Bog om huskøb?
Fra : Bo Ramsing

Dato : 21-03-02 15:08

Hvad kan I anbefale een, som skal til at finde sit første eget hus.
Er der en "bibel" på området, så man ikke falder i de første og bedste
huller.
Det værende sig mht. selve huset eller finanseringen.

Mvh
Bo

Fra : DavMar

Dato : 21-03-02 18:06

De fleste ejendomsmæglere har en lille bog med gode råd som er meget god at
starte med...
Den er gratis.
VH Maria

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 21-03-02 23:02

On Thu, 21 Mar 2002 18:06:04 +0100, "DavMar"
<davmarFJERN_DETTE@mail.dk> wrote:

>De fleste ejendomsmæglere har en lille bog med gode råd som er meget god at
>starte med...
>Den er gratis.
>VH Maria

Du kan også hente en CD-rom hos EDC med alt muligt på.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-03-02 00:27

> [...]
> huller.
> Det værende sig mht. selve huset eller finanseringen.

Faktisk har du ret til at hyre din egen ejd.mægler som så fungerer som en
slags rådgiver ved huskøb. Denne mulighed bliver bare ikke brugt ret tit.
Ellers burde dit finanserings institut kunne rådgive dig...

Thomas

Fra : Niels Morell

Dato : 23-03-02 22:20

Hej Huskøber...
-Husk altid... uanset hvor flink ejendomsmægleren er... han er sælgers mand!
-Man bliver nemt grebet af stemningen når man ser på hus.... man ser alle
mulighederne og det man ønsker sig! Hav evt. en "kritiker" med på
rundvisning som kan hive dig ned på jorden igen
- Med hensyn til lånet - det er det værre! (Lyt evt. til din advokat eller
andre hvis de har investeringsforslag, for vi fik rådgivning i banken, som
samarbejder med en kreditforening, og vi endte op med et lån som er billigt
hver månedsafdrag, men som er træls hvis det skal indfries- ØV !!!
Som førstegangskøber skal du nok ikke regne med at du køber et hus du vil
sidde i de næste 30 år, så prøv evt. at finde ud af hvilken lånetype der er
bedst hvis du f.eks. kun vil eje huset 4-7 år. (Som flittig læser af div.
ejendomsaviser ser man mange huse til salg igen efter en kort årrække. Hvad
årsagen er dertil kan man kun gætte sig til.... nogle får andre behov...
nogle får andet arbejde langt væk ... og andre igen skal skilles eller får
andre økonomiske forudsætninger for at afdrage på et hus.
Min erfaring er at mange førstegangskøbere kun bliver 3-5 år i "deres på det
tidspunkts største investering"!

Jeg husker alt for tydeligt hvor svært det var første gang, så jeg ønsker
dig alt mulig held og lykke med dit projekt.
/Marie - Århus.