Pris på brænde
Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-03-02 18:30

Hej allesammen,

Jeg skal ud og have købt brænde her inden for en overskuelig fremtid. En
helt ny ting for mig, da der fulgte en ordentlig masse med vores hus da vi
købte det, men nu er det altså ved at være tid.

Hvad bør det rimeligvis koste? Jeg skal have løvtræ, leveret kløvet og "klar
til brug", gerne stablet på paller. Udgangspunkt 10 rum-meter.

Nogen der har et bud på det?

** Lars

Fra : TDC

Dato : 20-03-02 20:27

Stablet på paller koster en bondegård - Bare kig i byggemarkederne, som mig
bekendt er de eneste der leverer på paller. Men ren løv savet, kløvet,
lagret og leveret skal du nok regne med at måtte lægge 350,- - 400,- /m3
for. Men hvis jeg var dig ville jeg nok købe en mængde der kan være på en
trailer til resten af sæsonen, og så holde øje med hvad du kan støve op af
gode tilbud i løbet af sommeren......

Mvh
/Søren

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-03-02 22:36

"TDC" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trailer til resten af sæsonen, og så holde øje med hvad du kan støve op af

Her på egnen koster bøg kr. 300,- pr. rummeter afhentet i skoven, og så skal
du selv igang med at save og kløve.

Jeg er bange for, at du skal noget højere op i pris end 350,- - 400,- pr m3.

tjek evt. www.dantrae.dk - har selv handlet der en enkelt gang, da jeg løb
tør for brænde.

mvh
Bendt

Fra : TDC

Dato : 20-03-02 23:24

> [...]
skal
> du selv igang med at save og kløve.
>
> Jeg er bange for, at du skal noget højere op i pris end 350,- - 400,- pr

Hold da kæft mand...(undskyld ......Hvor bor du ? - De priser jeg
nævner er "normalpriser" som man finder dem i den ugentlige gratis avis i
Holstebro (jeg har selv handlet flere gange)...

Mvh
/Søren

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-03-02 23:48

> Hold da kæft mand...(undskyld ......Hvor bor du ? - De priser jeg
> nævner er "normalpriser" som man finder dem i den ugentlige gratis avis i
> Holstebro (jeg har selv handlet flere gange)...

Det er statsskovens priser her i Københavnn / Nordsjælland
http://www.sns.dk/Koebenhavn/salg.htm

Du kan jo selv prøve at studere priserne på eks. www.dantrae.dk
eller på http://www.vangehus.dk/bestilling.htm
eller på http://www.blaakilde.com/
eller på http://www.taastrupbraendesalg.dk/braende.htm

Jeg foretrækker at handle med statsskoven.
Når jeg har bestilt et læs, så sender de et kort over skoven, hvor der er
markeret hvor bunken ligger.
Så kan jeg tage ud og kigge på det, og hvis jeg ikke vil have det så ringer
jeg ind og afbestiller det / bestiller et andet læs.

Lige nu ligger der ca. 20 m3 ude i forhaven og griner af mig hver gang jeg
går forbi - men bare vent - det får snart en tur med saven og et gok med
hammeren !

mvh
Bendt

Fra : M@rk

Dato : 21-03-02 02:13

Wed, 20 Mar 2002 23:24:02 +0100, berigede "TDC" <smp@privat.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Hold da kæft mand...(undskyld ......Hvor bor du ? - De priser jeg
>nævner er "normalpriser" som man finder dem i den ugentlige gratis avis i
>Holstebro (jeg har selv handlet flere gange)...

Tja, en bur med kløvet ask "klar til brug" ligger på ca. 1400 dask for
ca. 3 skovrummeter kløvet, skåret osv - det giver en rummeterpris på ca.
450 dask ................. leveret på ens københavner-adresse

Jeg kunne da godt tænke mig, at kunne få fat i træet billigere - men når
man nu ikke har en lastbil og oven i købet ikke fik monteret træk, da vi
fik bil - well, så er der vist kun én ting at gøre - smile og betale ved
kasse 1 )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : M@rk

Dato : 21-03-02 02:29

Thu, 21 Mar 2002 02:13:29 +0100, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
> [...]

>ca. 3 skovrummeter kløvet, skåret osv - det giver en rummeterpris på ca.
>450 dask ................. leveret på ens københavner-adresse

UPS - glemte lige en ting - hvis prisen skal konverteres til m3, ja så
bliver det ca. 700 bobs pr m3 - yeps, auuuuuuu for en pris!

/Mark
- som sidder og overvejer, hvad det kan koste at få fragtet træ fra
Holstebro til København )

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-02 08:38

On Thu, 21 Mar 2002 02:28:56 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>UPS - glemte lige en ting - hvis prisen skal konverteres til m3, ja så
>bliver det ca. 700 bobs pr m3 - yeps, auuuuuuu for en pris!

Altså du mener at 1400 divideret med 3 er 700?

Enten har du skrevet nogle forkerte tal eller også skal din lommeregner
udskiftes

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-03-02 10:26

> Altså du mener at 1400 divideret med 3 er 700?

Det kommer lidt an på, hvilket mål man tager udgangspunkt i.

I et bur er der (så vidt jeg husker) 2,1 m3 tæt stablet brænde. Når det
stables om, svarer det cirka til 3 rummeter stablet. Derfor en prisforskel
afhængig af stablemetoden.

Når man køber i statsskoven så bliver der afregnet i KFM - Kubikmeter
fastmasse. Det betyder, at der er et måleskema for hver eneste stamme i
bunken, og det er beregnet præcist hvor meget fastmasse der er i hver enkelt
stamme.

1 KFM udgør ca. 0,6 stablet rummeter.

At handle med træ (ikke kun til brændeformål) er lidt ligesom at købe
elastik i metermål. Det er nok den eneste branche hvor man kan købe og sælge
til samme pris, og stadig tjene penge, det afhænger kun af hvem der har fat
i målestokken, når bunken skal måles op.

mvh
Bendt

Fra : M@rk

Dato : 21-03-02 10:30

Thu, 21 Mar 2002 08:38:04 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Altså du mener at 1400 divideret med 3 er 700?

Klart ja - stem på mig som Skatteminister )

Og så den alvorlige forklaring

Der går ca. 3 skovrummeter på 2 m3 - så hvis man ønsker priserne i
skovrummeter, skal de 1400 divideres med 3 og hvis man ønsker priserne i
m3, skal de 1400 divideres med 2 ................

Hvad det skal divideres med, hvis du ønsker prisen for en hektoliter
brænde - ja, det ved jeg desværre ikke )

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-02 08:40

On Thu, 21 Mar 2002 02:13:29 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

> [...]
>man nu ikke har en lastbil og oven i købet ikke fik monteret træk, da vi
>fik bil - well, så er der vist kun én ting at gøre - smile og betale ved

Ingen træk på bilen? Jamen..??
I hjørring kørte der for nogle år siden en jaguar rundt med træk og
trailer (Ja, trailer, ikke campingvogn, trailer

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 21-03-02 16:10

Thu, 21 Mar 2002 08:39:48 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>I hjørring kørte der for nogle år siden en jaguar rundt med træk og
>trailer (Ja, trailer, ikke campingvogn, trailer

Nej hvor godt - det ville jeg gerne have set )

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-02 18:20

On Thu, 21 Mar 2002 16:10:12 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Nej hvor godt - det ville jeg gerne have set )

Enhver ordentlig vendelbo har da krog på sin bil

http://www.gartneriet.dk

Fra : et medlem af Brugsen

Dato : 21-03-02 22:25

I artiklen <ch5k9ugvc3iajioe2j6eirfordrieiniks@4ax.com>,
skrev Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>:

> Enhver ordentlig vendelbo har da krog på sin bil

Enhver ordentlig jyde, mener du? Den kaldes faktisk for en jydekrog
(Hmm, mon der ligger noget underforstået i det?)

--
Helge.

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 21-03-02 10:27

Fra : M@rk

Dato : 21-03-02 11:58

Thu, 21 Mar 2002 10:27:17 +0100, berigede Finn Hybjerg Hansen
<fhh@kom.auc.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Selv har jeg netop hos en privat bekendt bestilt 20 rummeter blandet
>bøg/eg/ask til 175,-/rm. Med 700,- til vognmanden giver det 210,-/rm
>leveret, det synes jeg er billigt.

Hmmm, det må være dejligt, at have en sådan privat bekendt - bare det
var mig )

/Mark

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 21-03-02 22:11

M@rk wrote:

> [...]
> <fhh@kom.auc.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Hmmm, det må være dejligt, at have en sådan privat bekendt - bare det

Du finder dem i den blå avis eller gul og gratis.
Fik leveret 20 Rummeter Elmetræ fra polen.
4500,- betalt kontant og læsset af på gårdspladsen
De kom i 3 meter stykker 25% så tykke at jeg måtte save fra to sider med
min 18" klinge på motorsaven.

Så måtte jeg bagefter punge ud med leje af en 25tons brændekløver for at
få det kløvet.

Held og lykke med det.

--
Jens Borchert Pedersen
Klarkærgaard

læs om at tjene penge på Http://www.acninc.com
ring til vores servicetelefon på 72183519 og hør en dansk introduktion
af forretningen ACN, kontakt mig bagefter hvis du er interesseret.
try E-shopping at my place: http://www.imart.com/ACNmall/JensBP