Beskatning af band-indtægter. (Selvangivel~
Fra : Poster

Dato : 22-03-02 00:54

Jeg søger lidt hjælp angående opgivelse af indtægter i forbindelse med en
række spillejobs som mit band har haft i løbet af 2001. Evt. svar må gerne
indbefatte anvisninger til at spørge et andet sted hvis det ikke er passende
i denne gruppe. Det kommer dog næppe på tale at købe rådgivning da
indtægterne har været for små til at kunne dække dette.

Bandet er på amatørbasis og indtægterne er relativt små. Det drejer sig
altså om en mindre bi-indtægt for de fleste af medlemmerne i bandet (omkring
7-8000 kr per mand). Ved de enkelte jobs er afregningen foregået på den måde
at én person i bandet har skrevet under og angivet CPR-nr. Spillestederne
siger at dette kun er til brug for deres egne regnskaber.

Bandet er ikke registreret som selskab af nogen art så jeg antager at der
ikke kommer momsregler i spil her. Men vi har dog haft visse udgifter ved
hvert job ligesom hver enkelt medlem har haft omkostninger til køb af
musikudstyr.

Hvordan bør disse indtægter og udgifter noteres på selvangivelsen? Det
bliver jo ekstra kompliceret af at kun én person står som direkte modtager
af pengene. Vi har en idé om at lave en underskreven erklæring fra hvert
bandmedlem om hvor meget hver enkelt har modtaget ved hvert job.

Det er altså mest problemet med udgifterne jeg søger råd om. Kan vi blot
fratrække disse fra indtægterne? Eller skal de figurere som et egentligt
fradrag på selvangivelsen? Og i så fald under hvilken rubrik?

Fra : Finn

Dato : 22-03-02 06:06

Poster <poster@myrealbox.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c9a72c4$0$58857$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg søger lidt hjælp angående opgivelse af indtægter i forbindelse med en
> række spillejobs som mit band har haft i løbet af 2001.

Det bedste råd jeg kan give dig er at ringe til Den Rytmiske
Konsulenttjeneste.
Der kan du gratis få tilsendt en pjece der hedder Selvangivelse og
Bandregnskab. I den er der svar på alle dine spørgsmål samt eksempler på
hvordan du skal lave opstillingerne. Deres adresse er Kjeld Langes Gade 4 A
1367 KBH. K Tlf 33936960 Fax 33934413.

Mvh. Finn

Fra : Finn

Dato : 22-03-02 07:59

Finn <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c9abac2$0$39565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Poster <poster@myrealbox.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c9a72c4$0$58857$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Der var jeg lidt for hurtigt ude . Den adresse gælder ikke mere men de har
fået egen webside www.konsulen.dk hvor den omtalte pjece er lagt ud til fri
download.

Mvh. Finn

Fra : Poster

Dato : 22-03-02 18:34

> Der var jeg lidt for hurtigt ude . Den adresse gælder ikke mere men de har
> [...]

Tusind tak! Det er en interessant pjece som jeg straks vil gennemlæse. :)