TIL JAN vedr trægulv
Fra : Anne

Dato : 22-03-02 15:46

Du skrev til mig at det er vigtigt at trægulv er forseglet med lak eller
lignende, hvis der er meget slidtage. Men det er dit gulv jo ikke "viking
fyrretræsgulv", og du siger at det er nemt at holde, hvordan kan det så
være? Har det slet ikke fået nogen behandling fra starten af?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-03-02 21:30

> [...]
> "viking fyrretræsgulv", og du siger at det er nemt at holde, hvordan kan
> det så være? Har det slet ikke fået nogen behandling fra starten af?

Det var ikke mig der skrev at det er vigtigt at forsejle gulvet med lak.
Jeg bryder mig ikke om lakerede gulve. Jeg syntes at de hurtigt bliver
matte og slidte at se på og så er det ikke så naturligt at se på som
"rigtig" træ

viking-gulvet er behandlet fra starten, så der skal ikke gøres noget ud
over den normale rengøring med sæbe.

JA, det er nemt at holde, bare man sørger for at vaske det med sæbe en
gang i mellem. Når træet er mættet i denne sæbe vil snavs og pletter blot
ligge sig ovenpå og et lige til at tøørre op