Fange Word-kald
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 21-03-02 22:49

Hej gruppe

Kan man i VB fange at man i Office (Word) gemmer et dokument ved hjælp af
Word 10.0 Object Library? (Filen skal ikke gemmes via VB, men VB skal
udelukkende fange at man gemmer filen i Word)

Gerne et eksempel på kode, eller hvor jeg kan finde det.

På forhånd tak
-Michael

Fra : Jan Sørensen

Dato : 22-03-02 11:54

Hejsa

Jeg ville gøre sådan her

Public WithEvents obj As Word.Application

Private Sub obj_DocumentBeforeSave(ByVal Doc As Word.Document, SaveAsUI As
Boolean, Cancel As Boolean)
MsgBox "du er vist ved at gemme"
End Sub

Mvh
Jan

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 22-03-02 15:13

"Jan Sørensen" <janman@it.dk> wrote in message
> Public WithEvents obj As Word.Application
>
> Private Sub obj_DocumentBeforeSave(ByVal Doc As Word.Document, SaveAsUI As
> [...]

Jeg formoder at man på en eller anden måde skal lave et kald til Word inden,
da der ikke sker meget ved at nøjes denne kode.

-Michael

Fra : Jan Sørensen

Dato : 22-03-02 15:48

> Jeg formoder at man på en eller anden måde skal lave et kald til Word
inden,
> da der ikke sker meget ved at nøjes denne kode.
>
> -Michael

Det har du ret i.

Public WithEvents obj As Word.Application

Set obj = CreateObject("Word.Application")

Nu kan du benytte word objektet. Hvis du skal åbne et word dokument:
obj.Documents.Open "c:\test.doc"

Håber det hjælper ellers må du skrive igen hvis jeg helt har misforstået
hvad du vil.

Mvh
Jan