HD i ny iMac!
Fra : Rasmus Horn

Dato : 20-03-02 08:43

Er det korrekt, at harddisken i den nye iMac kun er 55,9 Gb? Selv om Apple
påstår at den er 60 Gb... Eller er det bare mig...

Venlig hilsen
Rasmus Horn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-03-02 08:53

Rasmus Horn <burning777@hotmail.com> wrote:

> Er det korrekt, at harddisken i den nye iMac kun er 55,9 Gb? Selv om Apple
> påstår at den er 60 Gb... Eller er det bare mig...

ja, det er bare dig forskellene ligger i følgende:

HD fabrikanterne regner med at en MB er 1000KB, dit OS regner med med
1024 - det er helt normalt. Desuden forsvinder en del af diskens
brugbare område til drivere, partitionsoversigt osv.

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 20-03-02 16:07

in article B8BDFC1B.7A1%burning777@hotmail.com, Rasmus Horn at
burning777@hotmail.com wrote on 20/03/02 8:43:

> Er det korrekt, at harddisken i den nye iMac kun er 55,9 Gb? Selv om Apple
> påstår at den er 60 Gb... Eller er det bare mig...
>
> Venlig hilsen
> Rasmus Horn

Harddiskproducenter har en lidt mærkelig måde at regne på, hos dem er 60 GB
60.000.000.000 bytes, selvom der går 1024 bytes på en kilobyte, 1024 KB på
en MB og 1024 MB på en GB, så her kommer regnestykket til at se sådan ud:

60.000.000.000
-------------- = 55,87935 GB
1024*1024*1024
--
Det er jo ren fascisme, at man mener, det skal være flertallets ret at
forhindre et mindretal i at blive et demokratisk flertal.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-03-02 16:10

Jesper <look@here.iu> writes:

> [...]
> en MB og 1024 MB på en GB, så her kommer regnestykket til at se sådan ud:

Du mener ogsaa at en kilometer er 1024 meter?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-03-02 20:19

In article <B8BE6417.F069%look@here.iu>, Jesper <look@here.iu> wrote:

> Harddiskproducenter har en lidt mærkelig måde at regne på,

Dvs den korrekte?

Der er SI-enheder til den slags også, det er bare at putte et "i" ind
mellem de to bogstaver, så GB bliver til GiB eller gibibyte.