Offtopic : E mærkning
Fra : Miss April

Dato : 22-03-02 09:47

Jeg har været på udkig efter et par nye smart baglygter (de hedder Altessa
og produceres i USA, og sælges i Tyskland)

Problemet er flere har fortalt mig de er ulovlig på grund af de ikke er
E-mærket, kan det passe? Den tyske sælger sige at jeg ikke skal bekymre mig
om det da de fuldstændigt er magen til de OEM lygter der sidder på bilen.

Desuden er jeg blevet fortalt at man får en bøde + skal til nyt syn, hvis de
ikke er e-mærket.

Alle oplysniger er velkommen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-03-02 10:50

> [...]
mig
> om det da de fuldstændigt er magen til de OEM lygter der sidder på bilen.

Hvis den tyske sælger leverer en TÜV attest med på at de overholder kravene
burde du kunne få dem gennem syn uden et E indstøbt i glasset. Men uden går
den ikke, da alle lygter skal være godkendte.

Mvh
Anders Majland - der "samler" på tyske TÜV certifikater til sin Aprilia da
uoriginale stumper er væsenligt billigere og har samme kvalitet. Jeg vil dog
ikke risikere at dumpe et syn på antallet af huller i bremseskiverne eller
at den har uoriginale støddæmpere osv.