Ny firma telefon
Fra : Tajen

Dato : 21-03-02 15:41

Hvis nu jeg havde et firma der var moms reg. og jeg skulle ud og ha en ny
mobiltelefon til firmaet. Ville telefonen så (i sidste ende) blive
billigere, eller skal jeg bare betale moms og lign. tilbage senere??

Christian Jensen | Tajen.dk

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 21-03-02 16:23

"Tajen" <tajen_junk@hotmail.com> wrote in message
> Hvis nu jeg havde et firma der var moms reg. og jeg skulle ud og ha en ny
> mobiltelefon til firmaet. Ville telefonen så (i sidste ende) blive
> billigere, eller skal jeg bare betale moms og lign. tilbage senere??

Ja, du/firmaet får jo momsen modregnet, og telefonen kan afskrives i
regnskabet.
Hvis du senere vil have telefonen ud af firmaet, så kan du jo bare sælge den
til dig selv for en krone (selvfølgelig ikke dagen efter).
Desuden kan du måske få noget rabat på telefonen hvis du køber den som
erhvervskunde. Jeg mener det var omkring 15% af butiksprisen Orange gav i
rabat til "min" nye 6310 - uden der overhovedet var forsøgt at handle om
prisen!

Mvh
Thomas

Fra : Tajen

Dato : 23-03-02 12:25

Det betyder altså at telefonen faktisk er gratis.. efter den er afskrevet og
jeg har solgt den til mig selv??

Fra : KimJ

Dato : 23-03-02 20:38

> Hvis nu jeg havde et firma der var moms reg. og jeg skulle ud og ha en ny
> mobiltelefon til firmaet. Ville telefonen så (i sidste ende) blive
> billigere, eller skal jeg bare betale moms og lign. tilbage senere??

Moms på både udgift/indkøb til telefon, og senere momsen på telefonregningen
kan trækkes fra til en vis %-del, alt efter om den også bliver brugt privat
eller er 100% til erhverv.

Med venlig hilsen,
Kim Jacobsen

Fra : KimJ

Dato : 23-03-02 20:40

> Hvis nu jeg havde et firma der var moms reg. og jeg skulle ud og ha en ny
> mobiltelefon til firmaet. Ville telefonen så (i sidste ende) blive
> billigere, eller skal jeg bare betale moms og lign. tilbage senere??

Glemte at nævne at man kan trække den fulde pris fra ved indkøb, senere på
regnskabet, og få beløbet "tilbagebetalt".

Fra : Tajen

Dato : 25-03-02 03:16

Det virker som om man næsten kan tjene penge på at købe en telefon...

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-04-02 15:30

Jeg så et spørgsmål inde på www.startfirma.dk der måske kan hjælpe :)

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=42&pg_name=job&lng=