flamingo og flydende gulv
Fra : Per H

Dato : 20-03-02 06:26

Jeg har et betondæk, hvor jeg vil have flydende gulv 14 mm.

jeg vil lægge en 40 mm flamingo, og derpå en gulv-gipsplade, og
flydende gulv.

Mit spørgesmål er så bare hvor en evt. dampspærer skal være.

Jeg har valgt flamingo ( hedder noget andet smart idag) fordi der
ikke er plads til almindelige strøer.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Jens Kildegård

Dato : 20-03-02 21:26

Hvorfor bruge noget som flamingo, som både er giftigt ved en evt. brand, og
som også vil sætte sig med årene.
Hvad vil du gøre gulvgipsplade fast i - du vil vel ikke bare ligge dem løst
oven på "flamingoen".

Mit forslag:
1. På betondækket udlægges først 0,20 mm PE-folie (som dampspærre)
2. Her efter isolering i form af terrænbatts eller trædebatts (Rockwool
produkter)
3. Oven på isolering en masonitplade, som tapes sammen.
4. Herefter en polyfilt eller lignende uden som underlag for gulvbelægningen
(HUSK polyfilt uden dampspærre)
5. og til sidst dit 14 mm flydende gulv (f.eks. Junckers bøjleparkett)

Mvh. JK

Fra : Per H

Dato : 20-03-02 22:21

On Wed, 20 Mar 2002 21:26:26 +0100, "Jens Kildegård"
<kildegaard@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>som også vil sætte sig med årene.
>Hvad vil du gøre gulvgipsplade fast i - du vil vel ikke bare ligge dem løst

man kan få spec gulv flamingo som er beregnet til gulv, og som netop
ikke skulle sætte sig..

Gulvgipspladen skal ligge løst, ligesom en evt hård masunit som du
vil vælge. men jeg har ingen erfaring med gips på gulv.

men måske vil trædebats være nemmere og billigere.
og så en masunit,

men inden gulvet vil jeg sikkert nøjes med en tyk gulvpap. istedet
for polyfilt, og til sidst flydende gulv ( UDEN bøjler. )

hmm det er sikkert ikke så tosset.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Niels Olsen

Dato : 21-03-02 19:37

"Jens Kildegård" <kildegaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gulvbelægningen
> (HUSK polyfilt uden dampspærre)
> 5. og til sidst dit 14 mm flydende gulv (f.eks. Junckers bøjleparkett)

HOLDT LIGE ENGANG.

Dampspærren skal være på den varme side af isoleringen.
Dvs. folien må ikke komme på før isoleringen er lagt ud.

MVH Niels