1 Telefon, 2 SIM-KORT ????????
Fra : Permoje

Dato : 21-03-02 21:07

Hej alle.

Jeg mener at have hørt man kan købe en mobiltelefon,
der kan have 2 sim-kort, altså 2 numre på samme telefon......

Kan man det ???

Og ved i hvilken telefon der kan ????? (Tror nok at det var en speciel
NOKIA 3330)

Mvh. Permoje

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-02 21:20

Permoje skrev:

>Jeg mener at have hørt man kan købe en mobiltelefon,
>der kan have 2 sim-kort, altså 2 numre på samme telefon......
>
>Kan man det ?

Ja og nej. Du kan godt have 2 SIM-kort i en telefon (kræver noget
udstyr der skal købes ved siden af - kaldes ofte noget med "Dual
SIM").

Du kan dog IKKE bruge numrene samtidigt, du skifter mellem de 2
SIM-kort ved at slukke og tænde telefonen.

venligst,
Lasse Hedegaard

Du kan nu få opdateret softwaren i din Nokia-telefon,
og du kan få ekstra spil i alle udgaver af Nokia 3210.

Fra : Mobilfix

Dato : 22-03-02 00:13

På Cebit 2002 så jeg ellers et bagstykke til 3310 som kunne tage 4
forskellige simkort,og det smarte var at mobilen ikke skulle slukkes og
tændes når man skulle skifte fra det ene sim til det næste. Det forgik via
en lille svits som var indbygget i coveret. !!
/ Stephan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 00:23

Mobilfix skrev:

> [...]
>tændes når man skulle skifte fra det ene sim til det næste. Det forgik via
>en lille svits som var indbygget i coveret. !!

OK - det har jeg ikke hørt om.

Det kan sikkert lade sig gøre, men det undrer mig, hvistelefonen ikke
bliver "forvirret". Pludselig skal den reagere på et nyt nummer - den
får nye kontakter i telefonbogen, nye SMS-beskeder osv.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-03-02 21:42

Hejsa,

> Jeg mener at have hørt man kan købe en mobiltelefon,
> der kan have 2 sim-kort, altså 2 numre på samme telefon......
> Kan man det ???

Skal de køre samtidig?

For hvis ikke - altså du kan nøjes med ét af de to SIM kort aktive ad gangen
findes der en del uoriginalt tilbehør på nettet, der kan dette. Min kæreste
bruger en fra T.H***** og den fungerer ganske udmærket med hendes 3310.

** Lars