vandløb-vandfald-havedam
Fra : gerda

Dato : 21-03-02 20:36

Jeg skal have renset min havedam, (1000-1500 liter) og vil gerne ændre
lidt på den.
Folien skal udskiftes, da den er læk et eller andet sted
Dammen er 60-70 cm dyb på det dybeste sted. Det var umuligt at komme
dybere ned, da jorden er meget hård, stenet og leret i bunden.
Jeg vil nu gerne gøre dammen lidt større og ændre vandløbet fra
pumpen, men er noget i tvivl om hvordan.
Kan nogen henvise til sites med billeder af forskellige løsninger og
fremgangsmåder specielt er jeg i tvivl om, hvordan jeg bedst etablerer
en lille bæk og et vandfald.
Mine små koikarper, slørhaler og guldfisk har alle overlevet vinteren
udendørs med en iltpumpe, der nu skal udskiftes med sommerens pumpe
til vandfaldet.

Med forårshilsen fra
Gerda

Fra : Helle Skoett

Dato : 21-03-02 23:07

Hej Gerda.
På biblioteket kan du garanteret finde bogen Havedammen - ISBN:
87-11-12927-1
Forfatter: John Dawes (udkom sidste år). Politikens forlag udgav også en bog
om vand i haven sidste år. Begge bøger er rigtig gode - men især i den
første kan du finde alle mulige gode råd om anlæggelse, vedligeholdelse og
koi.
jordnær hilsen helle s

Fra : gerda

Dato : 25-03-02 23:23

On Thu, 21 Mar 2002 23:07:22 +0100, "Helle Skoett"
<Helle.Skoettvaek@bt.dk> wrote:
Kære Helle.

Tak for dit råd... Jeg har været på biblioteket.
Det er alle tiders bog
Jeg fandt også en anden: Michael Lohmann: Den frodie vandhave, hvor
der er en masse godt i, så nu er det bare med at komme igang.
Gerda