Kan Tyskland betale sig?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-03-02 23:12

Kan det betale sig at hente en MC i Tyskland? Hvad er forklaringen på at de
skulle have billigere priser dernede? I DK skal man jo alligevel betale
afgiften.
Er det ikke lige så godt at lave en privat handel i DK?
Det er jo også ret besværligt hvis man skal helt til Bayern for at hente den
!

Grundprisen (altså før afgift) er billigere i DK end i mange andre lande.
Men det samme gælder ikke for MC'er?

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-03-02 23:18

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Grundprisen (altså før afgift) er billigere i DK end i mange andre lande.
> Men det samme gælder ikke for MC'er?

Og her mente jeg selvfølgelig grundprisen for biler.

Mvh Thomas

Fra : Morten Juel

Dato : 21-03-02 23:31

Hvis de er billige nok så JA !
+ de ikke har en masse saltrust som dk modellerne har.. den 83 GPZ jeg lige
har hentet dernede.. har ikke rust overhovedet.. men min seca herhjemmefra
fra 84 har rust !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fra : Robert

Dato : 22-03-02 01:29

> [...]
> !
>
> Grundprisen (altså før afgift) er billigere i DK end i mange andre lande.

Husk at prisen på maskinen
i Tyskland typisk er momsdiffen lavere..
- her sparer du en del.

og det med vejret og salt.. men nævnt
her nedenfor i tråden

Hvad har du kig på ?
(nysgerrig)

Mvh
Robert

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-03-02 07:25

Davs

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har du kig på ?
> (nysgerrig)

På en VMAX.
Men helst ikke over 120k når afgiften er betalt.

Mvh Thomas

Fra : Robert

Dato : 22-03-02 09:05

> [...]
> >

> På en VMAX.
> Men helst ikke over 120k når afgiften er betalt.

Tænkte det nok

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 20:31

Robert <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en

> Husk at prisen på maskinen
> i Tyskland typisk er momsdiffen lavere..
> - her sparer du en del.

Mnjaeh :-/

Det er nu mest afskrivningen/brugtprislejet der gør at det kan svare
sig!

--
Armand.

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 22-03-02 13:02

Hej...

En af mine kollegaer har lige hentet en GummiKo (BMW K100) fra 1984. Den har
kun gået 23000 km og var i temmelig fin stand. Han har så malet den efter
han fik den hjem (ridser i lakken....) og alt i alt har den stået han i
70000,- kr incl. afgift, syn, indregistrering, lakering m.m.m.

Det lader da til at det har kunnet betale sig.....

MVH
Jacob
Blackbird pilot

Fra : Ricardo

Dato : 22-03-02 23:15

Smag og behag, men lyder 70k kr ikke af mindst 10 k for meget for en 17
år gammel bimmer?
Ricardo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-02 00:07

Jacob Nielsen skrev:

> [...]
> efter han fik den hjem (ridser i lakken....) og alt i alt har den stået
> han i 70000,- kr incl. afgift, syn, indregistrering, lakering m.m.m.

Det samme som jeg gav for min 4/99 Yamaha Fazer i perfekt stand Men det
er så heller ikke en BMW
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Albert

Dato : 23-03-02 01:31

Hvis du gider kører til sydtyskland

Hvis du går efter > 750ccm

Hvis den er > 8 år

JAAAAA Så kan det betale sig, eller : Glem det !!!!

Mvh Albert
CBR1000 '91 - hentet i tyskland + afgift til langt under dk pris

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 20:33

> [...]
betale
> afgiften.
> Grundprisen (altså før afgift) er billigere i DK end i mange andre

Jup!
Men fordi at nye er så billige, er der få der gider køre på noget der er
særligt gammelt, hvorfor brugtpriserne rasler hurtigere ned end
herhjemme (hvor billedet nærmest er modsat!)!
Derved at de tyske køretøjer er dyrere fra ny af (dansk afgift ikke
medtaget i sammenligningen!), kan det ikke betale sig for nye/nyere
køretøjers vedkommende; men allerede efter ca. 3 års tid er bøtten
vendt, og derefter er der stigende gevinst at hente!

> Er det ikke lige så godt at lave en privat handel i DK?

Nix!
Kig f.eks på site'n: www.mobile.de og dan dig et indtryk over det tyske
prisleje - De afgiftsfrie modeller der ses til salg herhjemme er oftest
op til 10.000,- dyrere end som så
Og grunden til at importere/indregistrere selv skulle jo være at spare
en sum penge, så hvorfor forære op til 10.000 til den forhandler der har
en afgiftsfri stående :-/

> Det er jo også ret besværligt hvis man skal helt til Bayern for at
hente den
> !

Jup!
Flere her i gruppen har dog været overrasket over standen på modeller de
købte ubeset p.g.a. afstanden - Her er det nok en fordel at handle med
en forhandler!!

Med lidt tålmodighed kan man nu også være heldig at finde den ønskede
model nord for Hannover!

--
Armand.
(der lige vil nævne tommelfinger-regelen om at en udenlandsk model må

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 22:01

Kender du nogle links til sider i tyskland med brugte dele/skadede mc'ere.

Miguel

Fra : Morten Dahl

Dato : 26-03-02 08:25

"Miguel" <mj@diespammer.dk> skrev i en meddelelse
> Kender du nogle links til sider i tyskland med brugte dele/skadede mc'ere.

Here we go again

www.mobile.de

http://www.motoscout24.autoscout24.de/

www.euromobiles.de

http://www.racing4fun.de/kleinanzeigen/ (nok lidt mere sportsligt præget)

http://www.otto-weiss.de/kleinanzeigen/index_u.html

http://www.avis-net.de/mobil/index.htm

http://www.motopartner.com/ (dele til alle modeller fra privat til privat)

rar at finde ud af hvor det ligger..

http://www.plz-suche.de/servlets/Plzsuche

Håber det hjalp...

--
Morten Dahl

Fra : Miguel

Dato : 26-03-02 23:09

Tak!

Fra : Prost

Dato : 27-03-02 09:13

> rar at finde ud af hvor det ligger..
>
> http://www.plz-suche.de/servlets/Plzsuche

Eller http://www.stadtplan.net/brd/deutschlandkarte/

/Rune

Fra : Armand

Dato : 30-03-02 23:51

Prost <ruro@get3net.dk> skrev i en
> Eller http://www.stadtplan.net/brd/deutschlandkarte/

For min part har jeg altid Shellgeostar åbnet i et sideløbende vindue,
hvorved jeg har mulighed for at se placeringen på landkortet ud fra
oplysning af stednavn og/eller PLZ'et!
Sidstnævnte er kun nødvendigt i fald at der skulle findes flere
sammenfaldende stednavne, ligesom PLZ alene, oftest giver en større
række hits - Dog fra samme område) !

--
Armand

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-03-02 23:37

Hej !

> [...]
> Og grunden til at importere/indregistrere selv skulle jo være at spare
> en sum penge, så hvorfor forære op til 10.000 til den forhandler der har

Er de priser på mobile.de inkluderet nogen form for tysk afgift/moms som man
kan slippe for at betale som dansker?

Hilsen Thomas

Fra : Armand

Dato : 27-03-02 00:56

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Er de priser på mobile.de inkluderet nogen form for tysk afgift/moms
som
> man kan slippe for at betale som dansker?

Det er jo brugte køretøjer, og akkurat som herhjemme kan det ikke lade
sig gøre at få refunderet moms og afgift på et senere tidspunkt!

Hvis man køber momsfrit i et andet EU-land er det for at skulle betale
den lokale takst efter import istedet, og eftersom at man i Tyskland har
en 14% moms; er dén alligevel ikke værd at bytte med den danske

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 27-03-02 07:57

> Hvis man køber momsfrit i et andet EU-land er det for at skulle betale
> den lokale takst efter import istedet, og eftersom at man i Tyskland har
> en 14% moms; er dén alligevel ikke værd at bytte med den danske

helt korrekt bortset fra at momssatsen er 16% i tyskerlandet..

-
Morten Dahl