2m invest
Fra : søren ludvigsen & ma~

Dato : 20-03-02 10:20

2m er kommet i hopla er steget knap 20%
hvorfor??

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-03-02 14:55

"søren ludvigsen & marianne hemmingsen" <sl-mh@privat.dk> wrote in message
news:3c98548b$0$92523$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 2m er kommet i hopla er steget knap 20%
> hvorfor??

Tilfældigheder baseret på spekulation - Når noget bliver smidt hårdt nok i
jorden, springer det op igen - det princip gælder også for aktier!

Efter min mening er 2M færdig - d.v.s. Der kommer sikkert en nyudstedelse af
aktier der skal rejse penge til at betale banklånene med og nogen tid
derefter går 2M endeligt konkurs. Hafnia om igen!

Fra : Johan

Dato : 24-03-02 10:52

> Tilfældigheder baseret på spekulation - Når noget bliver smidt hårdt nok i
> jorden, springer det op igen - det princip gælder også for aktier!

Nej sådan er tilfældet ikke ved MMINV.
2M invest er steget på baggrund af en redningsplan som er endelig offentliggjort
nu. Aktier springer ikke op igen hvis de dykker hårdt ned. Et godt eksempel er
GN? Hvor er hoppet op af blevet af?

MMINV har stadig en god chance. Og jeg TROR ikke på at de går fallit. Og det er
der mange gode grunde til.

> Efter min mening er 2M færdig - d.v.s. Der kommer sikkert en nyudstedelse af
> aktier der skal rejse penge til at betale banklånene med og nogen tid
> derefter går 2M endeligt konkurs. Hafnia om igen!

Du kan ikke sammenligne de 2 selskaber. Et godt eksempel er NEG som var i stor
krise fra et par år siden? De lever endnu. Endda med en rigtig god økonomi.

Grunden til at MMINV ikke går fallit er egentlig ret logisk. Det der nærmere vil
ske er en afnotering. Hvorfor skulle bankerne (Nordea) ikke redde de få kroner
som de nu har mulighed for. Hvad er bedst 15 kr eller 0? Ja det er 15. Derfor
vil der ske en kraftig slankning af selskabet den næste tid. Således der kommer
et stort udsalg af de virksomheder som de har mulighed for at sælge. Det vil
kunne tilbagebetale en del af den gæld MMINV i øjeblikket har.
Desuden skal man heller ikke undervurdere det fakta at Lars Kolind gik ind i
selskabet fra få måneder siden. Lars Kolind vil helt sikkert gå ind og tage en
del af byrden.

Investeringsselskaberne har haft en svær tid nu. Og det er på grund at den
økonomiske nedtur der reelt har været på¨aktiemarkederne de seneste 1½ år. MMINV
vil overleve. Dog i første omgang på et meget slankere plan end pt..

Dog vil jeg alligevel ikke råde folk til at opkøbe i MMINV. Vent til den ligger
i 30 stykker, som fremtiden er kendt. Så kan man satse på et kursmål på en
omkring 80. Men selskabet er for usikkert endnu. Men tror ikke på en fallit!

mvh

Johan

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 24-03-02 11:01

> [...]
> i 30 stykker, som fremtiden er kendt. Så kan man satse på et kursmål på en
> omkring 80. Men selskabet er for usikkert endnu. Men tror ikke på en

Men tro er som bekendt ikke nok i aktieverden. Så at du tror at de overlever
er hverken bedere eller dårligere end at tro at de går ned...kun tiden kan
vise hvad der sker!

Jeg er pt. ude af 2M og tror ikke ret meget på at de overlever.

Mvh. Brian

Fra : Johan

Dato : 24-03-02 11:59

Brian Bilenberg wrote:

> [...]
> vise hvad der sker!
>
> Jeg er pt. ude af 2M og tror ikke ret meget på at de overlever.

Jeg er også pt. ude af MMINV. Det er ingen hemmelighed. Men da jeg ikke kender
insiderviden fra MMINV ved jeg ikke om de overlever, derfor tror jeg kun. Men
tro kan flytte bjerge Hvis tiltrækkelig mange tror på dem!

Grunden til at jeg mener de overlever at at Nordea ikke vil se sine penge ud af
vinduet. MMINV har gode fremtidsudsigter efter min mening, hvis det ikke havde
været for det økonomiske problem der ligger pt.. Verden er blot gået mod denne
industri de seneste 1½ års tid.

Men kun tiden vil vise hvad der sker med MMINV

mvh

Johan

Fra : Dr. Koch

Dato : 24-03-02 14:42

Jeg er desværre ikke ude af MM ..... jeg er sikkert på at løbet er kørt
Selv MM har meldt ud at de måske går i betalingsstandsning, så jeg tror
det er slut,,...,, men jeg går ned med skibet, og mister mine penge, men
sådan er livet.
En helt anden ting, der kan mundre mig op er min "nye" investering i
Bioscan... købte til 5.85, de er så steget ca. 60 % siden jeg købte dem for
en uge siden

Dr. Koch
------------------------------------

Fra : Johan

Dato : 24-03-02 17:28

> [...]
> Selv MM har meldt ud at de måske går i betalingsstandsning, så jeg tror
> det er slut,,...,, men jeg går ned med skibet, og mister mine penge, men

Grunden til MMINV "truer" med betalingsstansning, er at de bliver nødt til at
presse Nordea samt resten af deres aktionærer, for at få en overlevelsesplan
sat i værk. Meget enkelt faktisk. Det er lidt ligesom at prutte om prisen. Du
siger Neeeej, jeg vil da ikke give 100 kr for den, 30 kr, og så er vi top,
ellers går jeg... så får man det tit billigere. Samme metode MMINV bruger her.
Men right. Hvad har du købt den til? Downside som jeg ser den er 25% pt. mens
upside har MEGET stor potentiale hvis den overlever. Upside på 3 mdrs. sigt vil
jeg vurdere til 200%.

Ellers har du jo også muligheden for at sælge mandag!

> En helt anden ting, der kan mundre mig op er min "nye" investering i
> Bioscan... købte til 5.85, de er så steget ca. 60 % siden jeg købte dem for
> en uge siden

Den vil jeg derimod være mere forpasselig med.
Bioscan steg på baggrund af en ordre i USA. Men spørgsmålet er hvor tilliden
til det firma skal fås fra? Desuden er den sivet til 8,1 (mener jeg den lukkede
i). Flot sted at komme ind. Men vil komme ud med den gevinst du har.
Bestyrelsen i Bioscan er efter min mening useriøse. Og har en masse
uforklaringe ting som vi manmgler af få svar på. De annoncerede tidligere at de
havde fået 3 ordre i USA? Dem hørte man dog aldrig mere til? Det samme med en
stor ordre i Belgien. Vi har ingen undersøgelser af om deres bioanlæg virker
efter hensigten med at lave ammoniakudskildning. Kapitalen i virksomheden er
også halvvejs forhold mennelig. Ja efter min mening mangler der dokumentation
samt tillid til virksomheden!

Men flot at kom ind i den der! Og tillykke med den nuværende urealiserede
gevinst! Men mener sagnes den kan falde til 5 i næste uge. Men hvem ved? Hvis
det er en reelt nyhed er der også potentiale for at den går op i 15.... jeg vil
kigge på dybden på mandag, og er muligvis klar til at købe for en 30K, dog kun
hvis der viser forsat stor handel, og upside. Teknikken siger den skal ned...
så tror ikke den handel bliver til noget

mvh

Johan

Fra : Dr. Koch

Dato : 24-03-02 21:28

> Men right. Hvad har du købt den til?

Jeg gik ind ved kurs 22,1 og solgte halvdelen ved kurs 15 i sidste uge...
resten beholder jer og så må vi se om det går godt eller dårligt... jeg
håber selvfølgelig at alt går vel, og hvis det er tilfældet så tror jeg også
på en 200% gevinst inden for 3 mdr... nu må vi vente og se

> [...]
er
> også halvvejs forhold mennelig. Ja efter min mening mangler der

Jeg er enig i din analyse af Bioscan..... men jeg tror stadig at det vil få
flere købere til at tror på aktien, og derfor tror jeg at den vil stige i
næste uge.... det håber jeg - og så vil jeg trække mig ud efter påsken.

> Men flot at kom ind i den der! Og tillykke med den nuværende urealiserede
> gevinst!

hehe... det er rigtigt nok... meeeeen, så længe jeg ikke har solgt...
2mInvest var jeg også oppe at have tjent omkring 25% på for ikke så længe
siden , så lad os nu se.

Jeg takker for dine kommentarer

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 24-03-02 23:47

> 2M invest er steget på baggrund af en redningsplan som er endelig
offentliggjort
> nu.

Og faldet igen efter at folk har læst den :)

> Aktier springer ikke op igen hvis de dykker hårdt ned. Et godt eksempel er
> GN? Hvor er hoppet op af blevet af?

Den lavede da et udemærket hop efter faldet fra ca 38 til 55 for godt 2 mdr
siden - GN er en anden stinker i øvrigt.

> [...]
stor
> krise fra et par år siden? De lever endnu. Endda med en rigtig god

Jeg sammenligner ikke de to selskaber; jeg forudser bankernes
reaktionsmønster: foregiv skidtet holder, få nogle nye penge lokket ind til
at dække bankgælden - og så slipper vi håndtaget!

Hvad angår NEG, udover de politiske elementer (En Miljøfanatisk
Socialdemokratisk regering, bevarelse af LO-arbejdspladser og
Lønmodtagerfonde e.t.c ) så *producerer* NEG faktisk noget man kan sælge for
penge og købe rugbrød for :)

> [...]
for at
> sælge. Det vil kunne tilbagebetale en del af den gæld MMINV i øjeblikket

Hvis bankerne vidste de kunne få lånene dækket øjeblikkeligt ved at sælge
aktiverne, erklærede de 2M konkurs med det samme. Når de ikke gør det, er
det fordi der er et hul i kassen som skal fyldes først. Dvs. at de
virksomheder 2M ejer ihvertfald er en del mindre værd på markedet end den
samlede gæld - hvilket vel er den egentlige grund til at vi ikke ser nogle
frasalg.

> Desuden skal man heller ikke undervurdere det fakta at Lars Kolind gik ind
> selskabet fra få måneder siden. Lars Kolind vil helt sikkert gå ind og
tage en
> del af byrden.

Tjah - Claus Helmersen blev jo også narret - eller også er det Kolinds navn,
der skal sælge det "Nye og Forbedrede 2M (Som set på TV)"

Så vidt jeg kan se er den eneste vej ud at rejse mere aktiekapital - og
bankerne vil øjeblikkeligt tage chancen og gribe deres tilgodehavender og
lade 2M sejle sin egen sø.