Gixxern 'dykker' ved igangsætning
Fra : Michael

Dato : 20-03-02 11:34

Jeg har et lille problem, tror jeg, med min GSX-R 600.
Når jeg sætter i gang stille og roligt 'dykker' den dvs. at fra jeg
sætter igang til den ta'r omdr. går der ca. 1 sek.
Når den så 'dykker' gasser jeg mere op, for at jeg ikke skal gå helt i
stå, med det resultat at jeg hurtigt skal gasse ned efter det ene sek.
Men når den først er oppe i omdr. er der intet problem, men det er bare
irreterende (stavet rigtitg??) at man skal gasse op og ned når man feks.
holder for rødt.
Den er lige blevet dysset efter et potteskift og jeg syntes at det er
blevet en lille smule slemmere bagefter.
Tomgangen stå på ca.800 omdr. Det er vel godt nok,ikk'??.

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-03-02 12:11

"Michael " <mh@smorumnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet en lille smule slemmere bagefter.
> Tomgangen stå på ca.800 omdr. Det er vel godt nok,ikk'??.

hmm jeg ville nu nok stille den lige en anelse højere i tomgang, 1000-1200
omdr. Mht. "dykket" prøv et rullefelt og se hvad kurven siger.

-
Morten Dahl
GSXR600 ´98

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-03-02 12:23

> hmm jeg ville nu nok stille den lige en anelse højere i tomgang, 1000-1200
> omdr. Mht. "dykket" prøv et rullefelt og se hvad kurven siger.

Enig - min gamle cbr skal i hvert fald ikke ned under 1100 omdrejninger.

Fra : Michael33

Dato : 20-03-02 13:35

"Morten Dahl" skrev d. 20-03-02 12:11 dette indlæg :

> [...]
1000-1200
> omdr. Mht. "dykket" prøv et rullefelt og se hvad kurven siger.

Den var på rullefelt for 14 dage siden. Jeg kan godt se at der er lidt
forskel på
før og efter billederne, men hvad de ellers fortæller ved jeg ikke. Men
jeg kan da begynde med at skrue tomgangen lidt op.

Michael GSXR600 ´00

http://www.kandu.dk/

Fra : Youcom.dk IT-service~

Dato : 20-03-02 12:58

Det er korrekt at den skal stå ved 1000-1100 Rpm, i tomgang, og hvis den
stadigt dykker når den er stillet derop, så vil jeg lige få checket den
dysning igen.. lader til den får for meget brændstof..

Youcom / R1

Fra : Michael33

Dato : 20-03-02 13:39

"Youcom.dk IT-service og overvågning" skrev d. 20-03-02 12:58 dette
indlæg :

*********SNIP*********
lader til den får for meget brændstof..

> Youcom / R1

Lydmuren hvor jeg fik den dysset, sagde at han havde dysset den så den
fik lidt for meget benzin, fordi jeg havde sagt til ham at jeg ville
have KN kit på snart.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-03-02 13:44

"Michael33" <Michael33.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:5f%l8.9354
> Lydmuren hvor jeg fik den dysset, sagde at han havde dysset den så den
> fik lidt for meget benzin, fordi jeg havde sagt til ham at jeg ville
> have KN kit på snart.

Det kan vel være en del af forklaringen så?

/Thomas

Fra : Michael33

Dato : 20-03-02 15:45

"Thomas Buus Andersen" skrev d. 20-03-02 13:44 dette indlæg :

> "Michael33" <Michael33.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det kan vel være en del af forklaringen så?
>
> /Thomas

Den gjorde det også før omdysningen, hvor den fik alt for lidt bezin.
Det er bare blevet lidt værre efter dysningen

http://www.kandu.dk/