Toronto - Hvad skal man se ?
Fra : Nikolaj

Dato : 22-03-02 16:36

Jeg har ca. 10 dage i Canada, med udgangspunkt i Toronto. Hvad skal jeg se i
byen (ud over CN tower) og hvad skal jeg se af flot natur og sådan uden for
byen (ud over Niagara falls).

Håber der er nogen der kan bidrage med nogle gode råd.

Mvh
Nikolaj

Fra : Jesper Christensen

Dato : 22-03-02 21:14

Der har du godt nok lige fået fat i den rette her.

Hvis du er til ishockey. Det er så ligegyldigt om du er eller ej, for det er
du efter en tur til Toronto, som handler om Ishockey......Ishockey og så
lidt.

Du skal naturligvis se CN Tower.

Så skal du en tur over og se Air Canada Centre, tage en guidet tur i dette
imponerende stadion.

Så er der selvfølgelig Hockey Hall of Fame som er et utroligt sted hvor du
rent faktisk kan komme til at røre ved verdens ældste trofæ, The Lord
Stanley cup. Derudover er det et meget interaktivt sted med masser at se.

Hvis du har mulighed, og ikke indst penge, skal du selvfølgelig ind og se
sjælen af Canada og ikke mindst Toronto, en Hockey kamp i Air Canada Centre.
Du kan købe billetter ude foran af "scalpers", ud over det er det stort set
umuligt at få fat i.

En meget interessant ting ved Toronto er deres undergroud shopping mall. De
har simpelthen et mall under hele downtown der fungerer som Mall. Det er
kanon og der er mange spændende butikker.

Spisesteder.......Wayne Gretzkys restaurant på Blue Jays Blvd. Det er et
kanon sted med masser af memorabilias om Wayne Gretzky og hans karriere. Og
ud over de thar de kanon mad.

Ellers er der masser af sportsbarer med kanon stemning og en dejlig downtown
med masser af butikker osv.

En ting du vil bide mærke i er den stemning der hersker i byen, Canadier er
et glad og meget venligt folkefærd.

Niagra er omkring en times kørsel fra Toronto og det er bestemt også værd at
besøge.

Det var mine 2 cents.

Hvis du har spørgsmål, vil se billeder eller andet kan du jo emaile mig.

Hvornår skal du afsted?

PS : Jeg er bosat omkring 6 timers kørsel fra Toronto, som i min mening kun
er overgået af København.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : evil_jew

Dato : 23-08-03 15:48

Hej Jesper.

Jeg kan se du er bosat i Canada.

Vil du ikke maile mig på jew@sexgud.com - er nemlig selv meget
interesseret i at flytte derover (til ottawa), og mangler noget info
omkring det at skulle tage skridtet og gøre det.
Har været der på ferie flere gange og har også familie og venner
derovre, men da det er over 20 år siden min onkel rejste derover så ved
han ikke helt hvordan det foregår idag at skulle gøre det.
Har prøvet at finde hjemmesider om det, men har kun fundet noget om at
flytte indenfor EU.

Håber at høre fra dig.

Mvh
Jesper Pedersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Christensen

Dato : 23-08-03 19:20

evil_jew wrote:
> Hej Jesper.

Jeg går ud fra du mener mig?

> Jeg kan se du er bosat i Canada.

Desværre ikke, jeg er bosat i Michigan.

> Vil du ikke maile mig på jew@sexgud.com - er nemlig selv meget
> interesseret i at flytte derover (til ottawa), og mangler noget info
> omkring det at skulle tage skridtet og gøre det.

Jeg ved ikke så meget om de Canadiske immagrationslove, men en del om de
Amerikanske. Skriv til mig hvis du vil vide mere om dem. Jeg ved at Lars
Ehlers, en anden "udenlandsdansker" der også fælger gruppen, formentlig kan
hjælpe til her med de oplysninger.

> Har været der på ferie flere gange og har også familie og venner
> derovre, men da det er over 20 år siden min onkel rejste derover så
> ved han ikke helt hvordan det foregår idag at skulle gøre det.

Jeg ville starte med den Canadiske Ambassade i DK. Den ligger vist nok
stadig i KBH.

> Har prøvet at finde hjemmesider om det, men har kun fundet noget om at
> flytte indenfor EU.

Google er din ven.
http://directory.google.com/Top/Society/Law/Services/Lawyers_and_Law_Firms/Immigration/North_America/Canada/

http://www.canadaimmigration.com/

> Håber at høre fra dig.

Hermed gjort.

--
Best Regards/Med Venlig Hilsen
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 13:56

> [...]
>byen (ud over Niagara falls).
>
>Håber der er nogen der kan bidrage med nogle gode råd.

Glæd dig Toronto er en dejlig by, men desværre så jeg kun CN-Tower i
byen + bymidten, som er en pæn og ren by, hvor amn føler sig tryg.
Lige ved CN-Tower er der også et megastort stadium, som man vist også
kan komme ind og se. Selve landskabet og naturen i området omkring
Toronto er ikke værd at skrive hjem om, nej søg nord for byen til
området, der kaldes Muskoka, her er der natur med klipper, søer og
masser af skov. Det ligger ca. 170 km nord på. Længere oppe kan køre
igennem Algonquin Park, hvor der mulighed for at se elge ( har selv
været heldig et par gange).
I Niagara Falls området er der masser at nyde, hvis man kører på
Niagara Parkway langs med kløften, her kan se det ene flotte
natursceneri efter det andet. Kør op til Niagara on The Lake - en
total idyllisk lille by ( ca. ½ times kørsel.)
Forøvrigt glemte jeg lige, at lige nord for Toronto er der (hvis man
er til den slags) en gigantisk forlystelsepark, som jeg dog ikke selv
besøgte, men det kan jeg nå en anden gang. Jeg har selv været i
Ontario Canada 2 gange , oh kommer 100% igen.
Go´ tur
Hilsen fra Mogens

Fra : Nikolaj

Dato : 28-03-02 15:50

Hej Mogens og Jesper

Tak for de gode råd. Jeg er begyndt til "hygge-hockey" for ca. 4 måneder
siden og er vild med det Desværre var det sidste træning i sæsonen igår
Min "favoritspiller" er Gretzky (selv om jeg ikke kender så meget til
nogen) så et besøg i hans resturant er sikker!
Jeg har min kæreste med mig, så jeg kommer nok ikke alle de hockey relevante
steder du nævner, da vi også vil ud og se omgivelserne. Vi skal se niagara,
men de områder du nævner nordpå lyder som noget af det vi er ude efter. Vi
overejer at finde et sted at leje en bil (eller MC) og så drage ud i det
blå.

Endnu en gang tak for rådet

Mvh
Nikolaj