Dracaena..
Fra : KH

Dato : 20-03-02 18:54

Jeg har en dracaena stående i min stue.
Den kunne jeg godt tænke mig at plante om, men kanman gøre det når som
helst, eller er der tider på året, man bør gøre den slags?
Jeg har selv haft den i 3-4 år.
Ydermere kunne jeg lide at vide, om man kan "beskære" den, så man får "mere
ud af den"?
Jeg håber, at jeg har henvendt mig i den rigtige NG.

Mvh. Klaus.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-03-02 19:06

On Wed, 20 Mar 2002 18:53:30 +0100, "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote:

>Jeg har en dracaena stående i min stue.
>Den kunne jeg godt tænke mig at plante om, men kanman gøre det når som
>helst, eller er der tider på året, man bør gøre den slags?
>Jeg har selv haft den i 3-4 år.

Den kan godt plantes om hele året, men det bedste er her i foråret.
De fleste potteplanter har det bedst med en omplantning om foråret.

>Jeg håber, at jeg har henvendt mig i den rigtige NG.

Det har du - velkommen til

http://www.gartneriet.dk

Fra : KH

Dato : 20-03-02 20:07

> Den kan godt plantes om hele året, men det bedste er her i foråret.
> De fleste potteplanter har det bedst med en omplantning om foråret.

> Det har du - velkommen til

Takker mange gange..

Mvh. Klaus.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-03-02 19:50

Hej

Du kan nemt beskære den. Den er ret hårdfør.
Skær det stykke af, som du synes den er for høj, og den vil så få nye blade
der, måske oven i købet dele sig. Den afskårne del sætter du i vand, og den
vil så få rødder, og du har en ny plante.
Du kan faktisk også dele den afskåren del i flere stykker, sætte dem i vand,
og de vil få rødder. Du skal bare huske, hvad der er op og ned !

VH Birgitte

Fra : KH

Dato : 20-03-02 20:51

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vand,
> og de vil få rødder. Du skal bare huske, hvad der er op og ned !

Hej Birgitte..

Jeg takker endnu engang for hjælpen.
Hvad skulle jeg dog gøre uden denne NG.
Jeg er kun glad for at have lært noget nyt..

Mange venlige hilsner
Klaus.