Pr
Fra : DeHunto

Dato : 22-03-02 14:11

Hej alle,

Min OSX 10.1.3 er begyndt at opføre sig meget underligt. Pludselig helt uden
anledning logger den mig af og logger mig ind igen. Problemet er at den ikke
logger mig helt ind, den begynder at bounse logge ud, ind, ud, ind osv.
Dette kan også ske hvis jeg starter et program fx. Terminalen. Programmet
starten op, quitter - finder logger mig så ud, ind, ud, ind osv.

Jeg har prøvet at geninstallere systemet 3 gange, med samme resultat. Jeg
har ingen tredeparts system enhancers installeret.

Hva f.... Er der galt???? Er der andre der har prøvet noget ligende?

Dan

Fra : Morten Reippuert

Dato : 22-03-02 14:30

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at geninstallere systemet 3 gange, med samme resultat. Jeg
> har ingen tredeparts system enhancers installeret.

Har du geninstaleret uden at fjerne den gamle installtion?

Genbruger du din user mappe? I givet fald, har du prøvet at oprette en
ny bruger og logge ind i den.

NB. du behøver ikke poste dit indlæg enndnu engang, blot fordi du ikke
har fået svar inden 24 timer.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 25-03-02 11:26

> Har du geninstaleret uden at fjerne den gamle installtion?

Jeg lavede en frisk (clean) installation, 3 gange....

> Genbruger du din user mappe? I givet fald, har du prøvet at oprette en
> ny bruger og logge ind i den.

Nej jeg bruger ikke noget fra den gamle user mappe udover bruger mappen til
Entourage. Har også prøvet at logge in som root, med samme problem....

Dan

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 12:27

> Jeg lavede en frisk (clean) installation, 3 gange....

sletter du _alle_ Mac OS X filer eller kun de 4 synlige mapper?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 25-03-02 17:02

in article 1f9lp61.17zppdk1tuaunpN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 25/03/02 12:27:

> sletter du _alle_ Mac OS X filer eller kun de 4 synlige mapper?

Jeg slettede alt, det vil sige en formatering....
-Men jeg er dog kommet lidt videre, det er "kun" programmer der ligger på
samme disk som selve os'et.... Mystisk.....

Dan

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 17:04

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Jeg slettede alt, det vil sige en formatering....
> -Men jeg er dog kommet lidt videre, det er "kun" programmer der ligger på
> samme disk som selve os'et.... Mystisk.....

Er det en UFS partition?
har du tjekket disken for defekte sektore?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 26-03-02 09:19

> Er det en UFS partition?
> har du tjekket disken for defekte sektore?

Disken er en 4 GB partion og den er formateret som HFS+
-Og nej disken er ikke checket for bad bloks, det vil jeg lige gøre.
Jeg har ellers forsøgt med Norton diskdoktor (dog uden bad bloks testen) og
diskwarrior og Drive 10.

Dan

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 10:18

> [...]
> -Og nej disken er ikke checket for bad bloks, det vil jeg lige gøre.
> Jeg har ellers forsøgt med Norton diskdoktor (dog uden bad bloks testen) og

Åben /Applications/Utilities/Console og se om det står noget
mistænkeligt
Sæt ved samme lejlighed programmet til at logge dine programmers crash
meddeleser i ~/Library/Log

Kig evt også i systemets logfiler (/var/log)

Er der noget mistænkeligt?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>