Flere processer
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 13:19

Hej

Jeg har en proces, som jeg vil køre i baggrunden (ftp-upload), og så vil jeg
gerne kunne køre andre processer samtidigt.. hvor lader dette sig gøre? Jeg
bruger VB5.

Skal jeg kalde ftp-funktionen på en bestemt måde, eller skal jeg bruge
API-kald?

Mvh.
Thomas Petersen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-03-02 22:51

Thomas Petersen skrev:
> [...]
vil jeg
> gerne kunne køre andre processer samtidigt.. hvor lader dette sig

Vil du køre med én instans af dit program med flere tråde (threads)
eller med flere instanser af programmet?

-------
Tomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-02 12:12

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> vil jeg
> gøre? Jeg
>
> Vil du køre med én instans af dit program med flere tråde (threads)
> eller med flere instanser af programmet?

Jeg vil køre flere tråde (threads) i en instans af programmet.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 22-03-02 23:30

Thomas Petersen skrev:
> Jeg vil køre flere tråde (threads) i en instans af programmet.

Okay! Så kig på disse artikler:

http://www.devx.com/premier/mgznarch/vbpj/1998/02feb98/tp0298.pdf
http://www.devx.com/premier/mgznarch/vbpj/1998/02feb98/mt0298.pdf
http://www.devx.com/premier/mgznarch/vbpj/1997/07jul97/bbelt.pdf

Men jeg må med det samme på det kraftigste fraråde dig begynde på det
med mindre du er helt sikkert på dine kodefingre. Det kan være dødens
pølse at få til at virke, og det er bestemt ikke problemfrit når det
kører!

Lige en bemærkning, hvis du selv skulle finde på det nærmest
utænkelige, at gå på google og søge efter ord som "threads", "visual"
og "basic", så vil det være muligt at oprette tråde i VB5 via
API-kald, men det virker (stort set ikke) i VB6. Den sikre(ste) vej er
at gå ActiveX EXE vejen.

God fornøjelse.

-------
Tomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-03-02 23:48

Tomas Christiansen skrev:
> API-kald, men det virker (stort set ikke) i VB6. Den sikre(ste) vej
er
> at gå ActiveX EXE vejen.

Parentesen blev placeret forkert, og kan vist misforstås. Det rigtige
er:

"API-kald, men det virker (stort set) ikke i VB6."

Der er foretaget ændringer i VB 6 i forhold til VB 5, som gør at VB 6
er mindre "thread safe" end VB 5. Derfor bør API-kaldet CreateThread
undgås.

-------
Tomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-02 10:20

> [...]
>
> Der er foretaget ændringer i VB 6 i forhold til VB 5, som gør at VB 6
> er mindre "thread safe" end VB 5. Derfor bør API-kaldet CreateThread

Tak, det vil jeg prøve at kigge på :)