Glasfilt !!
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-03-02 08:11

Hej

Jeg har brug for noget hjælp ang. glasfilt, vi er ved at sætte glasfilt op
på lofter og vægge, og det er ikke noget problem at få det til at se
ordentligt ud hverken i samlinger eller i indvendige hjørner, men på
udvendige hjørner går det helt galt, væggene i et gammel hus er jo ikke 100%
lige så når filten bugget omkring hjørnet går det galt det sidder og krøller
og ser ikke så s.... smart ud....
Er her nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan man laver et
udvendigt hjørne med glasfilt ?

Jesper

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-03-02 14:42

Hej Jesper Pedersen

> [...]
krøller
| og ser ikke så s.... smart ud....
| Er her nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan man laver et

Udvendige hjørner: Filten skal ikke trækkes rundt om hjørnet!
Du sætter først den ene væg op og skærer filten så den er plan med den anden
væg.
Derefter sætter du næste væg op, her skal filten gå lidt ud over hjørnet.
Nu maler du med vævfylder, også ud over hjørnet.
Når det er tørt, sliber du hjørnet til det er pænt.
Bingo, du har et pænt hjørne.
P.S. Der kan eventuelt være en lille smule at spartle efter med polyfilla.

God arbejdslyst
Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Mr. 7 Inch

Dato : 22-03-02 22:41

Til Jesper

Som John skriver - aldrig rundt om hjørner. Når du har skåret langs med
hjørnet er det lettere (end hvad John foreslår) at tage en stor
malerpensel, komme godt med lim på, og så køre den op og ned på hjørnet
- det blødgør filten og gør, at den lægger sig helt tæt til væggen. Du
slipper for efterbehandling på denne måde.

Praktiske erfaringer - fra en ikke-fagmand med mere end 500 kvm. filt i
bagagen.

Hilsen Peter

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-03-02 06:39

Til "Mr. 7 Inch"

Det er rigtigt man kan bruge den metode du foreslår, men på den måde jeg
anviser får man helt skarpe hjørner og det er pænere.. Iøvrigt har jeg sat
10tusindvis af m2 op..

John Vedsegaard