvfølgelig ret i at der kan ligge noget i samtalen. Det er bare min
erfaring, at politiet skal have en del, før de udsteder tilhold.

PH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste