Manglende menu i word?
Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 21-03-02 21:54

Hej
Har nogen et godt bud på dette:
Jeg har Office 2001 og skulle netop til at bruge Word, da nogle af menuerne
i toplinien ikke længere ville folde sig ud. Det gælder også nogle af
"sidemenuerne" f.eks. Toolbars. Hvor kommer den fejl pludselig fra ?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-03-02 00:33

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> wrote:

> [...]
> i toplinien ikke længere ville folde sig ud. Det gælder også nogle af
> "sidemenuerne" f.eks. Toolbars. Hvor kommer den fejl pludselig fra ?

Aner ikke hvordan fejlen opstår, men jeg har efterhånden været ude for
det en del gange. Det er vildt irriterende. Men en løsning er at slette
indstilligerne til word den hedder noget i stil med "Word Settings". Du
finder dem i "Microsoft" mappen i "indstillinsmappen". Muligvis man også
skal slette "Office settings" det kan jeg ikke lige huske. Men det
virker

Hvis der er nogen der ved hvorfor der går så meget ged i programmet er
jeg også meget interesseret i at høre mere

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-03-02 04:10

Hej Nicolai & Jan

Nicolai Brandt wrote:

> [...]
> finder dem i "Microsoft" mappen i "indstillinsmappen". Muligvis man også
> skal slette "Office settings" det kan jeg ikke lige huske. Men det

Ja, og slet også filerne 'PPC Registration Database' og 'registration Database'
fra indstillingsmappen.

> Hvis der er nogen der ved hvorfor der går så meget ged i programmet er
> jeg også meget interesseret i at høre mere

Jeg véd det ikke, men min fornemmelse / intuition - om du vil, - siger mig, at
det er en konflikt mellem 'Word Settings' og de to nævnte databasefiler, der er
årsagen.

Jeg har selv haft fejlen en enkelt gang, men efter at jeg regelmæssig sletter de
to databasefiler, så har jeg ikke haft problemet siden, - og da slet ikke, hvis
man giver Word en masse RAM. Min står til ca. 80mb i min. og 120mb i ønsket str.
(VM OFF). Og den starter som lyn og torden og kører perfekt. Selv da jeg
flyttede den via en SCSI disk fra min gl. G3 til min nye G3 uden at
geninstallere, gav det ingen problemer.

Et andet 'vildskud' i MSO er 'Office Manager'. Den er en kilde til jævnlige
prøvelser og grå hår, hvis man ikke har dem i forvejen. Jeg havde den i starten
og havde store problemer med at holde Word kørende, - selv med den store RAM
tildeling, men efter, jeg slettede den, så fungerer det hele langt bedre.

Brug også jævnligt FileBuddy 6.x (eller 7beta til OS X) og se, om der skulle
være dukket nogle usynlige ¨'dummy filer' op. De kommer af og til, men man kan
aldrig vide med sikkerhed, hvornår de pludselig er der. - Slet dem med FB. De
har overhovedet ingen betydning for Word eller andre dele af MSO.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 22-03-02 17:18

Hej Erik og Nicolai
Tusind tak for hjælpen. Det var lige det der skulle til. Det havde jeg
aldrig regnet ud alene. Det er et herligt forum at få hjælp i.
God påske til Jer

Mvh.
Jan