Anbefaling af peberkværn.
Fra : Michael Døj

Dato : 20-03-02 14:44

Hej i gruppen

Jeg har gennem længere tid søgt efter en rigtig god peberkværn.
Alle de modeller, som vi tidligere har haft i huset, er enten gået
i stykker, eller også er de simpelthen ikke gode nok til at kværne.

Jeg har nu kigget på Peugeot´s kværne, og de føles umiddelbart
virkelig solide og gode (kraftig stålkværn) - Samtidig er de flotte!

Er der nogen der kan anbefale disse, eller andre? Jeg har nenlig
ikke lyst til at give ca. 800,- for en peberkværn, bare fordi den er
flot :)

På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen / Best regards

Michael Døj, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 20-03-02 15:35

Hej Michael -

Jeg er selv godt tilfreds med min egen fra H.W.Larsen til 123,- + moms. Den
er ikke så dekorativ som Peugeoten, men har samme 'stærke' indmad.

Mvh

Søren

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-03-02 19:02

On Wed, 20 Mar 2002 14:44:26 +0100, "Michael Døj" <doej@esenet.dk>
wrote:

>Jeg har nu kigget på Peugeot´s kværne, og de føles umiddelbart
>virkelig solide og gode (kraftig stålkværn) - Samtidig er de flotte!

Hej Dichael.

Vi har en Peugeot-kværn, og vi er meget tilfredse. Den er dog ikke af
stål, men sådan en træ-fætter på ca. en halv meter. Du kan jo komme og
vride håndtaget på kværnen, hvis du har lyst.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Michael Døj

Dato : 20-03-02 21:28

> Du kan jo komme og
> vride håndtaget på kværnen, hvis du har lyst.

Hej håpe!
Jeg troede kun du var til italienske modeller !!
Det kan være jeg lige stikker snuden forbi :)

Fra : Henrik Vest

Dato : 20-03-02 19:20

Har du overvejet at købe Bodum's (tidligere Nissen) kværne - i de "dyre"
modeller er peber (og måske også salt) kværnen Peugeut's metal kværn..

Prisen kender jeg ikke, men watch out! - i de billige er det plastkværne ..

Mvh
Henrik

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-03-02 06:06

"Michael Døj" <doej@esenet.dk> skrev i meddelandet...
> Jeg har gennem længere tid søgt efter en rigtig god peberkværn.
> Alle de modeller, som vi tidligere har haft i huset, er enten gået
> i stykker, eller også er de simpelthen ikke gode nok til at kværne.

Jeg har en rund sort peberkværn i metal/stål, et smalt rør på 3 cm i
diameter og ca. 15 cm høj, og så trykker man ned med tommeltotten
foroven, når der skal kværnes. Den er vældig bra', og solid tilmed,
ingen skrue der går løs. - Ski' smart!.. Jeg har haft den i 30 år, og
bruger den stadigvæk, så det må være anbefaling nok.
Jeg ved ikke hvad den hedder (fås også som saltkværn, metal/sort), - men
har fornyligt genset dem i køkkenafdelingen i hhv. Magasin og Illum
i København.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Salz von Salzburg (Daß Salzkammergut ist gut).
Stensaltet er egentlig gammel havsalt, dog uden havsaltens
fine mineral sammensætning, men også uden forurening.
www.aurion.dk/dansk/diverse.html

Fra : Fru Hof

Dato : 21-03-02 08:35

Fra : Henrik Juul

Dato : 22-03-02 13:04

Hvis det er selve kværn-indmaden, du spørger til så kan jeg anbefale
en keramiks kværn.- Den stopper ikke til og den kværner meget ensartet
i den grovhed, man nu har skruet sig frem til!
Så kan det næsten være lige meget, hvordan det ydre ser ud, hvis man
lige ser bort fra design-mæssige krav!

Hilsen
Henrik

wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kan anbefale disse, eller andre? Jeg har nenlig
>ikke lyst til at give ca. 800,- for en peberkværn, bare fordi den er

Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)

Fra : Esben

Dato : 22-03-02 17:14

"Michael Døj" <doej@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale disse, eller andre? Jeg har nenlig
> ikke lyst til at give ca. 800,- for en peberkværn, bare fordi den er

Jeg købte for ca. 1 år siden et sæt (salt/peber) til 200 kr i Imerco. De er
af mærket cook&baker og har Peugeotkværn, og de virker indtil videre godt.
Mine forældre har desuden haft en kværn med peugeot-indmad i over 25 år, og
den giver ikke op foreløbigt.

--
Esben