Billedeskifter
Fra : PD

Dato : 22-03-02 12:21

Hej

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg leder efter en mulighed for
at kunne få FP til at skifte et billede ud på en bestemt dato op til flere
gange på et år. F.eks. så sidder jeg og laver en side for en fodboldklub og
jeg vil gerne reklamere for næste uges kamp uden at jeg hvergang skal ind og
opdatere siden. Derfor ville det være smart hvis jeg kunne lave 26 små
billeder og så få dem vist i forudbestemte intervaler.

Jeg kunne evt forestille mig at man kunne bruge et script af en eller anden
art, men jeg har ikke kunnet finde nogen, så nu håber jeg en af Jer kan
hjælpe.

Per

Fra : hcma

Dato : 26-03-02 15:21

"PD" <dsl57163@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anden
> art, men jeg har ikke kunnet finde nogen, så nu håber jeg en af Jer kan

Her er et klip fra FP2000 hjælpefunktion:
Planlægge, at en side eller et billede skal vises på en anden side
Du kan indstille en side eller et billede, så det vises på en anden side i
et bestemt tidsrum. Denne funktion er nyttig i forbindelse med tidsfølsomt
indhold. Du kan f.eks. vise en særlig annonce i weekenden.

Du kan også angive, at et billede eller en side skal vises uden for
tidsrummet, f.eks. at en annonce skal vises før og efter weekenden.

Bemærk! Det er Web-serverens ur, der bestemmer tidsrummet.

Anbring indsætningspunktet på det sted, den anden side eller billedet skal
vises, i sidevisning.
Peg på Komponent i menuen Indsæt, og klik på Tidsindstillet inkluderet side
eller Tidsindstillet billede.
Skriv den relative URL for den side eller det billede, der skal medtages, i
boksen I løbet af den angivne periode, eller klik på Gennemse for at finde
siden eller billedet.
Angiv under Starter det år, den måned og det klokkeslæt, visningen af siden
eller billedet skal begynde.
Angiv under Slutter det år, den måned, den dag og det klokkeslæt, visningen
af siden eller billedet skal stoppe.
Skriv den relative URL-adresse for den side eller det billede, der skal
medtages, i boksen Før og efter den angivne periode, eller klik på Gennemse
for at finde siden eller billedet, hvis du vil angive en side eller et
billede, der skal vises uden for den angivne periode.

mvh
HC