Krav til en linux CS server
Fra : Søren Friis

Dato : 21-03-02 14:26

Hejsa

Jeg lurer på at lade min server fungere som CounterStrike server, men jeg
har ikke rigtig kunnet finde nogen hardware mæssige krav til hvad den skal
kunne levere.

Min server ser sådan her ud:
Pentium II 350 Mhz @ 100 Mhz
96 MB SD-RAM
20 GB Harddisk
10/100 3COM netkort

Den kører Redhat Linux 7.1
Ud over Counterstrike, er det et krav at den stadig skal kunne fungere som:
- fil server (Samba)
- webserver (apache med PHP og MySQL... der er ikke så meget trafik)
- FTP server (heller ikke noget særlig trafik)

Lyder det realistisk?
Vil det kunne køre tilfredsstillende? Og hvor mange brugere vil jeg kunne
serve?

Mvh Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-03-02 14:40

On Thu, 21 Mar 2002 14:25:54 +0100, "Søren Friis"
<soren@friis.mail.dk> wrote:

> Jeg lurer på at lade min server fungere som CounterStrike server, men jeg
> har ikke rigtig kunnet finde nogen hardware mæssige krav til hvad den skal
> kunne levere.

Kunne du ikke bruge deres How-To?
http://server.counter-strike.net/howto.html#require

-A

Fra : Søren Friis

Dato : 21-03-02 16:22

> Kunne du ikke bruge deres How-To?
> http://server.counter-strike.net/howto.html#require

Jo, men den er meget sparsom synes jeg... Der står jo ikke om jeg kan server
et spil til 3 brugere eller et spil til 48.

Det som jeg umiddelbart kan se kan blive et problem, er at jeg "kun" har 96
MB ram.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

/Sf

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-03-02 21:28

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote in message

> [...]
96
> MB ram.
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Da jeg rodede med CS på en FreeBSD box der oplevede jeg at 128megs ram kunne
klare 10 brugere før der blev sindsygt meget lag
Den lavede velogmærket ikke andet end CS..
Hvorvidt det er blevet optimeret siden da skal jeg ikke kunne udtale mig
om..

/Dennis

Fra : Hans Pedersen

Dato : 22-03-02 11:11

<soren@friis.mail.dk> wrote:

> [...]
>- webserver (apache med PHP og MySQL... der er ikke så meget trafik)
>- FTP server (heller ikke noget særlig trafik)

Med mindre du synes det er vildt sjovt at bruge meget tid på at få dit
system til at køre, eller hvis du har praktisk erfaring med Redhat, så
prøv www.e-smith.org (siden er nede lige pt.)

Mitel SME Server kan de ting, du nævner, og det er ufatteligt let at
arbejde med.

--

Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Søren Friis

Dato : 22-03-02 18:23

> Med mindre du synes det er vildt sjovt at bruge meget tid på at få dit
> system til at køre, eller hvis du har praktisk erfaring med Redhat, så
> prøv www.e-smith.org (siden er nede lige pt.)

Serveren kører i øjeblikket med alle de nævnte services, og dem har jeg
ingen problemer med.
Jeg har engang prøvet e-smith distributionen, men jeg løb hurtigt ind i en
del irriterende begrænsninger og specialiteter kun for e-smith.

/SF

Fra : wheeeeeeee

Dato : 22-03-02 16:04

snip
> [...]
> har ikke rigtig kunnet finde nogen hardware mæssige krav til hvad den skal

Jeg læste på et tidspunkt en "tommelfingerregel" om 1 spiller pr. 50Mhz ~ 7
spillere på din maskine. Den kunne desuden nok godt bruge noget mere RAM.

Men prøv at se hvordan det kører.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-03-02 22:13

Jeg har da lidt viden om det!!

De krav jeg har fået af vide til en CS server er:

min 6-800 Mhz. 512 Cache
512 MB ram

Den skulle min klare 16 spillere...

--
-Martin
grammo@puttemus.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 06-04-02 14:02

"Martin Nielsen" <grammo@puttemus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har da lidt viden om det!!
>
> De krav jeg har fået af vide til en CS server er:
>
> min 6-800 Mhz. 512 Cache
> 512 MB ram

Det er totalt lang ude. Du finder ikke sådan lige en server med 512kb cache,
så skal det i hvert fal være half duplex og det er stort set lige så godt
som 256kb. Jeg er sikker på at der ikke vil være den stode forskel om så det
var 128Mb cache. 256 mbram burde også være fint til 10-20 brugere.

Anders Lund
Programmør på OverClocking.dk