SV650 går dårligt i tomgang i det kole vej~
Fra : 1

Dato : 22-03-02 08:31

Jeg har lige anskaffet mig en SV650s med Micron udst. KN.filt. Kan det
virkelig passe den skal køre omkring 6-7 km. før den selv kan holde sig
igang. Det skal siges dette er den første mc jeg ejer, så min erfaring
indenfor området er ikke voldsom. Det skal siges, da jeg hentede den fra
vinteropbevaring i 20 graders varme fløj den igang, ingen problemer. Jeg
formoder det er fordi der er omk. 3 graders varme når den bliver startet og
problemet opstår. Jeg kører på 95 blyfri.
Kan man gøre noget ved det?

Jørn
SV650S

Fra : Christian

Dato : 22-03-02 09:10

Prøv med noget kaburatorsprit i benzinen...

Christian
ZX6R Ninja

1 <jrl@rosla.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:a7emp9$a2c$1@sunsite.dk...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-03-02 09:21

karburator sprit hjælper på min XJ600s

Thomas
"Så skal vu til bakken, lalala"

Fra : 1

Dato : 22-03-02 09:22

Det vil jeg prøve af, skal alligevel tanke i eftermiddag. Jeg formoder
blandingsforeholdet står på flasken. Og der ikke sker noget ved det selvom
jeg kører blyfri.

Tak for hjælpen

Jørn

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-03-02 10:17

"1" <jrl@rosla.dk> skrev i en meddelelse news:a7emp9$a2c$1@sunsite.dk...
> [...]
og
> problemet opstår. Jeg kører på 95 blyfri.

Efter garageturen var motoren/olien ca. 20 grader og efter en nat udenfor nu
er den ca. 3 grader... og det gør en forskel. Karburatorsprit gør nok ikke
nogen forskel hvis din mc bliver "god" efter 7km, men hæld bare en sjat i
alligevel - det koster næsten ingenting og det fjerner det kondensvand du
nok har i tanken.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-03-02 13:45

> [...]
og
> problemet opstår. Jeg kører på 95 blyfri.

Jeg havde nøjagtig det samme problem som dig. Karburatorsprit fik maskinen
til at spinne igen.

Hos Shell har de nogle små flasker karburatorsprit. En halv i tanken passer
til en SV650. Den anden halvdel (+emballage:)) passer i bagagerummet.

Mvh Thomas

Fra : Jørn Rosenberg Laurs~

Dato : 23-03-02 21:33

Har lige fyldt en halv liter på den, så nu må vi se imorgen efter denne
kolde nat..

Tak for hjælpen

Jørn