Forviring vedr. nvidia drivere
Fra : chipmand

Dato : 22-03-02 00:02

Hejsa
Jeg har lige været inde på nvidia´s hjemmeside for at se om der var
kommet nye drivere til Windows xp. Sidst jeg var derinde hed versionen
23.11 Idag hedder den 28.32 . Hvorfor nu det??? er der nogen der
kan forklare mig det. Takker på forhånd mange gange.

Mvh
Chipmand

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-03-02 01:25

chipmand <chipmand@nospam.dk> wrote in

> [...]
> versionen 23.11 Idag hedder den 28.32 . Hvorfor nu det??? er
> der nogen der kan forklare mig det. Takker på forhånd mange gange.

Drivernumrene opstår med stor sandsynlighed internt hos nvidias
udviklingsafdeling - når man udvikler software i store teams er det
sjældent at det virker i første forsøg det bliver linket, og så må man
fixe de bugs der er og teste en gang til. Når de så får dem testet
finder de sikkert nogle flere bugs, og så bliver den version heller
ikke frigivet, de fixer så de pågældende bugs og prøver en gang til
osv. osv. og så kommer man hurtigt på build 32

Detonator 3 serien har drivernumrene 6.xx og 1x.xx
Detonator 4 serien har 2x.xx
Detonator 5 får sikkert 3x.xx

Lidt mere specifikt har 23.xx serien har ikke support for GF4, det har
27.xx og opad dog.
Hvorfor de så lige hoppede 24, 25 og 26 over ved jeg ikke - (der har
også været nogle 27.xx drivere rundt om på nettet) - og så i dag kom
den første 28.xx driver jeg har set.

Flemming