letigen
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 21-03-02 09:14

Måske et åndsvagt spørgsmål... Vi har diskuteret hvordan udtales Letigen???
Let igen eller letigén med tryk på sidste stavelse gén ???
tina

Fra : banke

Dato : 21-03-02 10:31

det sidste iflg. lægen
pia

Fra : Trine og Thomas

Dato : 21-03-02 10:39

Hej Tina

Jeg synes nu ikke spørgsmålet er åndsvagt Jeg mener at det udtales Let
Igen og ikke letigén, da pillerne jo gerne skulle bevirke at man bliver Let
Igen!

Smil fra Trine

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-03-02 10:52

"Trine og Thomas" <Trine@Schyth.dk> wrote in message

> [...]
udtales Let
> Igen og ikke letigén, da pillerne jo gerne skulle bevirke at

Til gengæld er det SVJV ulovligt at kalde medikamenter navne, der
"lover" en bestemt virkning - hvorfor de naturligvis må hedde
[letigén]

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk

Fra : karina nielsen

Dato : 21-03-02 13:40

Jeg siger selv letigén (med tryk på sidste stavelse), men min læge siger Let
igen.......så det kommer der nok aldrig fuld klarhed over *S*

Karina
Mikkel Gybel Jensen <mgj@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7c9vq$sjn$1@sunsite.dk...

Fra : Trine og Thomas

Dato : 23-03-02 08:59

Hvad så med Aeropax (Aero = Luft, Pax = Fred)? De er mod luft i maven

Smil fra Trine