Kørselsgodtgørelse ved nyansættelse
Fra : Claus Henriksen

Dato : 20-03-02 21:34

Jeg mener en gang at have læst, at en arbejdsgiver kan vælge at betale
den skattefri kørselsgodtgørelse i en periode til en nyansat.
Kørselsgodtgørelsen skulle vel at mærke være for den "normale" kørsel
fra hjem til arbejde - ikke for kørsel i egen bil i embeds medfør.

Er der nogen, der kender til den regel?

Claus Henriksen

Fra : Peter G C

Dato : 20-03-02 21:40

"Claus Henriksen" <claus.henriksen@bigfoot.com.nospam> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er der nogen, der kender til den regel?

Jeg har aldrig hørt eller læst om den.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 20-03-02 22:08

On Wed, 20 Mar 2002 21:34:26 +0100, Claus Henriksen
<claus.henriksen@bigfoot.com.nospam> wrote:

> [...]
>Kørselsgodtgørelsen skulle vel at mærke være for den "normale" kørsel
>fra hjem til arbejde - ikke for kørsel i egen bil i embeds medfør.

Øh, gælder vel kun, hvis du arbejder hjemmefra, og besøg i firmaet
dermed tæller som arbejdskørsel? Husk lige på, at så er der ikke noget
der hedder kørselsfradrag?
Men hvorfor det kun skulle være i en periode, og kun til nyansat?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Claus Henriksen

Dato : 20-03-02 22:21

Jeg har siddet og rodet i et gammelt eksemplar af "Skatten" (98). Det
ser ud til, at der kan betales kørselsgodtgørelse for de første 60
køredage inden for 2 år mellem sædvanlig bopæl og arbejdsplads.

Claus

Fra : Peder Porse

Dato : 20-03-02 22:34

Det må være de 60 dage, du tænker på...?
pp

Fra : Peter G C

Dato : 21-03-02 07:31

"Peder Porse" <boesvej2@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det må være de 60 dage, du tænker på...?

Har du en henvisning?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus Henriksen

Dato : 21-03-02 12:28

Tja,

http://www.bba.dk/skat/60dage.html

http://www.mbrevision.dk/publikat/rejse/Side2.htm

Told/Skats søgemaskine er nede for øjeblikket.

Claus

Fra : Erik G Christensen

Dato : 21-03-02 22:37

Claus Henriksen wrote:

> [...]
> Kørselsgodtgørelsen skulle vel at mærke være for den "normale" kørsel
> fra hjem til arbejde - ikke for kørsel i egen bil i embeds medfør.

Ja, du skal blot være opmærksom på, at strengt taget gælder
den kun for midlertidige arbejdsteder, og så må du og din
arbejdsgiver jo overveje, om det er midlertidigt.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy