således blev den sorte race til.
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-03-02 21:55

Hvert af disse åndevæsener behøver et fysisk legeme for at kunne udvikle sig
til en gud. Dette problem blev forelagt gudernes forsamling, hvor Elohims to
ældste sønner, Lucifer og Jesus, også var til stede. Det blev foreslået, at
man skulle skabe planeten Jorden for at tilvejebringe et sted, hvor de mange
åndevæsener kunne få en prøvetid ved at gennemleve jordelivet i menneske
legemer. Lucifer foreslog sig selv som frelser for denne nye planet og dens
beboere, idet han ønskede at fratage menneskene deres handlefrihed. Jesus
hævdede derimod, at menneskene burde have mulighed for selv at vælge mellem
frelse og fortabelse. Ved den følgende afstemning tilsluttede guderne sig
Jesu forslag.

I raseri anstiftede Lucifer et oprør, idet han overtalte en tredjedel af
ånderne til at følge ham. Derved blev han til Satan, og hans tilhængere blev
til dæmoner, som er nægtet muligheden for fysiske legemer. De ånder, der
forholdt sig mindre modigt i det følgende opgør, blev forbandet med mørk hud
på jorden - således blev den sorte race til.

Kan det være en kristen holdning eller lærer???

Erik

Fra : P.N.

Dato : 20-03-02 22:55

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
hud
> på jorden - således blev den sorte race til.
>
> Kan det være en kristen holdning eller lærer???

Det er ikke rigtigt i følge Pastor Butler fra Aryan Nations er det jøderne
som dæmonerne tog tilflugt i.
Negrene er mere dyriske sjæle, men osse mere uskyldige.
P.N.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-03-02 12:22

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jøderne
> som dæmonerne tog tilflugt i.
> Negrene er mere dyriske sjæle, men osse mere uskyldige.

Den er ny??

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-03-02 00:30

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Hvert af disse åndevæsener behøver et fysisk legeme for at kunne udvikle sig
>til en gud. [...]

>Kan det være en kristen holdning eller lærer???

Ja. Kristne har lært de mest bizarre ting ned gennem historien.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Is it too fast? Not for normal people!"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-03-02 12:25

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Ja. Kristne har lært de mest bizarre ting ned gennem historien.

Måske var de kristne, der lært de mest bizarre ting, dem der faldt fra
nåden?

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-03-02 22:34

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Måske var de kristne, der lært de mest bizarre ting, dem der faldt fra
>nåden?

Det lader sig ikke afgøre. "Fald fra nåden" er ikke operationaliserbart.
Det fik Max Weber en masse ud af.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Interdum feror cupidine partium magnarum Europae vincendarum.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 22-03-02 20:16

> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Det lader sig ikke afgøre. "Fald fra nåden" er ikke operationaliserbart.
> Det fik Max Weber en masse ud af.

Det er selvføligt en betingelse, at man har noget før man kan midste det,
kan den tyske professor eller den amerikanske maler få noget ud af det??

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-03-02 15:46

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan den tyske professor eller den amerikanske maler få noget ud af det??

Nåde er vel lissom ikke rigtig nåde, hvis den bare lige kan tages igen, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-03-02 16:32

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

operationaliserbart.

> Nåde er vel lissom ikke rigtig nåde, hvis den bare lige kan tages igen,
vel?

Gud tager ikke nåden tilbage, du kan selv smide nåden væk ved din
ligegyldighed!

Matt 12v43 Når den urene ånd er drevet ud af et menneske, flakker den om i
øde egne og søger hvile, men finder den ikke. v44 Da siger den: Jeg vil
vende tilbage til mit hus, som jeg er drevet ud af. Og når den kommer,
finder den det ledigt, fejet og prydet. v45 Så går den ud og tager syv
andre ånder med, værre end den selv, og de kommer og flytter ind dér. Og det
sidste bliver værre for det menneske end det første. Sådan skal det også gå
denne onde slægt.«

Og her er det jeg mener, det er godt for alle de børn som folkekirken
overøser, for var det en renselse og udfrielse fra synden (syndens ånd er
vel en urene ånd), så så det slemt ud for fremtidige omvendelse/vækkelse her
i Danmark.

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-03-02 17:09

>Det er selvføligt en betingelse, at man har noget før man kan midste det,

Ja. Hvorvidt folk "har nåden" er dog heller ikke operationaliserbart.

>kan den tyske professor eller den amerikanske maler få noget ud af det??

Det er jeg ikke bekendt med, at han har fået noget ud af. Han
beskæftigede sig heller ikke med at bedømme folks nådestand.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Er vi renset i Dåben, og derefter vender tilbage
til det lort Jesus vaskede os rene fra, kan vi ikke

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-03-02 18:23

> [...]
> til det lort Jesus vaskede os rene fra, kan vi ikke
> igen blive Badet, vasket, tvættet eller højtrykspulet."

Ja det er forfærdeligt, Ikke

Erik L

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-03-02 18:33

>Ja det er forfærdeligt, Ikke

Jo. Men det er så en oplevelse, man desværre må være foruden.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Når nu den højtkultiverede Europæer finder det umuligt at tænke sig
der skulle være liv eller ånd i ting og i mennesker af en helt anden

Fra : Live4Him

Dato : 24-03-02 19:54

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Jo. Men det er så en oplevelse, man desværre må være foruden.

Gud er nådig og tilgiver os vore synder om vi kommer til Ham og bekender
dem. Også selvom vi er blevet døbt først. Gud smider ikke barnet ud med
badevandet. Hans nåde er ny hver dag.

Vi kan frimodigt komme til Ham med alle vore svagheder, synder, fejl og
mangler.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-03-02 20:10

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gud er nådig og tilgiver os vore synder om vi kommer til Ham og bekender
> dem. Også selvom vi er blevet døbt først. Gud smider ikke barnet ud med

Med badevand???

> Vi kan frimodigt komme til Ham med alle vore svagheder, synder, fejl og
> mangler.

Ja, det kan vi, men gør vi det. Nej, vi gør ikke vi lider hellere i vores
eget lort

Erik

Fra : Arcana

Dato : 21-03-02 02:35

> [...]

hud
> på jorden - således blev den sorte race til.

Du forveksler "den sorte race" (hvilket iøvrigt er noget fordrukkent vrøvl -
der er mange "sorte" mennesker med vidt forskellige genetiske særpræg) men
Muhammed.

--
@

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-03-02 12:30

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> [...]
vrøvl -
> der er mange "sorte" mennesker med vidt forskellige genetiske særpræg) men

???????

Jeg har altid lært at der kun var tre racer på jorden, de Sorte de Gule og
de Hvide og de tre racer stammer fra Noas tre sønner.

Erik