energi indtag....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-03-02 14:50

nu har der jo været adskillige tråde igang omkring dette emne så nu tager
jeg lige en anden side af det op...

først den lidt specielle ting "ved" mig... jeg har stomi og derfor ingen
tyktarm til at hjælpe med at optage næring.....

situationen er den at jeg gerne vil slanke mig et par kilo eller fem og
derfor er jeg begyndt at træne på en elipsetræner ( som jeg vist har omtalt
her før men ikke rigtig fået nogen respons på) jeg træner gennemsnitligt
mellem 20 og 50 minutter om dagen.... derudover går jeg meget.... går gerne
ned til byen ( en tur på ca 20 minutter) og med mindre jeg skal slæbe en hel
masse går jeg også hjem igen.....

jeg tæller ikke kalorier men spiser altid fedtfattigt og sundt..... jeg
spiser lidt mere salt end de fleste ( ikke sådan at jeg overdænger min mad
men det er nødvendigt for mig med lidt ekstra salt pga min manglende
tyktarm) men føler dog ikke at jeg har vand i kroppen som sådan.... og
normalt spiser jeg ca 5 måltider om dagen....

nu er mit problem af en lidt anden karakter end bare at tabe sig..... jeg er
TRÆT.... ikke bare træt men MEGET træt.... jeg har lige været ved lægen som
sendte mig ned og få taget blodprøver for at tjekke om det er her den er
gal... men indtil jeg får svarene derfra så vil jeg forsøge mig her....

er der nogen der har nogle guldkorn til hvordan jeg får lidt mere energi??
( uden at tage på vel at mærke)

det jeg gør lige nu, hvis jeg skal noget om formiddagen, hvor det er det går
galt, er at tage ½ letigen som så giver mig det boost kroppen har brug
for.... hvis jeg IKKE gør det så ender det altid med at jeg enten vælter
lige så snart resten af familien er ude af døren og sover mindst til
middag.... eller at jeg prøver at holde mig i gang og så når klokken bliver
3-4 så dør jeg bare... så sidder jeg og stirrer lige ud i luften tli jeg
tvinger mig selv til at gå ud og lave aftensmad......
håber der er nogen der kan hjælpe mig.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Mette Frederksen

Dato : 22-03-02 22:48

> [...]
> sendte mig ned og få taget blodprøver for at tjekke om det er her den er
> gal... men indtil jeg får svarene derfra så vil jeg forsøge mig her....

Hejsa!

Umiddelbart lyder det som om du spiser for mange kulhydrater... *S* ulempen
ved (mange) kulhydrater er at kroppen hurtigt forbrænder dem og bang man får
en masse energi i det som meget hurtigt er brugt igen.. derefter sidder man
tilbage med den der trætte følelse af at man næsten ikke orker at rejse sig
Jeg oplever det ofter efter min frokost pause på arbejdet.. Har bare
ikke lige taget mig sammen til at gøre noget ved det...

Nå men jeg er sikker på at hvis du gerne vil vide mere om dette så kan du
spørge birgit inde på http://www.kostzonen.dk
Jeg ved faktsik ikke om hun læser med i dette forum... Men hun har i hvert
tilfælde styr på tingene og sikkert også en masse råd til hvad du kan gøre
ved det...

Nå men det var så en længere beskrivelse af hvad jeg tror kan være
forklaringen... *S* Sidst men ikke mindst,
Hvad er en elipsetræner?

mange hilsner
Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-03-02 23:20

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> Hejsa!

hejsa og tusind tak for dit svar....

> [...]
> Jeg oplever det ofter efter min frokost pause på arbejdet.. Har bare
> ikke lige taget mig sammen til at gøre noget ved det...

det lyder som om det er en god mulighed.. så skal jeg bare hitte ud af hvad
jeg gør ved det*G*

> [...]
> tilfælde styr på tingene og sikkert også en masse råd til hvad du kan gøre

will do tak!

> Nå men det var så en længere beskrivelse af hvad jeg tror kan være
> forklaringen... *S* Sidst men ikke mindst,
> Hvad er en elipsetræner?

en elipsetræner er en mellemting mellem en motionscykel, et løbebånd og en
stebbemaskine...... bevægelsen er nærmest som hvis man står op og cykler
eller feks står på langrendsski... der er to håndtag som bevæger sig frem og
tilbage mens man "løber" så man i samme maskine også bruger armmusklerne....

make sence?

Fra : Mette Frederksen

Dato : 24-03-02 22:02

> [...]
og
> tilbage mens man "løber" så man i samme maskine også bruger

jepper.. er den god at træne på... er det sjovt? er det nemt (at finde ud
af).... og er den pengene værd???

mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-03-02 22:07

> jepper.. er den god at træne på...

ja det synes jeg.... jeg føler jeg får gennemarbejdet mine muskler rimeligt
godt... og den er mindre statisk end jeg feks oplever en cykel eller et
løbebånd er ( altså med mere variation i bevægelserne)... og ikke nær så
hård ved leddene.....

>er det sjovt?

tjoo*G* er der nogen træning der er sjovt?? jeg synes den er væsentligt mere
behagelig end en stebber og en cykel..... men det er bare min mening....

>er det nemt (at finde ud af)....

ja det synes jeg det er.... du placerer fødderne på de dertil indrettede
plader.... griber om de dertil indrettede "armtrænere" og så begynder du
sådan set bare at gå/løbe.....*G* jeg varierer det ved feks at løfte armene
ud i vandret stilling og presse imod stængerne med håndfladen...... eller
ved at læne mig frem og give den lidt mere gas med lårene og
ballerne*G*..... man kan også læne sig tilbage og derved få mere fat i
musklerne på forsiden af lårene ( føler jeg ihvertfald*G*)

>og er den pengene værd???

nu er den jeg har ikke en jeg har betalt for... den har jeg lånt...... men
hvis vi stiller den op imod en motionscykel eller et løbebånd synes jeg
bestemt den er det værd..... man bliver gennemarbejdet... men uden at få
ondt i ankler eller knæ eller hofter...... og man sveder bravt*G* plus den
er nem at intervaltræne på....
mit problem er dig at jeg ikke er klar over om den er god til
fedtforbrænding..... det ville jeg sådan set gerne finde ud af men ingen har
endnu kunne give mig et svar...