Oprettes ISDN ekstranummer som hemmeligt?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 16:51

Hey

Vi har oprettet et ekstra ISDN ekstranummer

I brevet fra tdc, skriver de skjult kalgori 3 nummer..

Det sagde jeg nemlig ikke noget om

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-03-02 17:14

Bjarke Hansen skrev:

>Vi har oprettet et ekstra ISDN ekstranummer
>
>I brevet fra tdc, skriver de skjult kalgori 3 nummer..
>
>Det sagde jeg nemlig ikke noget om

Ikke nødvendigvis.
Jeg har brugt (og bruger) det modsatte.

Jeg har hemmeligt hovednummer og skulle bruge A-nummervisning til en
opkobling.
Jeg fik et ekstranummer med A-visning.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : KsNa

Dato : 22-03-02 20:11

> Hey
>
> Vi har oprettet et ekstra ISDN ekstranummer
>
> I brevet fra tdc, skriver de skjult kalgori 3 nummer..

Ved skjult nummer kategori 3 viser du dit nummer, men kan skjule det fra
kald til kald.
Ved skjult nummer kategori 2 skjuler du dit nummer, men kan vise det fra
kald til kald.
Ved skjult nummer kategori 1 er dit nummer altid skjult og du kan ikke ændre
det.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 20:09

"KsNa" <KsNa@mail.dk> wrote in message

> Ved skjult nummer kategori 3 viser du dit nummer, men kan skjule det fra
> kald til kald.

Okay mange tak for oplysningen :)

Så er problemet bare, at Zyxel T/A´en ikke kan skjule nummeret ;-/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-02 21:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9b52ea$0$58887$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I brevet fra tdc, skriver de skjult kalgori 3 nummer..

Hvis du ikke har denne tjeneste lagt ind kan du slet ikke få lov til at
skjule dit nummer.
Det skal du kunne jævnfør lovgivningen

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 22:00

> Hvis du ikke har denne tjeneste lagt ind kan du slet ikke få lov til at
> skjule dit nummer.

Ok ok, jeg troede bare det var hemmeligt nummer hun havde bestilt...

Bliver nummeret registret ud på nettet osv?

> Det skal du kunne jævnfør lovgivningen

Ok da, fortæl så lige hvordan jeg gør på en Zyxel Omni.net lcd ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 10:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9b9b35$0$58890$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Bliver nummeret registret ud på nettet osv?

Det her er en teknisk tjeneste (CLIR kat3) som ikke har noget at gøre
med administrative finurligheder, såsom om nummeret registreres i
diverse databaser.
Disse administrative ting bruger termer som hemmelig og udeladt nummer.

> Ok da, fortæl så lige hvordan jeg gør på en Zyxel Omni.net lcd ?

Hvor skulle jeg vide det fra?
Lovgivningen snakker om mulighed i selve telenettet. Ikke at inferiørt
terminaludstyr skal kunne håndtere tjenesten.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 10:14

> Det her er en teknisk tjeneste (CLIR kat3) som ikke har noget at gøre
> med administrative finurligheder, såsom om nummeret registreres i
> diverse databaser.

Nej, men derfor troede jeg at du måske ved, hvordan Teledanmark behandler
det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 10:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9c4743$0$58880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej, men derfor troede jeg at du måske ved, hvordan Teledanmark
behandler
> det?

Det har jeg jo også lige forklaret dig.
Skjul Nummer er udelukkende en teknisk ting og har ikke noget med om
nummeret registreres i offentlige databaser eller ej.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 10:55

> Det har jeg jo også lige forklaret dig.
> Skjul Nummer er udelukkende en teknisk ting og har ikke noget med om
> nummeret registreres i offentlige databaser eller ej.

Hehe, vi tager den een gang mere

Det kunne være du ved HVAD tdc gør,, registerere de ekstra nummeret til de
offentlige databaser osv?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 11:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9c50e4$0$58877$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det kunne være du ved HVAD tdc gør,, registerere de ekstra nummeret
til de
> offentlige databaser osv?

Som udgangspunkt, ja

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : frank damgaard

Dato : 25-03-02 09:50

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Bliver nummeret registret ud på nettet osv?

> Ok da, fortæl så lige hvordan jeg gør på en Zyxel Omni.net lcd ?

gå ind i et terminalprogram og se på "AT&ZO?" som viser
hvilket udgående nummer der presenteres
( sættes med AT&ZOA=<PHONE1>, AT&ZOB=<PHONE2> )
Sætter man nummeret til ingenting, så præsenteres normalt
ikke nummer.

Så vil jeg have PHONE1 ikke til at vise nummer:

AT&ZOA= <ENTER/retur knap>

Har man flere numre på sin telefon, så kan man selv vælge
hvilken der presenteres, :

AT&ZOA=NNNNNNNN

Så hvis du ikke i din adapter har indtastet dit ekstra nummer,
så kan den heller ikke vises. Ring f.eks. til din
mobilnummer (med visnummer i abo.) og kontroller.

Alt ovenstående forudsætter man har den korrekte
"ISDN skjul nummer kategori".

--
Frank Damgaard |