Derfor vil jeg hellere eje et Geforce 4 MX~
Fra : Brian R.

Dato : 22-03-02 13:17

Nedenstående er sakset fra www.tweakup.dk , hvor de har testet S/U/M/A
Geforce 4 MX440

Mvh,
Brian

------------------------------

Hvis jeg skal tage et eksempel, så spillede jeg Medal Of Honor i 10 timer
med dette kort, hvor min FPS lå konstant på 72 - 99FPS i 1024 * 768 med alt
gejl slået til. Dette kan man ikke få meget bedre. Derefter tog jeg mit
Ti200 kort og kørte samme spil, hvor jeg måtte tune kortet en del op for at
få de samme resultater som med Geforce 4 kortet.

Da spillet er lavet på Q3 engine, så er der ingen af de manglende funktioner
på Geforce 4 kortet der kan trække ned på ydelsen og derfor er der ikke
noget som Geforce 3 kortet kan indhente. Det er her at man kan se hvor mange
kræfter dette lille Geforce 4 kort har, samt hvorfor det 100% fortjener sit
navn som Geforce 4MX.

Når jeg nu er færdig med denne test og skal skrive lidt afsluttende om
kortet, vil jeg sige at dette kort helt og holdent er et kort der vil få
rigtig stor succes i Danmark, da kortet tilbyder en masse features, god
ydelse til en rigtig fornuftig pris. Bruger du din maskine til at spille de
nyeste spil, men ikke har råd til at købe de store Geforce 4 Ti kort som
meget snart kommer til DK, så er dette kortet du må eje. Det vil være meget
dumt at gå ud og købe dig et Geforce 2 eller 3 kort, med mindre du skal lege
den store nørd der bare skal overclocke så meget som muligt og kunne vise
den højeste score i diverse testprogrammer, for så er dette ikke kortet for
dig.

Men vi ser da heldigvis en masse der efterhånden bare vil have et kort som
skal kunne afvikle diverse spil og programmer med tilfredsstillende
resultater, og dette klarer kortet til UG+.

Skal du se en god film på fjernsynet, men ikke har en DVD afspiller stående,
så kan et DVD drev sammen med dette kort, rent billede mæssigt sagtens hamle
op med mange af de halv dyre DVD afspillere på markedet.

Jeg har ikke rigtigt noget dårligt at sige omkring dette kort, da jeg
personligt mener at det opfylder alle de krav der stilles til et godt 3D
grafikkort i dag, med de spil og programmer der tilbydes idag. Om det er det
samme billede senere på året ved, jeg ikke med den hastige udvikling der er
inden for spil branchen, men det ville ikke undre mig at kortet vil kunne
klare sig langt ud i fremtiden uden de store problemer.

---------------------

Men det samlede resultat ligger jo med manges øjne en del lavere end det man
kan opnå med eks. et Gefore 3 Ti200 kort, men det skyldes ganske enkelt at
kortet ikke har Pixel shader og Vertex Shader. Men det med Vertex, skal vi
lige sige lidt om. For kortet gennemfører underligt nok den test hvor en
masse mænd render rundt og skyder hinanden. Denne test er en Vertex test,
som kortet jo ikke skulle kunne køre. Er der så tale om hardware support af
dette element eller snakker vi om en emulering. Hvad enten det er hardware
eller emulering, så er det pisse godt at kortet kan klare dette moment, da
det giver kortet er bedre udgangspunkt inden for spil.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-03-02 21:18

Brian R. wrote:

> Nedenstående er sakset fra www.tweakup.dk , hvor de har testet S/U/M/A
> Geforce 4 MX440

OK, jeg vælger ikke at opfatte indlæget som reklame, så derfor vil jeg
komme med min mening.

> [...]
> eller emulering, så er det pisse godt at kortet kan klare dette moment, da
> det giver kortet er bedre udgangspunkt inden for spil.

Der er nogen som ikke har check på tingene. Et gement Gf256 kan også
køre den nævnte test, det der er hele forskellen på de amputerede Gf4MX
kort og så dem med ægte Dx8 hardware understøttelse (Gf3, Gf3Ti, Gf4Ti
og Radeon 8500 - sidstnævnte har endda Dx8.1 hardware) er de
programmerbare elementer. Gf4mx mangler simpelthen det der skal til for
eksempelvis at lave mange af de nye efekter som bliver vigtige for hele
miljøet der bliver dannet, derfor vil jeg hellere havde et Gf3Ti200 end
et gf4mx som jeg faktisk synes er noget svineri og kalde for et Gf4. Det
kommer til at narre en masse mennesker til at købe det.

Mvh

Bruno

Fra : Dah Doctah

Dato : 23-03-02 00:49

On Fri, 22 Mar 2002 13:17:17 +0100, "Brian R." <no@e-mail.dk> wrote:

Udmaerket kort koeb det for helvede,
Dr.

Fra : TBC

Dato : 23-03-02 18:47

"Dah Doctah" <have@the.net> skrev i en meddelelse
> On Fri, 22 Mar 2002 13:17:17 +0100, "Brian R." <no@e-mail.dk> wrote:
>
> Udmaerket kort koeb det for helvede,
> Dr.

Hvis man skal have et "billigt" kort vil mit råd ville være at vente til
Ti4200 kommer engang efter April (pris ca 1999,95)