Outlook 2000 ødelægges ved installation af~
Fra : flemming

Dato : 20-03-02 20:08

Hej

Vedr. Office 2000 service opdatering:

Outlook 2000 SR-1: Udvidet e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk version)

Så går outlook ned når man installerer det. Dvs der kommer et par
dialogvindur op med meddelelse om et par .dll filer som ikke kan findes og
outlook loades ikke.

Hvorfor ?

/Flemming

Fra : pre

Dato : 21-03-02 20:14

..dll filer er mere end væsentlige, det er nødvendige programudvidelser men
ingen kan vurdere situationen på de foreliggende oplysninger. Det der med
at gætte en fejl er en dårlig leg. EDB har den enestående egenskab altid at
reagere på samme måde overfor de samme fejl, så de konkrete oplysninger kan
indeholde muligheden for opklaring. Det er også væsentligt at vide om SR1a
er installeret.
pre

Fra : flemming

Dato : 21-03-02 22:29

Jeg skal uddybe hvordan jeg har installeret (og jeg har forsøgt forskellige
rækkefølger med samme fejl):

1. installation af office 2000 standard
2. instllation af SR1
3. installation af SP2
4. forsøg på installation af Outlook 2000 SR-1: Udvidet
e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk version)

Punkt 4 har jeg også forsøgt før punkt 3 for at teste om det var det. Men
samme fejl opstod.
Den første dll fejl har jeg noteret noget af dialogboksteksten til:
"Outlook.exe - DLL'en blev ikke fundet"
"Det var ikke muligt at finde DLL'en IRT20.DLL i den angivne sti ......"

Den anden dll fil husker jeg ikke navnet på. Men den sluttede af med at sige
noget om at jeg skulle installere Outlook igen. Det gjorde jeg så uden
held...

Jeg kører win 2000 pro, nyeste Internet Explorer, Outlook express, m.v.

mvh Flemming

Fra : flemming

Dato : 21-03-02 22:30

Fra : pre

Dato : 22-03-02 20:05

OK. Jeg har kikket på Update og det er en rimelig stor fil der skal
installeres. Min umiddelbare tanke var at de manglende filer kunne
erstattes med nye men det må være nemmere at køre Find & Erstat rutinen, som
netop kontrollerer både om filerne er der og om de er i orden. Det tager kun
få minutter: Fra Hjælps menu klik på rutinen som starter som om det er en ny
installation. Det er det ikke.

Opstår fejlen igen så må vi ha´navnet på den anden fil også. For selv om
min Outlook er på Engelsk burde jeg ha´ en tilsvarende fil og det har jeg
ikke. Måske er det den downloadede fil det er galt med. Men én ting ad
gangen.

Fra : flemming

Dato : 23-03-02 19:04

Hej igen

Den anden dll fil har jeg på siden
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278269
genkendt til: omint.dll
I forbindelse med den fil var meddelelsen af Outlook skulle installeres
igen. Men det har jeg forklaret i nedenstående at det var helt umuligt at få
til at virke.

Det tog mig lang tid at få Office til at køre igen, så jeg tror at jeg
dropper installation af Outlook 2000 SR-1: Udvidet
Jeg tør kun prøve igen hvis der findes en forklaring på problemet.

Det lyder måske lidt dovent, men jeg er glad for at det hele kører nu.
Jeg er dog overbevist om at Microsoft må have en stor fejl i deres
software.... Det er også en grund til at jeg ikke rigtig vil røre mere ved
det før der er en forklaring på problemet....