Subject-feltet i Xnews.
Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 17:20

Hej,

Er der ikke et sted man kan bestemme hvor stor fonten i subject-linien
skal være inde i Editor-vinduet i Xnews? Uanset hvad jeg piller ved
inde i Setup > Fonts & Colors, så synes jeg ikke der sker noget som
helst.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 19:05

Madsen skrev:

> Er der ikke et sted man kan bestemme hvor stor fonten i
> subject-linien skal være inde i Editor-vinduet i Xnews? Uanset
> hvad jeg piller ved inde i Setup > Fonts & Colors, så synes jeg
> ikke der sker noget som helst.

For lige at illustrere hvad jeg mener, så prøv evt. at kigge her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_font.gif>

Jeg undrer mig over hvorfor teksten i 'Subject' og 'To' feltet skal
være så stor. Godt nok ser jeg ikke så godt som jeg har gjort, men
så stor behøver teksten nu altså heller ikke at være.

Det er noget der er sket efter jeg installere den nyeste version
5.01.15 af Xnews. Førhen var tekststørrelsen ca. den samme som
teksten nede i selve editorvinduet. Altså den samme størrelse som
'Madsen skrev:' osv. på ovenstående link.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-03-02 19:16

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]

Jeg tror det ikke [1]

> For lige at illustrere hvad jeg mener, så prøv evt. at kigge her:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_font.gif>

Ja, det ser hæsligt ud. Formentlig er det en fejl, som er gået igen i
de seneste to testversioner (jeg håbede også, Luu ville have rettet
den i 5.03.15...)
Den *burde* være det samme som de andre i toppen af editoren
(Identiry, Name, Public email, Newsgroups ... etc.), men er i stedet
den samme som i brødteksten. (Hvilket også har ramt "To"-feltet, den
til at poste mails).

[1] Man kan selvfølgelig ændre brødtekstskriften, hvorved det andet
formentlig følger med. Men det er ligesom ingen fiks løsning

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-03-02 20:02

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Ja, det ser hæsligt ud. Formentlig er det en fejl, som er gået
> igen i de seneste to testversioner (jeg håbede også, Luu ville
> have rettet den i 5.03.15...)

Det er ikke en fejl. Luu har lavet det med vilje:

http://xnews.3dnews.net/test/CHANGE1.TXT

5.02.24: [...] x Per request, I now use the editor's font for the
Subject field in compose window. This supposedly helps out the non-
English folks. A bit. [...]

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-03-02 21:30

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er ikke en fejl. Luu har lavet det med vilje:
>
> http://xnews.3dnews.net/test/CHANGE1.TXT

Måske skulle jeg igen begynde at læse change.txt hver gang... (efter
313 gange begynder man at blive sløset med at læse dem)

Det ser fælt ud, men på den anden side *har* man jo set emnet i bl.a.
artikeloversigten (og indlæggene hvis man har sat den op til bl.a. at
vise den headerlinje).

Så er der formentlig derfor, at den er blevet god til at afkode
kodede æøå-linjer i emnefeltet

Tak for oplysningen!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 21:54

Morten Bjergstrøm skrev:

> 5.02.24: [...] x Per request, I now use the editor's font for the
> Subject field in compose window. This supposedly helps out the non-
> English folks. A bit. [...]

Jeg kan ikke lige se hvad det skulle gøre godt for og hvorfor det
skulle hjælpe, men ok. Så er det da godt at der er ældre versioner
at falde tilbage på. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-03-02 23:01

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan ikke lige se hvad det skulle gøre godt for og hvorfor det
> skulle hjælpe, men ok.

Den har ingen problemer med afkodning (af fx æøå) i brødteksten, kun
i headeren. Nu afkodes bl.a. emnefeltets indhold ligesom brødteksten,
hvorfor fx æøå ikke længere ser sært ud der.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 23:19

Rudi Stegen skrev:

> Den har ingen problemer med afkodning (af fx æøå) i brødteksten,
> kun i headeren. Nu afkodes bl.a. emnefeltets indhold ligesom
> brødteksten, hvorfor fx æøå ikke længere ser sært ud der.

Jeg synes ikke jeg har oplevet problemer med underlige tegn i emne-
feltet når der er brugt æ, ø og å i emnet i f.eks. version 5.01.10,
som jeg nu er gået tilbage til.

Et eksempel kunne være dette indlæg:

Der er intet galt med underlige tegn hverken i emnefeltet, brødteksten
eller hvis jeg kigger i headeren med R-tasten på dette indlæg, eller
taler vi mon forbi hinanden? Hvis jeg vælger at svare på ovenstående
indlæg er der heller ikke noget galt med æ, ø og å i Subject-linien
med version 5.01.10. Den eneste forskel er at tekststørrelsen nu er
acceptabel igen.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-03-02 00:30

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg synes ikke jeg har oplevet problemer med underlige tegn i
> emne- feltet når der er brugt æ, ø og å i emnet

Det er også langt de færreste, der laver brok.

> Et eksempel kunne være dette indlæg:
>
> Der er intet galt med underlige tegn hverken i emnefeltet,

Nej, for det er ikke kodet. Hvis du kigger på den rå tekst (R), kan
du også se, der står æøå, hvilket du ikke ville kunne, hvis det var
kodet.

Se emnelinjen i fx <news:3C9103BB.14E2323F@jeppesn.dk>

> brødteksten

Den har den ingen bøvl med af afkode. Det er kun headeren, som ved
visse kodninger går galt.

> eller taler vi mon forbi hinanden?

Ja

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 01:03

Rudi Stegen skrev:

> Ja

Det har vi altså gjort så, men jeg tror jeg er med igen nu. :)

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 22-03-02 09:50

Den 21-3 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> skal være inde i Editor-vinduet i Xnews? Uanset hvad jeg piller ved
> inde i Setup > Fonts & Colors, så synes jeg ikke der sker noget som

Klik der hvor der står Editor Sample ;0)

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 14:45

Dino skrev:

> Klik der hvor der står Editor Sample ;0)

Ja, det gør teksten mindre i Subject-feltet, men desværre dermed også
teksten jeg skriver i Compose eller Editor-vinduet, og det ønsker jeg
ikke den skal være.

Madsen.