Re: 5 Mos.6,4.
Fra : Anders Jorga

Dato : 29-01-01 17:25

Til ære for dem, der hverken har kunnet læse mine indlæg via Get2Net
eller via CyberCity, genpostes, efter endnu en omgang opfordringer,
her via SunSite, et sidste forsøg!

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:LLhc6.4094$LK6.129361@news101.telia.com...
> Anders Jorga <anders.jorga@city.dk> skrev...

> Hvad i alverden bygger du det på?

Fakta, faktisk ikke spor andet.

> Jesus præsenterede jo selv Helligånden,
> Talsmanden, for disciplene inden sin korsdød

Ja, det gjorde han.

> - og de oplevede da til fulde
> denne Talsmand på pinsedagen.

Også der er vi enige.

> Og hvad med Paulus? Han er da så begejstret
> for Helligånden, at man aldrig har kendt mage.

Også her er vi enige.

> Netop i det første århundrede var der da også bunkevis
> af helligåndsoplevelser blandt de kristne

Helt korrekt.

> - først efter Paulus og alle hans reglementer kom der
> lidt mere styr på tropperne; institutionaliseringen og
> rutiniseringen var i gang.

Har Paulus nogen "reglementer" som ikke kan udledes af enten GT eller
det Jesus forkyndte?

Men var det ikke din intention at komme med noget imod min
di-nitariske udtalelse. Jeg fandt egentlig ikke noget i dit indlæg der
gik imod det jeg sagde! )

Anders Jorga
- - - - -
"Jeg har besluttet, ikke at ville vide af andet end
Jesus Kristus, og det som korsfæstet" 1. Kor. 2, 2.