Hvordan aflytter man hurtigt telefonsvaren~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 13:59

Hej

Har et Telmore abo.

Hvis jeg vil aflytte telefon svaren, fra en fastnet.

Synes jeg det er noget besværligt..

23232323 indtastnummer # vent # stil igennem # kode #

Det tager jo nermest et halvt minut før man er igennem...

Hos Tiscali, havde man et specielt nummer, hvor man bare tastede # kode#

Ikke fordi Tiscali var gode, men er der ikke en nemmere måde?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 14:14

Bjarke Hansen skrev:

>Har et Telmore abo.
>
>23232323

Jeg har selv mit 'eget' mobilsvarernummer (altså et kun JEG bruger).
Jeg ved ikke hvornår Telmore gik over til, at nye brugere blev samlet
på 23232323.

Jeg kunne måske forestille mig, at det har noget at gøre med, at
Telmore er ved at udvikle en ny telefonsvarer, som kan en del smarte
ting og sager. Den fungerer forbavsende godt

På denne nye telefonsvarer har jeg også mit eget nummer, og jeg kunne
forestille mig, at det har noget at gøre med, at alle kunder på et
tidspunkt bliver overflyttet til denne nye telefonsvarer (med eget
nummer).

venligst,
Lasse Hedegaard

Du kan nu få opdateret softwaren i din Nokia-telefon,
og du kan få ekstra spil i alle udgaver af Nokia 3210.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 14:36

> [...]
> forestille mig, at det har noget at gøre med, at alle kunder på et
> tidspunkt bliver overflyttet til denne nye telefonsvarer (med eget

Telmore kalder det UMS, men har de haft det før også?

Jeg kan forstå du er testpillot?

Jeg har nu sendt en email til Telmore,, så kan jeg se om jeg også kan komme
med på den vogn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 14:53

Bjarke Hansen skrev:

>Telmore kalder det UMS, men har de haft det før også?

Ja, Unified Messaging System eller noget i den dur.
Om de har haft det før? Nej...

Før i tiden havde hver kunde blot hver et telefonnummer til deres
telefonsvarer, hvor nye kunder har det samme (4x23)

>Jeg kan forstå du er testpillot?

Jeg samarbejder med dem, og er også testpilot, ja.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 15:00

> Jeg samarbejder med dem, og er også testpilot, ja.

Samarbejder med dem,, aha. I hvilken henseende?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 15:04

Bjarke Hansen skrev:

>Samarbejder med dem,, aha. I hvilken henseende?

Tja, på flere måder. Jeg hjælper lidt med udvikling, og så kan du
f.eks. tage et kig her: http://www.telmore.dk/simlock.html

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 15:09

> Jeg samarbejder med dem, og er også testpilot, ja.

Hmm, det kommer som et tillægsydelse,,, hmm

Skriver de tilbage:

Testen er ved at være overstået og vil komme som et månedsbetalt
tillægsprodukt lige efter påske !
Håber du kan vente så længe ? Jeg har selv testet i en måned og når man
bruger hele produktet er det simpelthen genialt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 15:12

Bjarke Hansen skrev:

>Hmm, det kommer som et tillægsydelse,,, hmm

Ja, der kommer så vidt jeg husker 3 niveauer, hvor det nederste er
gratis.

> [...]
>Håber du kan vente så længe ? Jeg har selv testet i en måned og når man
>bruger hele produktet er det simpelthen genialt

Hvem skriver?

Jeg bruger kun selve telefonsvarer-delen, email-delen har jeg ikke
noget at bruge til.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 15:15

> Ja, der kommer så vidt jeg husker 3 niveauer, hvor det nederste er
> gratis.

Okay

> Hvem skriver?

Produktudviklingschef
Johnny Rasmussen - TELMORE A/S

> Jeg bruger kun selve telefonsvarer-delen, email-delen har jeg ikke
> noget at bruge til.

Email delen?

Måske kan du komme med en gennemgang af funktioner?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 15:28

Bjarke Hansen skrev:

>Johnny Rasmussen - TELMORE A/S

Tænkte det nok...

Johnny, nu håber jeg ikke jeg taler over mig her

>Email delen?
>
>Måske kan du komme med en gennemgang af funktioner?

Hurtigt oprids:

- Aflytning via internet (mp3 og wav) *1
- Email og/eller SMS-notificering ved nye beskeder
- Webmail (bruger jeg ikke)
- Telefonbog, så man direkte i mailen/SMSen kan se navn på hvem der
har lagt en besked. *2
- Forskellige velkomsthilsner efter hvem der ringer. *3
- Blacklisting (vil ikke modtage mails/telefonsvarerbeskeder fra X) *4

Jeg husker ikke hvad der er på hvilke niveauer.

*1 Den smarteste feature efter min mening. Man sparer penge ved ikke
at skulle ringe op til sin mobilsvarer.

*2 Senere kommer navnene fra telefonbogen måske til at optræde på
opkaldsspecifikationen

*3 Senere bliver det måske muligt at lave forskellige velkomsthilsner
efter dato/tidspunkt. (Hvis man har begrænsede åbningstider, holder
ferie o.lign.)

*4 Senere bliver det måske muligt helt at spærre for indgående opkald
fra X.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 15:32

> Tænkte det nok...

Nu skrev jeg jo direkte til ham. Så det er vel meget naturligt at han også
svarer tilbage

> Johnny, nu håber jeg ikke jeg taler over mig her

Han skriver igen:

vi vil senere bytte din nuværende telefonsvarer ud med vores unified
messaging gratis som kan aflyttes via web, men pga en lille stridighed med
TDC og smspriser ved notifikation om mobilsvar besked, tilbyder vi først de
2 udvidede produkter som vil koste 15 og 25 pr måned.

hvis du vil besvære dig med at gå på www.sifira.dk og læse om produktet da
jeg ikke har lavet en "Telmore" appetitvækker endnu !

> - Aflytning via internet (mp3 og wav) *1

D j smart

> - Email og/eller SMS-notificering ved nye beskeder

Så er det jo lide stridigheden med prisen

> - Webmail (bruger jeg ikke)
> - Telefonbog, så man direkte i mailen/SMSen kan se navn på hvem der
> har lagt en besked. *2

Smart

> - Forskellige velkomsthilsner efter hvem der ringer. *3

Rigtig rigtig smart

> - Blacklisting (vil ikke modtage mails/telefonsvarerbeskeder fra X) *4

Tjaa

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 15:40

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>TDC og smspriser ved notifikation om mobilsvar besked, tilbyder vi først de
>2 udvidede produkter som vil koste 15 og 25 pr måned.

OK - det er så niveau 2 og 3.

PS! Billedbesked-hungrende folk bør kigge på www.telmore.dk - der er
100'000 gratis billedbeskeder.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 15:52

> PS! Billedbesked-hungrende folk bør kigge på www.telmore.dk - der er
> 100'000 gratis billedbeskeder.

Hmm, hvor mange kan man gemme i en N6210 mon?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-03-02 02:08

> Hurtigt oprids:
> - Aflytning via internet (mp3 og wav) *1 (..)
> *1 Den smarteste feature efter min mening. Man sparer penge ved ikke
> at skulle ringe op til sin mobilsvarer.

Super smart!!! Glæder mig stort til det kommer!! Jeg forstår dig som om, at
dette er et gratis tiltag, right?

> - Webmail (bruger jeg ikke)

Undskyld, men hvordan er det liiiige, at man skulle benytte webmail angående
mobiltelefoni?? Web-sms så man kan se alle ventende beskeder (og evt.
læse+slette hvis man bliver sms-bombet)? I så fald er det vel meget smart
den ene gang eller to, man bliver sms-bombet hvert 7 år, men ellers ikke
noget jeg regner med at få regelmæssig brug for

> - Telefonbog, så man direkte i mailen/SMSen kan se navn på hvem der
> har lagt en besked. *2

Er det denne funktion, som blandt andre kommer til at koste et månedligt
beløb, eller...?

Hvordan blev du ellers testpilot? Er det noget de sådan jævnlígt søger eller
hvordan??
Inden for hvilken tidsramme er det realistisk at forvente en implementering
af de nævnte funktioner (primært den førstnævnte) for os almindeligt
dødelige (læs: ikke-testpiloter)?

[I en anden post skrev Lasse:]
> Tja, på flere måder. Jeg hjælper lidt med udvikling, og så kan du
> f.eks. tage et kig her: http://www.telmore.dk/simlock.html

He he. Sådan at have en henvisning/blåstempling fra Telmore er hårdt nok, må
jeg sige!! Det er der vel ikke så mange af dine konkurrenter, som kan prale
af

[I en anden post skrev Bjarke om Telmores gratis billedbeskeder:]
> Hmm, hvor mange kan man gemme i en N6210 mon?

Hmm, hvor var det liiiiige, at man gemte det pjat i Panasonic GD93?

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-03-02 03:45

Claus Rolsted skrev:

>Super smart!!! Glæder mig stort til det kommer!! Jeg forstår dig som om, at
>dette er et gratis tiltag, right?

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg tror det. Jeg er selv på niveau
3, som er det højeste. Jeg kan umiddelbart ikke sige hvilke ting er er
på de andre niveauer, men jeg mener bl.a. at webmail ikke er på
"1'eren".

> [...]
>den ene gang eller to, man bliver sms-bombet hvert 7 år, men ellers ikke
>noget jeg regner med at få regelmæssig brug for

Webmail er blot almindelig mail. Du får XXXXXXXX@telmoresvar.dk eller
noget lignende. Jeg har dog i sinde at bruge min normale email
fortsat, men for nogle er det måske udemærket.

>Er det denne funktion, som blandt andre kommer til at koste et månedligt
>beløb, eller...?

Jeg TROR dette er allede på niveau 1, men jeg husker ikke lige hvor
jeg har gemt beskrivelserne af de 3 niveauer, og jeg ved egentlig ikke
om Telmore ønsker disse offentligtgjort endnu.

>Hvordan blev du ellers testpilot? Er det noget de sådan jævnlígt søger eller
>hvordan??

Aner ikke hvordan det foregår, jeg havde blot kontakt til dem i
forvejen.

>Inden for hvilken tidsramme er det realistisk at forvente en implementering
>af de nævnte funktioner (primært den førstnævnte) for os almindeligt
>dødelige (læs: ikke-testpiloter)?

Det skal jeg ikke kunne sige - men efter påske er vist den forløbelige
tidsramme for start på UMS.

>Hmm, hvor var det liiiiige, at man gemte det pjat i Panasonic GD93?

Pas

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.tk/

Fra : KGB

Dato : 23-03-02 16:26

> tidsramme for start på UMS.

UMS ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-03-02 20:08

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove> skrev:
> UMS ?

Det er besvaret før i denne tråd:

/Mikael
- Der spændt følger med i denne tråd ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-03-02 16:16

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in

> Hvordan blev du ellers testpilot? Er det noget de sådan jævnlígt
> søger eller hvordan??

mener de søgte dem til fejringen af 50.000 kunder, jeg kom bare for
sent til at nå at komme med til det :(

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt