RedX og ujævn motorgang ?
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-03-02 16:57

Min cbr600 fra 89 har en irriterende ujævn motorgang i øjeblikket. Når
omdrejningerne nærmer sig tomgang kan den finde på at gå ud - f.eks. ved
nedbremsning til lyskryds eller et sving... og selvom det endnu ikke har
forårsaget nogen skader, skal problemet løses rimeligt snart. Motoren
trækker også generelt ujævnt under ca. 4000 omdrejninger - over det virker
den fint.

Mekanikeren forventer, at karburatorventilerne er blevet lidt irede henover
vinteren og sagde samtidig at det godt kunne tage noget tid for ham, hvis
han skulle rense dem.

I stedet købte jeg en kvart liter RedX på en tank. Et produkt man hælder
lidt af i tanken, og som så skulle løsne op for skidtet i ventilerne + nogle
andre ting.

(jeg har justeret tomgangen en anelse op, hældt godt med kaburatorsprit i
tanken, og varmet motoren godt op, men den driller stadig af og til)

Så er det lige jeg ville høre, om der er nogen, som har praktiske erfaringer
hermed?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-03-02 17:08

> Min cbr600 fra 89 har en irriterende ujævn motorgang i øjeblikket. Når
> omdrejningerne nærmer sig tomgang kan den finde på at gå ud - f.eks. ved
> nedbremsning til lyskryds eller et sving.

Hej Henrik

Du kan have følgende problemer:

1: Forkert justeret svømmer højde i karburatorerne. Den med at MC'en går ud
ved nedbremsning er en klassiker ved forkert svømmerhøjde.

2: Forkert blanding ved tomgang. Fejl: tæt luftfilter eller forkert
justerede blandningsskruer i karbs, samt overløb af forskellig slags.

3: Karburatorene trænger til en synkronisering.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Søren Jim

Dato : 20-03-02 16:17

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> [...]
Hejsa
uden at ane om der er nogen samligning, så gjorde min 1000F'er nøjagtigt det
samme,
og nu har jeg lige været hos min lokale Belfast MC Pusher og han har fixet
det ved hjælp af en justering/syncronicering af karburatorerne......

Prøve det !
Mvh Søren Jim
"uha den køre godt såen en CBR1K"

Fra : Peter J

Dato : 20-03-02 20:18

Søren Jim <siobhan.kelly@ntlworld.com> skrev i en

snip

> Mvh Søren Jim
> "uha den køre godt såen en CBR1K"

Ja, det gør den !!

Peter
CBR 1K

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-03-02 12:11

"Peter J" <Peter_Laila@Get2net.dk> wrote in message news:ej5m8.121> >

> Ja, det gør den !!

yep det gjorde den

Lasse
ex cbr1k sc24 single brake

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-03-02 15:10

Tak for svarene

Indtil videre prøver jeg med RedX - hvis det ikke virker i løbet af et par
hundrede km, kommer der nok lidt professionel hjælp til.