VBA PowerPoint
Fra : Tue Hellstern

Dato : 29-01-01 17:23

Hej NG
I PowerPoint 2000 vil jeg gerne via VBA og en knap på et dias kalde en anden
PowerPoint præsentation. Er der nogen der kan hjælpe med VBA koden til
dette.Jeg ved godt at det er muligt at vælge, men jeg vil gerne gøre det via
VBA.

Hilsen
Tue

Fra : Erik Svensen

Dato : 30-01-01 16:50

Hej Tue,

Her er lidt kode til at åbne en anden PowerPoint præsentation

Sub OpenAnotherPPFile()
Dim ppf As Presentation

Set ppf = Application.Presentations.Open("C:\My
Documents\TheOtherOne.ppt")

'hvis du ønsker at køre præsentationen
ppf.SlideShowSettings.Run

End Sub

mvh
Erik Svensen

Fra : Tue Hellstern

Dato : 30-01-01 22:13

Hej Erik

> Her er lidt kode til at åbne en anden PowerPoint præsentation

Din kode virker perfekt, mange tak.
Jeg har dog tilføjet lidt, men jeg ved ikke om der er en pænere måde at gøre
dette på.
Problemet er at den "gamle" præsentation skal lukkes og vinduet skal
skjules.

Kode:
ActivePresentation.Close
Application.WindowState = ppWindowMinimized

Set ppf = Application.Presentations.Open("C:\Test2.ppt")
ppf.SlideShowSettings.Run

Endnu en gang Tak
Tue

Fra : Erik Svensen