Fork af gruppe?
Fra : Mads Lindegård Hjort~

Dato : 22-03-02 11:34

Hejsa...

Jeg har fulgt med dagligt i dk.edb.mac i omkring i månedstid, og har da
også givet et grynt med en gang i mellem. Der er rigtig mange indlæg i
den her newsgroup. Faktisk så mange at jeg synes det kan blive lidt
uoverskueligt at følge med i (måske ikke for alle, men ihvertfald mig
).

Nu bruger jeg ikke classic, men er startet rent på Mac OS X, og det er
min fornemmelse at de fleste software forspørgelser, problemer og
fejlfindinger hører til enten classic eller X. Og så er der en masse
ting som selvfølgelig gælder for begge systemer, det kører jo for det
meste på det samme hardware fx...

Er der et sted hvor der er et mere "rent" X forum? (og dermed ikke sagt
at classic er urent ) Vil dk.edb.mac langsomt skifte til OS X
også...? selvom jeg ser mange OS 8 herinde...

Og (trommevirvel mens han ligger hovedet på blokken......)

Vil det være en ide at fork'e gruppen i tre... fx

dk.edb.mac (almindelig snak om reklamer, havefester, nyeste hardware,
steve jobs osv osv)

dk.edb.mac.classic (software problemer og anbefalinger for ældre mac
os'er)

dk.edb.mac.osx (software problemer og anbefalinger for OS X)

Det vil betyde at man skulle holde øje med lidt flere grupper (hvis man
ikke vil gå glip af noget), men ville måske også betyde at man fik den
rigtige hjælp af de rigtige mennesker (dem som bruger samme OS)...

Comments...anyone...?

Fra : Christian Bech

Dato : 22-03-02 13:03

Mads Lindegård Hjorth <madsh@ruc.dk> wrote:

> [...]
> ikke vil gå glip af noget), men ville måske også betyde at man fik den
> rigtige hjælp af de rigtige mennesker (dem som bruger samme OS)...

Diskussionen er oppe med mellemrum og bliver lige så hurtigt forkastet.
Måske vil holdningen blive ændret når OS X bliver mere udbredt, men så
vil pre-X'erne også tilsvarende forsvinde.

Jeg kunne godt være lidt bange for, at en opsplitning vil betyde, at
gruppens ånd forsvinder.

En omlægning vil også betyde, at vi mister vores priviligerede position
i hierarkiet og bliver skubbet ned under dk.edb.system.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 24-03-02 06:47

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> En omlægning vil også betyde, at vi mister vores priviligerede position
> i hierarkiet og bliver skubbet ned under dk.edb.system.

Og at osx-gruppen nok vil blive en undergruppe af
dk.edb.system.unix[.hardware].
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Christian Bech

Dato : 24-03-02 22:02

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Og at osx-gruppen nok vil blive en undergruppe af
> dk.edb.system.unix[.hardware].

Det er i hvert fald en mulighed og ydermere en risiko, som jeg ikke
synes, der er nogen grundt til at tage.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-03-02 13:14

On Fri, 22 Mar 2002 11:34:26 +0100, Mads Lindegård Hjorth <madsh@ruc.dk>
wrote:

> [...]
> ældre mac os'er)
>
> dk.edb.mac.osx (software problemer og anbefalinger for OS X)

Der bliver nok frygteligt tomt i de to sidste grupper. Men helt
alvorligt, så er jeg mod det, hvis du spørger om min mening. Jeg vil
alligevel skulle følge med i alle tre grupper, så det vil give mere
besvær end kun at have en gruppe.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 22-03-02 13:21

> [...]

> den her newsgroup. Faktisk så mange at jeg synes det kan blive lidt
> uoverskueligt at følge med i (måske ikke for alle, men ihvertfald mig

Velkommen til og tillykke med din første Mac De seneste måneder har
flowet været højt pga. af mange nyheder i mac verdenen og vejrliget, men
det plejer at rinde ud når foråret og sommeren indtræffer. De seneste
uger er et glimrende eksempel (TD's newsservers drift har sikkert også
indflydelse)

> [...]
> meste på det samme hardware fx...
>
> Er der et sted hvor der er et mere "rent" X forum? (og dermed ikke sagt

Nej, ikke på danske domæner, en af de bedste kilder til Mac OS X er
<http://www.macosxhints.com> forummet på <http:/www.macnn.com> og
"reader reports" på <http://www.macintouch.com> - men det er jo ikke
usenet...så fy føj!

Hvis dit spørgsmål er unix specifikt (linux og Mac OS X), kan det til
tider betale sig at stille spørgsmålet i <dk.edb.system.unix>. Her i
gruppen er der dog to med grundig *nix baggrund, som oftest er
behjælpelige, samt et flere der fortrolige med *nix.

> Vil dk.edb.mac langsomt skifte til OS X også...? selvom jeg ser mange OS 8
> herinde...

Det vil automatisk skifte efterhånden som flere og flere brugere
anvender Mac OS X som deres primære OS.

> Og (trommevirvel mens han ligger hovedet på blokken......)

slam! og husk at dukke dig...

> Vil det være en ide at fork'e gruppen i tre... fx

Jeg synes det vil være en meget dårlig ide, da der er slet ikke er flow
nok til tre grupper, idet mac miljøet er så relativt lille.

· I perioder vil en eller flere af grupperne komme til at ligge døde
hen, hvilket betyder at brugerne forsvinder.
· Det giver besvær med x-posteri og futteri, hvis vi skal håndhæve
opdelingen, idet der er tale om mange rigtig mange overlap.
· Newbies vil være i tvivl om hvilken gruppe, der er den relavante og
afholde dem fra at poste.
· Nogen brugere vil ikke følge alle grupperne, hvorved chancen for at
få hjælp til et spørgsmål reduceres - ofte kommmer guldkornet fra en
uventet kant.
· Den uforpligtende debat, der fører til nye bitråde med
tilhørende problemstillinger, vil blive slået ihjel af futteri eller
fordi at brugerne pålægger sig selvcensur, og afholder sig fra at
bringe et nyt emne på banen, fordi det egentlig hører hjemme i
søstergruppen.
· En opdeling vil envidere fjerne gruppens styrke - vores husdæmon
bechd har for en månedstid siden formuleret det meget fint, så jeg
vil tillade mig at citere ham:

"I denne gruppe er der en årelang - længere end både du og jeg har
været her - tradition for overbærenhed med udenomssnak. Det er det
der gør gruppen stærk. Det er det der gør, at folk føler sig
forpligtet over for gruppen og derfor gerne svarer på det samme
spørgsmål igen og igen."

> [...]
> os'er)
>
> dk.edb.mac.osx (software problemer og anbefalinger for OS X)

Man kunne argumentere for, at der så også skulle oprettes andre sub
grupper, men mit indtryk er at gruppen fungerer glimrende, selv om mange
spørgsmål lige så godt kunne stilles i andre grupper under <dk.edb*>.
Problemet er bare at spørgsmålene ofte drukner, fordi de grupper
domineres at windows og linux brugere på x86 hardware.

> Det vil betyde at man skulle holde øje med lidt flere grupper (hvis man
> ikke vil gå glip af noget), men ville måske også betyde at man fik den
> rigtige hjælp af de rigtige mennesker (dem som bruger samme OS)...

Det får man nu også, de faste brugere her i gruppen ved nogenlunde hvad
de hver især kan svare på - Jeg svarer eksemplevis stort set aldrig på
detalje spørgsmål om html, DTP og regneark, idet jeg ikke beskæftiger
mig med nogen af tingene - hverken privat eller profesionelt.

Sålænge nye brugere angiver OS, hardware og software får de næsten altid
et relevant svar (hvis nogen altså kan svare). Angiver de ikke disse
grundliggende oplysninger spør' vi pænt til dem, så problemet er til at
overse.

Når du har fulgt gruppen en tid, vil du lægge mærke til, at vi ikke er
så mange faste skribenter, men at vi tilgængæld ved nogenlunde ved hvad
de øvrige bruger af OS, hardware og software - samt hvem der har
relevant viden på de forskellige områder.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-03-02 23:30

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

(snip det hele, undskyld, men det er kun for ikke at blive fristet til
et par OT bemærkninger)

Smukt og stærkt sagt (skrevet) Morten. Jeg kunne ikke selv have
formuleret det _så_ stjerneklart. Følgerigtigt: jeg er helt enig (!).
Tak, Morten !

Og velkommen til Mads.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-03-02 01:05

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Smukt og stærkt sagt (skrevet) Morten. Jeg kunne ikke selv have
> formuleret det _så_ stjerneklart. Følgerigtigt: jeg er helt enig (!).

Jep, tak til Morten der kan sige det som jeg selv gerne ville. Jeg er
også 100% enig.

Mojn, Thomas

--
"I haven't slept for ten days ... because that would be too long."

-Mitch Hedberg

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-02 08:16

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Jep, tak til Morten der kan sige det som jeg selv gerne ville. Jeg er
> også 100% enig.
>
> Mojn, Thomas

Me too
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 11:02

> Me too

Hvis i stifter en fanclub, kan i starte med at ære mig ved at donere en
passende bolig

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 11:21

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> Hvis i stifter en fanclub, kan i starte med at ære mig ved at donere en
> passende bolig

I min studietid var det kotume at sammenligne de studerendes tilbud om
bolig med et gult Fynsk Telefon-telt på en mark. De foretrak som
regel tilbuddet, men der var også teltlejr på Campus flere år. Var
det eventuelt noget? Jeg ved vist ikke engang hvad du læser. Det
ville jo være dumt, hvis du lagde dig foran den forkerte bygning.

Hvad ville du selv anse som et realistisk bud på en "passende bolig"?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 11:28

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> bolig med et gult Fynsk Telefon-telt på en mark. De foretrak som
> regel tilbuddet, men der var også teltlejr på Campus flere år. Var

Jeg tror jeg ville få et problem med at få plads til mine mine ejendele.

> Jeg ved vist ikke engang hvad du læser. Det ville jo være dumt, hvis du
> lagde dig foran den forkerte bygning.

lærerseminariet i Ballerup, der er en græsplæne og en stor
parkeringsplads, men ingen lokaliteterne er just tiltalende.

> Hvad ville du selv anse som et realistisk bud på en "passende bolig"?

En lille 1-2 værelses slum ledlighed, eller et 20m2 værelse i et
bofællesskab til ca 3000kr

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 11:43

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> lærerseminariet i Ballerup, der er en græsplæne og en stor
> parkeringsplads, men ingen lokaliteterne er just tiltalende.

Har du bedre alternativer?

> En lille 1-2 værelses slum ledlighed, eller et 20m2 værelse i et
> bofællesskab til ca 3000kr

Flyt til Roskilde og tag en S-bus til Ballerup. Overvej eventuelt et
kollegie. Ventetiderne er korte netop lige nu.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 16:08

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Flyt til Roskilde og tag en S-bus til Ballerup. Overvej eventuelt
> et kollegie. Ventetiderne er korte netop lige nu.

Eller gør som jeg (efter at have flyttet tre gange årligt): Find en
kæreste med egen lejlighed på Nørrebro, flyt sammen og bestil en fast
opkobling. Kender ikke noget til de aktuelle ventetider.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 19:16

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Eller gør som jeg (efter at have flyttet tre gange årligt): Find en
> kæreste med egen lejlighed på Nørrebro, flyt sammen og bestil en fast
> opkobling. Kender ikke noget til de aktuelle ventetider.

på kæresten eller opkoblingen?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 23:17

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> på kæresten eller opkoblingen?

Kæresten (det var et forsøg på at være morsom).

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 23:25

> Kæresten (det var et forsøg på at være morsom).

Det anede jeg

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 19:34

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> writes:

> Eller gør som jeg (efter at have flyttet tre gange årligt): Find en
> kæreste med egen lejlighed på Nørrebro, flyt sammen og bestil en fast
> opkobling. Kender ikke noget til de aktuelle ventetider.

Kender du eventuelle kandidater den gode Morten kunne have godt af at
moede?

Eventuelt traet af din egen? Ellers er det da et lidt fraekt forslag

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-03-02 21:12

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Eventuelt traet af din egen?

I den forbindelse skal det lige genskrives, at han tilbød 3000,- pr
måned.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-02 21:39

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> I den forbindelse skal det lige genskrives, at han tilbød 3000,- pr
> måned.

Hvis du lægger nogle billeder ud på nettet, kan vi jo allesammen byde.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 22:16

> Hvis du lægger nogle billeder ud på nettet, kan vi jo allesammen byde.

pas du hellere på at vi ikke sladrer til Fnullergøj...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-02 23:01

> pas du hellere på at vi ikke sladrer til Fnullergøj...

Jeg er allerede i gang med at scanne billeder af hende til at lægge ud.
Det er jo altid rart at tjene lidt ekstra.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 23:19

henrik@muenster.dk (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) writes:

> Jeg er allerede i gang med at scanne billeder af hende til at lægge
> ud. Det er jo altid rart at tjene lidt ekstra.

Hvem?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 23:25

> Jeg er allerede i gang med at scanne billeder af hende til at lægge ud.
> Det er jo altid rart at tjene lidt ekstra.

Aha, det var det du mente, da du skrev at hun var begejstret for iden
med en powerbook

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 22:16

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> I den forbindelse skal det lige genskrives, at han tilbød 3000,- pr
> måned.

Det er da billigt for en passende bolig og en sød kæreste

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 23:19

jonasen@it.dk (Jan Jonasen) writes:

> I den forbindelse skal det lige genskrives, at han tilbød 3000,- pr
> måned.

Hvem?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 23:18

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Kender du eventuelle kandidater den gode Morten kunne have godt af
> at moede?

Har en del venner. Der burded være muligheder, hvis jeg kender til
mortens præfs.

> Eventuelt traet af din egen? Ellers er det da et lidt fraekt
> forslag

Bestemt ikke træt at min egen.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-02 00:47

> Har en del venner. Der burded være muligheder, hvis jeg kender til
> mortens præfs.

Tag over hovedet, og helst af hunkoen, men ingen betingelse. Det er
da enkelt.

> Bestemt ikke træt at min egen.

Klogt. Du havde ikke andre steder at vaere, vel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 16:25

> Klogt. Du havde ikke andre steder at vaere, vel?

Joda. Boede sammen med min kollegae og kammerat Gustav. At vi delte
lejlighed betøs at vi vi var sammen 20 timer om dagen mod 16 i gamle
dage.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Mads Lindegård Hjort~

Dato : 25-03-02 12:02

> Eller gør som jeg (efter at have flyttet tre gange årligt): Find en
> kæreste med egen lejlighed på Nørrebro, flyt sammen og bestil en fast
> opkobling. Kender ikke noget til de aktuelle ventetider.

på kærester eller opkobling ?????

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-02 13:43

In article <1f9hwy8.swxmzys9g3c8N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> En lille 1-2 værelses slum ledlighed, eller et 20m2 værelse i et
> bofællesskab til ca 3000kr

Hæ, jeg er lige flyttet til en 5-værelses lejlighed på 113 kvm

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-03-02 22:32

d. 23/03/2002 13:43 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i
artiklen newsspam3-3D0C00.13425723032002@dtext.news.tele.dk:

> Hæ, jeg er lige flyttet til en 5-værelses lejlighed på 113 kvm

.... til hvormeget (inkl. vand, vaarme, renovation et al)?
60,- kroner kvadratmeteren?

tt

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 13:27

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-02 13:30

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Hæ, jeg er lige flyttet til en 5-værelses lejlighed på 113 kvm

Kan du saa ikke leje et af dem ud til Morten? Saa har du Mac-support
i huset...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-02 17:30

In article <kkwuw2jgh2.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Kan du saa ikke leje et af dem ud til Morten?

Der er allerede fyldt op.

> Saa har du Mac-support i huset...

Hrmph!

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 17:47

> Der er allerede fyldt op.

Har du da indrettet en stald til hesten?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-02 18:34

In article <1f9k8xk.b390np27szoaN%spam@reippuert.dk>,

> Har du da indrettet en stald til hesten?

Næh, hun sover skam sammen med mig.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 18:38

> Næh, hun sover skam sammen med mig.

Hvad så med en stald til konen?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-02 18:41

In article <1f9kbor.1obvxnp1ef4f3rN%spam@reippuert.dk>,

> Hvad så med en stald til konen?

Jeg troede det var hende vi snakkede om?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 18:48

> Jeg troede det var hende vi snakkede om?

Det var det ikke, det var hesten som du i naivitet omtaler som vovse

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-02 19:33

In article <1f9kc1t.jopa3o5p22j0N%spam@reippuert.dk>,

> Det var det ikke, det var hesten som du i naivitet omtaler som vovse

Nåeh sådan. Jeg tror nu ikke du skal kalde Brotus "hun" mens han hører
det, så kan det være du selv bliver omtalt som "hun" i fremtiden

"Stalden" bliver i øvrigt brugt til bøger og gæsteværelse.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 19:42

> Nåeh sådan. Jeg tror nu ikke du skal kalde Brotus "hun" mens han hører
> det, så kan det være du selv bliver omtalt som "hun" i fremtiden

Det er muligvis grunden til at jeg, i modsætning til dig, ikke har nævnt
hestens køn. Med mindre vovse er analfabet, ville jeg være meget
omhyggelig med at låse døren efter mig til badeværelset

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-03-02 09:39

In article <1f9kek4.jjbxcizx0pwgN%spam@reippuert.dk>,
> [...]

> hestens køn. Med mindre vovse er analfabet, ville jeg være meget
> omhyggelig med at låse døren efter mig til badeværelset

Det ville jeg ikke satse på er nok. Vi er som noget nyt blevet udstyret
med en have, med tilhørende forbipasserende katte. Som alle ved er den
korteste vej mellem to punkter en lige linje, og så er det nærmest
ligegyldigt om der er en havelåge i vejen, så noget af det første jeg
skal have gjort ved haven, er at bygge en ny havelåge.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 00:32

> så noget af det første jeg kal have gjort ved haven, er at bygge en ny
> shavelåge.

Har du overvejet at støbe den?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-02 00:40

In article <1f9liow.1w8bb5b11lkc6qN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Har du overvejet at støbe den?

Det er da en mulighed - jeg tror dog at fruen vil foretrække nogen pæne
brædder.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 00:44

> Det er da en mulighed - jeg tror dog at fruen vil foretrække nogen pæne
> brædder.

Bestemmer hun ikke lige lovlig meget?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-02 22:09

In article <1f9mn8t.1wngdr39xj1ivN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Bestemmer hun ikke lige lovlig meget?

Jo. Det er en af fordelene ved at være gift - man slipper for at tænke
på ret mange ting.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 24-03-02 06:57

> En lille 1-2 værelses slum ledlighed, eller et 20m2 værelse i et
> bofællesskab til ca 3000kr

Jeg arvede for halvandet år siden mine forældres andelslejlighed på 2,5
værelser, 70 m^2 til 1600 om måneden excl varme ...

Men altså også mit barndomshjem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-03-02 23:27

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvis i stifter en fanclub, (snip)
^ ^ ^
Da ikke for én, som ikke kan besvare et spørgsmål om en blæser (se anden
tråd)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 23:46

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Da ikke for én, som ikke kan besvare et spørgsmål om en blæser (se anden
> tråd)

Jeg har den liggende i outgoing... Med mindre du antager en mere ydmyg
holdning nægter jeg at skrive den færdig.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-02 16:34

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg har den liggende i outgoing... Med mindre du antager en mere ydmyg
> holdning nægter jeg at skrive den færdig.

Jeg er skam meget ydmyg, Morten. Bøjer mig for alskens trusler fra
cykelkædesvingerne her i gruppen :)

Det var bare et spil mellem det engelske ord fan og det danske blæser.
Vil du heller have eb blæserklub?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 16:57

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det var bare et spil mellem det engelske ord fan og det danske blæser.
> Vil du heller have eb blæserklub?

dohhh Den spisfindighed fangede jeg ikke - betyder det at jeg har
været fredagsdum hele weekenden?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-02 00:03

> dohhh Den spisfindighed fangede jeg ikke - betyder det at jeg har
> været fredagsdum hele weekenden?

Det kan jeg ikke tro. Den var da også meget finurlig, men skulle gerne
provokere nogen til at svare mig i "blæser på grafikkort?"

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 00:20

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det kan jeg ikke tro. Den var da også meget finurlig, men skulle gerne
> provokere nogen til at svare mig i "blæser på grafikkort?"

Umidelbart tror jeg ikke at der er en blæser på kortet, men der er en
CPU blæser og det er slet ikke usansynligt at den så småt spinder op når
du skifter opløsning til 24bit, idet CPU'en assisterer grafikkortet med
skærmtegningen under Mac OS X.

Jeg har ledt efter informationer omkring dette, men hidtil hverken
fundet noget der kan be eller afkræfte min formodning.

Jeg er sikker på at Henrik gerne vil hjælpe dig med at afklare sagen.
Han har vist allerede lagt værktøjet frem og printet en Sheldon Brown
vejledning ud :->

Du skal i øvrigt ikke være bekymret for at PB'en falder på gulvet under
undersøgelsen - Henrik har efter sigenede investeret i et par fine
beslag til vægen: <http://www.tuskstore.com/wallstat.htm>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-02 00:25

In article <1f9mlnr.1fe9zbqh2c8jpN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> vægen

Mener du ikke lunten?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 00:35

> Mener du ikke lunten?

mnaaaj - Jeg tror ikke Henrik har tænkt sig at lege med springstoffer i
det nye hus, man må jo ik' engang ryge en ordenlig "gar" inde døre...

kort sagt: tilskriv det min tjydske stavekontrols inkompetance.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-02 23:30

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> mnaaaj - Jeg tror ikke Henrik har tænkt sig at lege med springstoffer i
> det nye hus, man må jo ik' engang ryge en ordenlig "gar" inde døre...

Måske kan vi finde nogle stjernekastere der er blevet tilovers fra
nytårsaften.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-03-02 13:27

Mads Lindegård Hjorth <madsh@ruc.dk> writes:

> Er der et sted hvor der er et mere "rent" X forum? (og dermed ikke sagt
> at classic er urent ) Vil dk.edb.mac langsomt skifte til OS X
> også...? selvom jeg ser mange OS 8 herinde...

Alt hvad der har med det underliggende at goere, er i
dk.edb.system.unix. OS X er et medlem af *BSD familien.

> dk.edb.mac.classic (software problemer og anbefalinger for ældre mac
> os'er)

Det synes jeg ikke. Apple har klart meldt ud at verden vil skifte, og
derfor vil denne gruppes grundlag langsomt forsvinde.

> [...]
> ikke vil gå glip af noget), men ville måske også betyde at man fik den
> rigtige hjælp af de rigtige mennesker (dem som bruger samme OS)...

En dk.edb.mac.snak var maaske en ide, hvis der er andre der synes at
det bliver for meget. Jeg synes selv det er hyggeligt, og betyder at
denne gruppe ikke har det toervetrillerpraeg som ofte ses paa
fundatsstrikse grupper.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-03-02 23:30

> [...]

> det bliver for meget. Jeg synes selv det er hyggeligt, og betyder at
> denne gruppe ikke har det toervetrillerpraeg som ofte ses paa

Ikke enig, Thorbjørn. Det er netop blandingen af hard-core tekniske
meddelelser (som jeg som dummerniks kan lære af) og så det personlige.
Jeg har bevæget mig her (læst mest) i efterhånden et par år. Denne NG er
aldeles fortræffelig og det er mit indtryk, at der er mange her, der
efterhånden 'kender' hinanden .... det gør gruppen til et meget levende
og nyttigt forum. Lad os endelig bevare det.

> hvis der er andre der synes at
> det bliver for meget.

Synes du selv det, Thorbjørn? Så kan du bare vente til at jeg får lidt
mere tid .... så går jeg nok fuldstændig grassat (igen) med OT indlæg
.... det bliver noget med salte fisk, tørre cykelkæder, tydskt
stavetkontrolt og rollespil á la: jeg _er_ guddommelig (ikke med mig
selv i hovedrollen, jeg skal nok være Djævlens advokat?). Krydret med
lidt erfaringer fra mine oplevelser som rod (root) og sorte (tv?) skærme

Længe leve .... edb.mac og dens indvånere.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 10:32

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Ikke enig, Thorbjørn. Det er netop blandingen af hard-core tekniske
> meddelelser (som jeg som dummerniks kan lære af) og så det personlige.

Jeg kan se at jeg har formuleret mig uheldigt, og at ovenstående kan
læses forkert (hvilket du også har gjort

Der skulle have stået noget i retning af "Jeg synes selv det er
hyggeligt som det her i dk.edb.mac"...

> [...]
> selv i hovedrollen, jeg skal nok være Djævlens advokat?). Krydret med
> lidt erfaringer fra mine oplevelser som rod (root) og sorte (tv?) skærme

Jeg synes netop ikke det er for meget. Fik du hakket dig igennem mit
elendige pseudotyske?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-03-02 23:27

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeg synes netop ikke det er for meget. Fik du hakket dig igennem mit
> elendige pseudotyske?

Jo, da. Grinede, men blev ikke så meget klogere .... :)
- Men Java 1.3.1 har ikke voldt mig problemer, så vidt jeg kan se.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-02 09:56

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> - Men Java 1.3.1 har ikke voldt mig problemer, så vidt jeg kan se.

Jeg tror foerst de symptomer som jeg saa, kommer naar man koerer
RIGTIGT store GUI-ting (NetBeans traekker ganske enkelt taender ud),
og det er i Apples klasser.

Til de non-GUI ting jeg har gjort i siden, har jeg ikke set problemer.

Lige nu ser jeg slet ikke nogen problemer, da Mac'en er paa ferie i
Tydskland uden mig. (Men saa har jeg en Linuxboks med 1Gb RAM og 21"
skaerm da min kollega afspadserer

Java paa Applen (550 Mhz G4) virker stadig maerkbart langsommere end
Java paa en Pentium II 400 MHz. Det er ikke godt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-03-02 15:10

spam@reippuert.dk writes:
>En lille 1-2 værelses slum ledlighed, eller et 20m2 værelse i et
>bofællesskab til ca 3000kr

Hvad med et decideret kollektiv? Vi har et værelse (ellere rettere: to
små), internt netværk/ADSL, Linux-server i kælderen og en have der er stor
nok til en grill. Cirka 4000/3300 brutto/netto + 900 kr. madordning. Så er
alt betalt og du får en defekt performa med oven i hatten

/Ben

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 16:42

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> nok til en grill. Cirka 4000/3300 brutto/netto + 900 kr. madordning. Så er
> alt betalt og du får en defekt performa med oven i hatten

Performa'en er jeg ikke interesseret i, den har du uden held flere gange
forsøgt at prakke mig på

Jeg har prøvet at e-maile dig, men jeg får den tilbage igen. Jeg kunne
godt være interesseret i ovenstånde, mail mig lige - spam adresen er god
nok.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Christian Bech

Dato : 24-03-02 22:02

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Hvad med et decideret kollektiv? Vi har et værelse (ellere rettere: to
> små),

Det er jo næsten et incestuøst tilbud. Vil vi overhovetdet have sådan
noget internt fjums i gruppen?

--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 18:27

> [...]

> nok til en grill. Cirka 4000/3300 brutto/netto + 900 kr. madordning. Så er
> alt betalt og du får en defekt performa med oven i hatten

Lyder som det fede tilbud. Hvor ligger herlighederne henne? Flytter du
ind, Morten?

-j

Fra : Peter Gersmann

Dato : 30-03-02 20:41

In article <1f9vaaw.177imtsfh0wf9N%janus@dev.null.dk>, janus@dev.null.dk
(Janus Sandsgaard) wrote:

> Lyder som det fede tilbud. Hvor ligger herlighederne henne? Flytter du
> ind, Morten?

Start på http://www.ledigelejligheder.dk/

Overvejer selv at bruge sitet til at udleje min 2V. For at sælge noget der
ligger 200 meter fra en Metrostation om blot 1 år vil være for dumt. På den
anden side - alt det flytteri med alle de møbler etc. SUK! Og når man nu lige
har købt ny sofa, sofabord, klædeskabe etc. Dobbelt SUK...

Hvor er Jobs når man har brug for ham - manden bag reality distortion og zero
footprint burde da kunne opfinde gravity distortion

//Peter Gersmann

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-04-02 11:46

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> writes:

> Overvejer selv at bruge sitet til at udleje min 2V.

Hvorfor?
Flytter du (sammen med nogen)?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-03-02 16:22

Mads Lindegård Hjorth <madsh@ruc.dk> wrote:

> Faktisk så mange at jeg synes det kan blive lidt
> uoverskueligt at følge med i (måske ikke for alle, men ihvertfald mig

Du mangler desværre muligheden for at bruge den optimale newsreader
"MacSOUP", som har et fantastisk anvendelig grafisk repræsentation af
indlæggene i en given "tråd".

MacSOUP skulle være under udvikling til OS X, men indtil da bruger de
fleste i denne NG "suppen" under classic.

Prøv evt. selv MacSOUP (hent den hos www.versiontracker.com) hvis du har
OS 9 installeret. Programmet kan godt virke lidt "bart" i starten, da
det ikke anvender knapper, men bruger tastaturgenveje og piltaster som
genvej i stedet for musen, (som dog også fint kan bruges til peg og
klik).

Og når først du har vænnet dig til at _se_ tråde forgrene sig som et træ
er der ingen vej tilbage.

Martin