Sanur Bali
Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-03-02 11:34

Skal til Bali i juli og bo på Santrian Club.
Hvem kan hjælpe med gode tips til dette område

Venlig hilsen - Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-03-02 12:58

var på Bali i 1996 ifbm. jordomrejse som rygsæksrejsende.
Boede i Sanur (strand), Kuta (strand) og Ubud (indland), i nævnte
rækkefølge.

* Brød mig ikke om stranden i Sanur, men opfatter strækningen som et
eksklusivt
område (efter Bali forhold)
* Kuta er rejsemål for australske surfere (her er der gang i den). Og masser
af
utroligt irriterende og vedholdende smykkesælgere. Er du interesseret i
billige smykker er dette stedet.
* Ubud er stille og rolig - var meget lokal, ikke turistet. Har en lille
skov med vilde
aber (ingen hegn m.v.).

Prøv lidt af hvert. En tur over øen med stop ved rismarker i terrasser m.v.
(kørte med en pirat taxa med tonede ruder, vi måtte ikke åbne vinduerne
så politiet kunne se han kørte med turister)

God tur. Er sikker på det bliver godt. Pånær sælgerne, er alle flinke.

-Thomas

Fra : fido

Dato : 22-03-02 15:33

Hej Søren,

var i Sanur 2000, boede på Gria Santrian club, lækkert hotel område, okay
strand ikke noget bounty med store palmer o.lign, man skal lige vænne sig
til balineserne - de er MEGET påtrængende,
Tøj - Ure o.lign er billigt Meget (30-80kr) men ikke pengene værd, ikke som
i Thailand. Bali er et af de eneste steder hvor du kan/skal prutte prisen
ned til 20-30% af startprisen (og de tager stadig røven på dig)
Maden er god, lidt svær at finde noget lokalt i sanur området - men god og
meget billig mad.
sørg endelig for at tage på riverrafting, ikke specielt vild men en kanon
oplevelse, det samme med mange af de andre udflugter der er, man kan dog
sagtens med stor fordel leje en chauffør/taxi for en dag, koster ingenting,

Hvis der er andet du gerne vil vide så bare skriv det her

mvh

Fido

Fra : Ole Nienstædt

Dato : 27-03-02 12:41

"fido" <fnis@solmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Thailand. Bali er et af de eneste steder hvor du kan/skal prutte prisen
> ned til 20-30% af startprisen (og de tager stadig røven på dig)

I det øjeblik du siger ja til en pris er der kun en som tager røven på
g - og det er dig selv!!!
Du kan bare sige nej tak

Ole Nienstædt

Fra : fido

Dato : 27-03-02 22:52

[snip]

var det dagen kloge kommentar - eller er du 12 år

Fra : Ole Nienstædt

Dato : 28-03-02 23:50

Det slår mig bare at det er utroligt fatige mennesker som bare ser en
mulighed får at få lidt ekstra ris at spise. Du tager derned og du bruger på
en dag måske hvad det tager dem en måned eller mere at tjene, og så syntes
jeg ærligt talt ikke du kan tillade dig og gå rundt føle at de tager røven
på dig. Skulle det lykkes en og platte dig for lidt kroner er det kun godt.
Du kan stadig sige nej. Jeg har tilbragt en del tid i Sanur og det
provokerer mig at høre folk sige "de tager røven på mig oh hvor er det
synd". I mine øjne er du en uprøvet rejse amatør, som måske skulle holde sig
til at rejse i Harzen .

Selamat jalan

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-03-02 08:58

Ole rolig nu. Manden har ret
måske er der 2 der skal til Harzen
MvH Steen

Fra : Kevin & Tina

Dato : 30-03-02 18:34

> sig
Har du været i harzen? folk er meget flinke i Harzen, men de tager røven på
folk, så bliv hellere hjemme i Danmark, hvor ingen tager røven på nogen,
eller?....
VH Kevin

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-03-02 23:10

Hej

"Ole Nienstædt" <Olebole@adslhome.dk> wrote:

>Det slår mig bare at det er utroligt fatige mennesker som bare ser en
>mulighed får at få lidt ekstra ris at spise.

Umiddelbart ja - Men spørgsmålet er vel hvor fattige de er når man ser
det i forhold til indtægter/udgifter/afgifter m.m. på det sted hvor de
lever !

Ofte råber vi op om at folk er "fattige" hvis de ikke tjener det samme
som os i vores del af verden - Men hvis deres udgifter kun er 1/10 del,
eller mindre, af vores, ja så er de måske i realiteten 'rigere' end os.

Iøvrigt noget svært noget at gøre op....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ole Nienstædt

Dato : 30-03-02 22:00

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller mindre, af vores, ja så er de måske i realiteten 'rigere' end os.
>
> Iøvrigt noget svært noget at gøre op....

Hej Alle
Det har da sat gang i diskussionen. Mange af dem som er omtalt her, er
mennesker som ingen penge har, men får deres varer i kommission. Børnene som
sælger ting på stranden er rene slavearbejdere som f.eks ikke går i skole,
og måske aldrig har gjordt det. Selv dem som sidder i butikerne er ansatte
som måske tjener noget lignende 100.000 rp om måneden, og jeg tror at det er
sjældent man ser dem som i virkeligheden ejer foretningen.
Det er godt nok nogle år siden jeg har været der men forhold af den karakter
ændrer sig ikke lige.

M h. t. Harzen har jeg da ikke noget specielt imod det, men jeg tror det er
sted med ordnede forhold, og fixed prices, så ingen kan føle at man bliver
taget i røven.
Til ham som startede strengen her syntes jeg bare han skal nyde at være der
og husk at et smil kan gøre meget. i alle situationer på Bali.
Padangbai er efter min mening det bedste sted på Bali. og ellers tag en
flyver til nogle andre øer og se det rigtige Indonesien.

Iøvrigt tager jeg det helt roligt

Venlig hilsen
Ole

Fra : Wheeler

Dato : 25-04-02 22:37

Har I ikke hørt om det der kaldes MC Donald-prisindekset....

Kender man prisen på en Big Mac i Bali - så ved man at man nu har en meget
god hyre hjemme i DK!

<3ca1afde$0$88716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-04-02 09:30

Takker for den store interesse - selv om jeg havde håbet på lidt flere
nyttige informationer.
Vender måske tilbage, når tiden nærmer sig, men ellers tak for de tips, der
er sendt - og nogle af jer vil jeg måske henvende mig til.

Mvh. Søren

P.S. Er der nogen af jer, der skal til Harzen?

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 10:24

"Søren Nielsen" <eebusen@koegekom.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> P.S. Er der nogen af jer, der skal til Harzen?

Ja, det skal jeg!

Og vil du ikke godt lige læse og gøre brug af:

Det vil lette læsningen og overskueligheden af dine indlæg.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-04-02 11:25

Hej Andreas!
Jeg vil selvfølgelig studere netetikette, men vil du så ikke tage et
læsekursus - specielt nærlæsning - og komme med kommentarer til det
spørgsmål, som jeg lagde ind som startgrundlag.

Humor kan være en god ting - også dette emne skulle du måske sætte dig lidt
ind i.

Stadig med venlig hilsen
Søren

P.S. Du behøver ikke svare.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 13:17

> [...]
> læsekursus - specielt nærlæsning - og komme med kommentarer til det
> spørgsmål, som jeg lagde ind som startgrundlag.

Jeg har ingen kommentarer til dit startspørgsmål, da jeg ingen
kendskab har til det område.

Og så stillede du et PS-spørgsmål, som jeg svarede på. - Men det
spørgsmål var måske ikke tænkt til at det skulle have svar? - tja ind
imellem må man da undres.

Men ikke desto mindre skal jeg til Harzen om 14 dage.

> Humor kan være en god ting - også dette emne skulle du måske
> sætte dig lidt ind i.

Og hvilken begrundelse har du for at mene at jeg ikke i forvejen har
sat mig temmelig meget ind i lige netop dette emne? Måske at dit eget
kendskab, til mit kendskab til emnet, er for lille?

Og så ville det da glæde rigtig mange om du, ved dine fremtidige
skriverier, brugte de fornuftige og ganske fortrinlige råd og
citatteknik, du i mit sidste indlæg, fik et læsevenligt link til.

Der er en tendens til, at folk der ikke har vilje til at ville gøre
brug af bl.a. en hensigstmæssig citatteknik, bliver taget langt mindre
seriøst, end folk der har viljen dertil.

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-04-02 16:09

> "Søren Nielsen" <eebusen@koegekom.dk> skrev i en meddelelse
> Men ikke desto mindre skal jeg til Harzen om 14 dage.

> [...]

Andreas Falck har humor. Han er tidligere topstar i Muddergruppen
MvH Steen

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 16:25

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Andreas Falck har humor. Han er tidligere topstar
> i Muddergruppen
> MvH Steen

Det ku' være jeg skulle se at få indhentet den forsømte læsning igen i
den gruppe )

Jeg havde det i al fald hygsomt derinde!