Hvad er forskellen på .avi og. divx
Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-03-02 15:55

og er der i det hele taget et filmformat der hedder .divx?

Mvh Thomas

Fra : Martin K

Dato : 21-03-02 16:01

- AVI er ren rå video.
- DivX er stærkt komprimeret, men typisk i en glimrende kvalitet alligevel.

--
Martin K

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-03-02 16:48

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> - AVI er ren rå video.

Passer ikke

> - DivX er stærkt komprimeret, men typisk i en glimrende kvalitet
alligevel.

avi er bare en general betegnelse for film med lyd under windows, og har
ikke noget at gøre med hvad det er komprimeret med (codec). Jeg vil gætte på
at AVI står for "AudioVideoInterface"
Dvs. en avi-fil godt kan være komprimeret med DivX, og det kan også godt
være helt ukomprimeret.

Mvh Jesper Hansen

Fra : Niels V. Christensen

Dato : 21-03-02 21:13

"Jesper Hansen" <hansen.jesper"Remove"@get2net.dk> wrote in message
> avi er bare en general betegnelse for film med lyd under windows, og har
> ikke noget at gøre med hvad det er komprimeret med (codec). Jeg vil gætte

> at AVI står for "AudioVideoInterface"

Det står for Audio Video Interleave

--
Niels

Fra : Martin K

Dato : 21-03-02 16:03

> og er der i det hele taget et filmformat der hedder .divx?
Om igen... Ja det er der!

Men hvorfor poster du denne i grafikkort-gruppen?

--
Martin K

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-03-02 16:11

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Om igen... Ja det er der!
>
> Men hvorfor poster du denne i grafikkort-gruppen?

Ja, jeg kan godt se det er OT.

Men tak for svarende alligevel.

Mvh Thomas

Fra : Martin K

Dato : 21-03-02 16:37

> Om igen... Ja det er der!
Vi tar' lige det hele een gang til! Jeg var nok lige lovlig irriteret og
hurtig. Jeg mener ikke at der er et decideret filformat der hedder *.divx -
Sorry!

--
Martin K

Fra : Niels V. Christensen

Dato : 21-03-02 21:12

Davs,

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> og er der i det hele taget et filmformat der hedder .divx?

Kommer jo lige an på hvad du mener med "filmformat".

..divx angiver at filen er i avi format og komprimeret med DivX codecet, så
du kan ikke kalde .divx for et filformat i sig selv. Jeg regner med, at det
var det du mente.

--
Niels

Fra : Martin K

Dato : 22-03-02 09:16

Denne tråd skulle jeg vidst bare være gået en stor bue udenom kan jeg se...

--
Martin K