Siemens 3000 kan ikke finde basen?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-01 17:05

Hejsa!

Jeg har problemer med min Siemens 3010 Classic. Her idag står det
lille symbol nederst til venstre og blinker - det betyder der ikke er
hul igennem til basen. Hmm, telefonen STOD i basen og opladede.

I manualen står der
1) Gå tættere på basen
2) Sæt strøm til basen
3) Tilmeld håndsættet (hvis det ikke er tilmeldt).

Håndsættet har virkert, igår - og har derfor været tilmeldt. Jeg
prøvede dog igen, det kan ikke lade sig gøre.

Nogle forslag? Telefonen er under 1 uge gammel :(
--
venligst
/Lasse

Gratis Nokia 3210!
- Sidste chance idag, d. 29. januar.
http://fergusons.dk/link/3210/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 18:33

> [...]
> hul igennem til basen. Hmm, telefonen STOD i basen og opladede.
> Nogle forslag? Telefonen er under 1 uge gammel :(

Der har været fejl på en produktion af baser, der netop gav denne
periodiiske fejl.
Det kan evt. være det.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-01 18:55

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Der har været fejl på en produktion af baser, der netop gav denne
>periodiiske fejl.
>Det kan evt. være det.

Ärgf! :( Nogle 'kendetegn' (evt. et serienummer eller sådan noget).
Den kan vel byttes? Hmm, tror jeg ringer til Siemens imorgen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 19:32

> Ärgf! :( Nogle 'kendetegn' (evt. et serienummer eller sådan noget).

Nej, vi købte 2 til julegaver til mine forældre/svigerforældre, og begge
havde fejlen.

> Den kan vel byttes? Hmm, tror jeg ringer til Siemens imorgen.

Begge blev byttet i TDK-butikken, dog var det ikke lige første ekspedient
der kendte fejlen.
Prøv at snakke med Siemens.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-01 20:07

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Nej, vi købte 2 til julegaver til mine forældre/svigerforældre, og begge
>havde fejlen.

OK. Signalet vender altså tilbage senere? Jeg har prøvet at tage
strømmen, både fra håndsættet og fra basen - uden held.

- Den står stadig og blinker her, det har den gjort hele dagen.

>Begge blev byttet i TDK-butikken, dog var det ikke lige første ekspedient
>der kendte fejlen.

Jeg har købt den over nettet, så det er lidt mere besværligt :(

>Prøv at snakke med Siemens.

Det gør jeg også imorgen... tak.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 20:18

> OK. Signalet vender altså tilbage senere? Jeg har prøvet at tage
> strømmen, både fra håndsættet og fra basen - uden held.

Ja, det er ikke til at finde ud af.
Mine forældre havde taget sættet med til Århus (fra Vejle) og straks jeg
satte det til funkede det.
De blev sendt hjem med en fejl40 diagnose, men derhjemme virkede det igen
ikke...

> - Den står stadig og blinker her, det har den gjort hele dagen.

Det kan være den virker i morgen, men det er jo ikke just holdbart

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-01 21:06

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Ja, det er ikke til at finde ud af.
>Mine forældre havde taget sættet med til Århus (fra Vejle) og straks jeg
>satte det til funkede det.

Strange...

>De blev sendt hjem med en fejl40 diagnose, men derhjemme virkede det igen
>ikke...

Blev sendt hjem hvorfra? De fik det retur fra TeleButikken, og det
virkede stadig ikke eller hvad? Hvad så nu?

>Det kan være den virker i morgen, men det er jo ikke just holdbart

Nej, absolut ikke. Periodiske fejl er forfærdelige
Hvis det bare var konsekvent, så var det nemmere at have med at gøre.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 21:28

> Blev sendt hjem hvorfra? De fik det retur fra TeleButikken, og det
> virkede stadig ikke eller hvad? Hvad så nu?

Hjem fra mig (som de havde opsøgt for support)
Derefter tog de i telebutikken som fortalte den med den defekte sending.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-01-01 23:48

Hej Lasse

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Jeg har købt den over nettet, så det er lidt mere besværligt :(

Ikke hvis det er i TeleDanmark's online shop (www-telebutikken.dk) du
har købt den ! - Alt hvad der er købt dér kan uden problemer
byttes/repareres/tilbageleveres i enhver telebutik.... Ok, er det en
anden online forretning bliver det måske lidt vanskeligere
--
M.v.h. Ole

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-01 23:56

Ole Rasmussen skrev:

>Ok, er det en
>anden online forretning bliver det måske lidt vanskeligere

Det er hos PRC Data... flinke nok mennesker, men det er træls hvis jeg
skal til at sende den frem og tilbage (når nu problemet er periodisk -
det er ofte svært at få repareret/ombyttet sådanne).

Fra : Kaliffen

Dato : 07-02-01 17:11

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
<c6tb7t463ugdg1t85e7k7vn9mq1kvlsa22@193.162.153.117>:

>Det er hos PRC Data... flinke nok mennesker, men det er træls hvis jeg
>skal til at sende den frem og tilbage (når nu problemet er periodisk -
>det er ofte svært at få repareret/ombyttet sådanne).

Du skal nok bede dem om at sende den videre til deres leverandør (LP,
MilCom el.lign.) eller til reparatøren i Danmark, hvis der findes en
fejlproduktion kender de den der.

Mht. serienummer har Siemens valgt ikke at forsyne deres Gigaset håndsæt
med et.

--
Kaliffen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-01 17:18

Kaliffen skrev:

>Du skal nok bede dem om at sende den videre til deres leverandør (LP,
>MilCom el.lign.) eller til reparatøren i Danmark, hvis der findes en
>fejlproduktion kender de den der.

Jeg snakkede med Siemens, og har været i Høje Taastrup for at
indlevere den hos TeleService København.

>Mht. serienummer har Siemens valgt ikke at forsyne deres Gigaset håndsæt
>med et.

Det er nu også basen der er noget galt med, og basen har et
serienummer.
--
venligst
/Lasse