9.1/trash/playstation
Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-01 19:15

Hej
Er der andre der har "genvejsproblemer" ?? Har lige installeret OS 9.1 z
(international) ovenpå 9.04z
Men...genvejen til at tømme skraldespanden virker ikke, kan det være
fordi det er et "gammelt" tastatur ?
(iMac rev. B, 192mb ram)

Ang. VGS kan 9.1 CD/dvd-driver 1.4 ikke genkende mine playstationspil -
det kan 9.04's 1.3.5 heldigvis
Michael, Bagsværd

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-01-01 19:48

In article <1eo0fri.la3iqw1j8tf5gN%ki-aikidoRemove@email.dkRemove>,
ki-aikidoRemove@email.dkRemove (Michael Holm) wrote:

> [...]
> (international) ovenpå 9.04z
> Men...genvejen til at tømme skraldespanden virker ikke, kan det være

Nix, ingen genvejsproblemer. Det fungerer fint på min Yosemite med 9.1z,
som også blev installeret oven på 9.04z, mit tastatur er det originale
til Yosemite (som vist er identisk med det til iMac Røv. A).

> Ang. VGS kan 9.1 CD/dvd-driver 1.4 ikke genkende mine playstationspil -
> det kan 9.04's 1.3.5 heldigvis

Har du slået din extension "CVGS Autolauncher" til i Extensions Manager?
-Den extension var aktiv da jeg kørte 9.04 og var slået fra
(automatisk), da jeg startede 9.1 op første gang...

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-01 20:32

> [...]
> som også blev installeret oven på 9.04z, mit tastatur er det originale
> til Yosemite (som vist er identisk med det til iMac Røv. A).
Det er underligt - jeg kan bruge genvejen "æble + slet" til at smide et
markeret emne i trash, men som nævnt stadigt ikke tøm trash...det syntes
jeg ellers er en "fed" lille ting
- Det virker på en ny iMac på arbejdet, forøvrigt synd at de har fjernet
tænd/sluk knappen på de nye tastature....

> Har du slået din extension "CVGS Autolauncher" til i Extensions Manager?
> -Den extension var aktiv da jeg kørte 9.04 og var slået fra
> (automatisk), da jeg startede 9.1 op første gang...

ja den er slået til... CVG starter op men beder mig om at "insert" game
(og det er jo i...)

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-01-01 22:46

In article <1eo0j9s.1tduhiyja63ogN%ki-aikidoRemove@email.dkRemove>,
> [...]

> Det er underligt - jeg kan bruge genvejen "æble + slet" til at smide et
> markeret emne i trash, men som nævnt stadigt ikke tøm trash...det syntes

Fungerer din shift-tast ellers normalt?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Michael Holm

Dato : 30-01-01 08:50

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Fungerer din shift-tast ellers normalt?
Ja !

Men jeg fandt ud af at det var "Finderpop's" skjulte ekstra
feature : "turly's 'orrible 'ackery:Shift-BackSpace generates Forward
Delete" (altså at man kan slette fremad med "shift+slet") som
konfliktede, når den er slået fra fungere genvejen !
Håber nogen andre kan bruge erfaringerne

Men tak for svar.

--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-01-01 22:53

> [...]

> - Det virker på en ny iMac på arbejdet, forøvrigt synd at de har fjernet
> tænd/sluk knappen på de nye tastature....

Nogle Usb keyboard har problemer med input fra flere taster på en gang
(afaik). -Så måske er dit keyboard et af dem, som ikke kan håndtere
input fra tre taster eller derover :/

Mvh
Reynard …:·

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-01 20:45

> [...]
> -Den extension var aktiv da jeg kørte 9.04 og var slået fra
> (automatisk), da jeg startede 9.1 op første gang...

Ups - betyder det at din VSG virker normalt under 9.1 ?

--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-01-01 22:46

In article <1eo0jyj.1qatt22zjkdq8N%kiaikidoRemove@mac.comRemove>,
kiaikidoRemove@mac.comRemove (Michael Holm) wrote:

> Ups - betyder det at din VSG virker normalt under 9.1 ?

Har du kørt et boot patch på VGS, ellers kan det være grunden. Her er en
Url hvor du kan finde et patch, der burde fungere;
http://elektron.its.tudelft.nl/~tw986278/VGS1_4.html
-Jeg har kørt et lignende patch, men jeg fandt mit et andet sted, så jeg
er ikke helt sikker på om dette patch fungerer som mit.

Mvh
Reynard …:·

Fra : Michael Holm

Dato : 30-01-01 08:50

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> [...]
> -Jeg har kørt et lignende patch, men jeg fandt mit et andet sted, så jeg
> er ikke helt sikker på om dette patch fungerer som mit.

Nej det har jeg ikke...har opdateret til VGS 1.4.1, så jeg ved ikke om
jeg kan bruge patch'en der er til 1.4 (hvad gør den foriøvrigt?), kan du
evt. offlist sende mig den patch du har, hvis den er til 1.4.1 ?!
--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : Reynard Fox

Dato : 30-01-01 19:59

In article <1eo1hr8.1687lkc1g0ij9cN%kiaikidoRemove@mac.comRemove>,
> [...]

> jeg kan bruge patch'en der er til 1.4 (hvad gør den foriøvrigt?), kan du
> evt. offlist sende mig den patch du har, hvis den er til 1.4.1 ?!

Det gør fuldstændig det samme som en mod-chip gør på en rigtig Psx: Det
tillader opstart af kopierede spil, altså spil brændt på en normal CD-R
skive.
Den Url jeg nævnte i går;
http://elektron.its.tudelft.nl/~tw986278/VGS1_4.html -Havde både et
patch til VGS v1.4 og v1.4.1.
Jeg har lige opdateret min VGS til 1.4.1 og givet den et nyt patch, fra
den nævnte side, det fungerer fint!
En af de programrutiner, som undersøger cd'en afgiver muligvis en fejl,
under dit system 9.1. -Patchet springer resultatet af
sikkerhedsrutinerne over, og spillet får lov at starte op. -Sådan lyder
min teori i hvertfald. Der er dog en enkelt lille ting der taler imod
den teori; Mine kopier af VGS, både 1.4 og 1.4.1 kan starte spillene op
uden problemer, også uden at have fået det patch, så måske er årsagen
til at din Mac ikke vil starte VGS ordenligt op en helt anden...
Det blev lidt teknisk...

Mvh
Reynard …:·

Fra : Michael Holm

Dato : 30-01-01 20:14

> [...]

> uden problemer, også uden at have fået det patch, så måske er årsagen
> til at din Mac ikke vil starte VGS ordenligt op en helt anden...

Jeg er overhovedet ikke teknisk begavet, men syntes det er rigtigt godt,
når der kommer lange forklaringer (også tekniske) !
Ahh - inde på hjemmesiden havde jeg først læst det, som om patchen
1.4.1, var til CD drev der også kunne brænde (CD-R) DOOH - skal bare
lære at læse indenad.

Har ikke haft nogen problemer med spil, så længe jeg brugte CD/DVD 1.3.5
eller mindre, men da jeg installeret iTunes gik det ikke, den installer
en CD/DVD 1.4, så den byttede jeg tilbage igen ! og nu samme omgang med
9.1...
under alle omstændigheder vil jeg prøve patch'en og derefter CD/DVD 1.4
igen
--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-01 22:43

> [...]
> som også blev installeret oven på 9.04z, mit tastatur er det originale
> til Yosemite (som vist er identisk med det til iMac Røv. A).

Hej igen !
Nå - men jeg fandt ud af at det var "Finderpop's" skjulte ekstra