Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvor meget strøm bruger et Geforce2 MX400?
Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 20-03-02 13:24

Jeg er igang med at samle en lille computer i et microATX kabinet. Dette
kabinet har kun en 145 watt strømforsyning. Processoren bliver en Duron 650
der bruger 29,4 watt. Det er ikke så galt. Resten af komponenterne trækker
heller ikke meget strøm. Men hvis nu et Geforce2 MX400 trækker 80 watt, så
kan det jo godt gå hen og blive et problem. Er der nogen der ved hvor man
kan finde ud af hvor mange watt den suger sådan en fætter?

Iøvrigt kan man finde de electriske specifikationer på alle CPU'er siden 386
på denne side:

http://users.erols.com/chare/elec.htm

Jeg havde håbet på der var noget lignende for grafikkort, men jeg har ikke
haft held på Google.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-03-02 17:24

"Jens Rex Bræmhøj" <jens@it-college.dk> skrev
> [...]

man
> kan finde ud af hvor mange watt den suger sådan en fætter?

Et almindeligt MX kort bruger ifølge nedenstående link ca. 4 watt - ja,
derfor er der heller ikke brug for aktiv køling på det.
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_119165.html

Svaret kom via Google, men udover de naturlige søgeord som "geforce",
"mx" og "watt" var jeg nødt til at anvende noget så slemt som det tyske
ord "verbrauch" ...

mvh
Peter

Fra : Esben

Dato : 21-03-02 16:58

"Jens Rex Bræmhøj" <jens@it-college.dk> wrote in message
> [...]
> kan det jo godt gå hen og blive et problem. Er der nogen der ved hvor man
> kan finde ud af hvor mange watt den suger sådan en fætter?

Jeg har haft en maskine med et geforce 2gts på en 145watt psu, der var ingen
problemer.

--
Esben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-03-02 17:20

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev:
> Jeg har haft en maskine med et geforce 2gts på en
> 145watt psu, der var ingen problemer.

Det har min kammerat også, bare med problemer!

Men PSUen trak også 2 harddiske, cd-drev, dvd-drev,
Athlon classic mm.

/Mikael

Fra : Esben

Dato : 22-03-02 19:12

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Det har min kammerat også, bare med problemer!
>
> Men PSUen trak også 2 harddiske, cd-drev, dvd-drev,
> Athlon classic mm.

Min trak "kun" en PIII 866hmz, 1 hd, dvd, brænder, modem, netkort - men det
var også et skræddersyet system.

--
Esben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-02 23:33

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev:
> Min trak "kun" en PIII 866hmz, 1 hd, dvd, brænder,
> modem, netkort - men det var også et skræddersyet
> system.

Det er jo lige det, dette var en skræddersyet maskine,
som var blevet opgraderet - derfor kunne PSUen
selvfølgelig ikke følge med!

Venligst
Mikael