Netscape, frames og en fucking srollbar!
Fra : Benjamin

Dato : 22-03-02 16:51

Hej der!

Jeg har et lille problem: Hvorfor vil Netscape 4.75 absolut
scrolle selvom jeg har skrevet at den ikke skal? Virker det i
nyere versioner?
Kig her:
http://friserverplads.dk/bootlegs/test

Er Netscape skod eller er det bare mig, der ikke fatter en skid?

mfg Benjamin

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 22-03-02 19:39

Benjamin wrote:

> Jeg har et lille problem: Hvorfor vil Netscape 4.75 absolut
> scrolle selvom jeg har skrevet at den ikke skal? Virker det i
> nyere versioner?

Nu bruger jeg godt nok "kun" version 4.77 hvilket jo ikke er den
allernyeste, men prøv med SCROLLING="no". Den kommando kan den
version jeg bruger i hvert fald finde ud af. Om det også er
tilfældet med nyere version ved jeg dog ikke.

All the best!
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-02 01:16

"Benjamin" <orgen@orgen.dk> skrev:

> Jeg har et lille problem: Hvorfor vil Netscape 4.75 absolut
> scrolle selvom jeg har skrevet at den ikke skal?

Det bedste resultat opnår ved at undlade at bruge frames. Der kommer
også en scrollbar i IE når man gør vinduet mindre, så det er ikke bare
NN der er skod.

> Er Netscape skod eller er det bare mig, der ikke fatter en skid?

Det er nok dig
Flere steder har du sat width="800" - og så kan det bare ikke være på
siden uden der kommer en scrollbar - det er helt naturligt for en browser.

Det er bredden det et galt med på din side. Prøv at angive procentmæssige
størrelser. Du skal nok lave lidt om på dit design, for der er ikke plads til
alle dine linkknapper i det vandrette niveau - her vil altid komme en vandret
scrollbar, hvis folk kører med et mindre vindue.

--
Allan