Længe leve dk :-)
Fra : Albert

Dato : 21-03-02 08:54

http://www.bike.se/nyheter/visa.php?id=17&PHPSESSID=04bf778ca36f7a20d30d12bc
035fd202

Ifølge ovenstående link kan en fart på 131 på en 110km/t vej udløse bøder på
30-40.000 kr, såfremt et nyt forslag i sverige bliver godkendt. GODT man
ikke bor der )

mvh Albert - snart på vej til KBH - sandsynligvis med 130

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 21-03-02 10:53

Hej NG

<Albert skrev i lykke>
en fart på 131 på en 110km/t vej udløse bøder på
> 30-40.000 kr, såfremt et nyt forslag i sverige bliver godkendt. GODT man
> ikke bor der )

Tjaa, det kan vil tages som en opfordring til at tage
hastighedsbegrænsningen alvorligt !.
Eller osse er den Svenske statskasse ved at være tom .
Kan det tænkes at den Danske Regering måske vil kopiere det svenske lov
forslag.
Dog først hæve hastigshedsgrænsen & så nyt forslag til bøde størrelsen !

<Albert Signede af med denneher>
> mvh Albert - snart på vej til KBH - sandsynligvis med 130

Nå nåå, lad nu være med at blive "prikket"(laseren)

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 21-03-02 12:10

> [...]
> Eller osse er den Svenske statskasse ved at være tom .
> Kan det tænkes at den Danske Regering måske vil kopiere det svenske lov

De kunne starte med at kopiere deres bil/mc-afgifter så os dødelige kunne
køre på noget mere moderne og sikkert.

MVH Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-02 16:05

> De kunne starte med at kopiere deres bil/mc-afgifter så os dødelige kunne
> køre på noget mere moderne og sikkert.

Nyere køretøjer betyder da bare at 110km/t føles endnu langsommere.. Nej,
det er langt sjovere hvis det føles som om det rasler fra hinanden, bare det
skal over 100.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 21-03-02 17:58

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er langt sjovere hvis det føles som om det rasler fra hinanden, bare

Loooolll....du lyder jo snart som en Harley ejer

--
Jacob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-02 20:53

Nej,
> Loooolll....du lyder jo snart som en Harley ejer

Hehe, jeg tror bare det er for at retfærdiggøre at jeg ikke har råd til en
større cykel..
På den anden side, så er Seca'en snildt god for 140km/t, hvilket må være nok
her i Danmark.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 22-03-02 13:07

.....og så var der den finske topchef, der fik en fartbøde på 140000 EUR
(tror jeg nok...) !!! Det var i hvert fald en lille mill. DKK !!!

Godt man ikke er finne !!!!

Fra : Armand

Dato : 22-03-02 18:00

Jacob Nielsen <jacob.nielsen@nokia.com> skrev i en
> ....og så var der den finske topchef, der fik en fartbøde på 140000
EUR
> (tror jeg nok...) !!! Det var i hvert fald en lille mill. DKK !!!

Forårsaget af at den finske lovgivning arbejder med bødestørrelser
i.h.t. månedslønninger!
Og forseelsens størrelse kommer af at det var indenfor bygrænsen.

Herhjemme har vi nøjagtigt den samme beregningsmodel omkring
spritkørsel-bøder !!!

--
Armand.